تفاوت سیستم مدیریت محتوا وردپرس با جوملا

این روزها بررسی تفاوت وردپرس با جوملا به یک موضوع مهم تبدیل شده است. زیرا جوملا و وردپرس 2 مورد از محبوب‌ترین سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) هستند.
پس با توجه به اینکه این پلتفرم‌های CMS، ابزارهایی برای توسعه وب با روشی قدرتمند ارائه می‌دهند، دانستن اینکه کدام یک به بهترین وجه با نیازهای وب‌سایت و بیزینس‌تان مطابقت دارد، موضوعی است که در ایجاد یک وب‌سایت موفق به شما کمک خواهد کرد.
بنابراین این مقاله مزایا و معایب وردپرس را در مقابل جوملا با جزئیات بیشتری مقایسه خواهد کرد. ما بر این موضوع تمرکز می‌کنیم که چگونه هر 2 پلتفرم CMS در جنبه‌های خاصی مانند ویژگی‌های امنیتی، عملکرد و قابلیت‌های تجارت الکترونیک متفاوت هستند.
به‌خاطر داشته باشید که تمام این بررسی‌ها، برای شروع قدرتند فعالیت‌های کسب‌وکارتان در بستر دیجیتال است. به این ترتیب در پایان این مقایسه، چشم‌انداز واضح‌تری خواهید داشت که کدام پلتفرم، عملکرد مناسب‌تری برای وب‌سایت شما ارائه می‌دهد.

تفاوت وردپرس با جوملا

معرفی مزایای طراحی سایت وردپرس

در بحث تفاوت وردپرس با جوملا، ابتدا قصد داریم تا به wordpress بپردازیم. باید گفت که طراحی سایت وردپرس به‌عنوان قوی‌ترین و سریع‌ترین روش طراحی سایت با CMS شناخته می‌شود. وردپرس یک CMS رایگان و منبع‌باز است که اکنون امکان ساخت انواع مختلف سایت به‌کمک آن وجود دارد.
وردپرس 40.6درصد از کل وب سایت‌های جهان را در اختیار دارد و 64.5درصد از کل بازار را به خود اختصاص داده است. این فناوری به توسعه‌دهندگان وب اجازه می‌دهد تا نرم‌افزار را به‌صورت رایگان استفاده کنند و آن را تغییر دهند.

معرفی سیستم مدیریت محتوا جوملا

joomla یک CMS رایگان و منبع‌باز است که حدود 2.1درصد از تمام سایت‌ها را در اختیار دارد. درحال‌حاضر و طبق آخرین بررسی، 3.5درصد از بازار به این CMS تعلق گرفته است. جوملا پس از وردپرس سومین CMS پرکاربرد دنیا است.
در اصل، سیستم مدیریت محتوا جوملا برای ایجاد بخشی از صفحات وب‌سایت‌ها مورد استفاده قرار گرفت. به سخن دیگر، برگه‌هایی مثل فرم‌های ورود و سیستم‌های عضویت به‌کمک این فناوری طراحی شدند. امروزه، بیش از 4میلیون وب‌سایت از جوملا استفاده می‌کنند.

وردپرس بهتر است یا جوملا؟

با توجه به بررسی‌های کلی که از هر 2 سیستم مدیریت محتوا داشتیم، تشخیص این که وردپرس برتری‌های زیادی نسبت به جوملا دارد کار سختی نیست.
بااین‌حال بهتر است بدانید که وردپرس در زمینه‌هایی مثل راحتی در استفاده، مدیریت محتوا، ظاهر و عملکرد، بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، پشتیبانی رسمی، امنیت، تجارت الکترونیک و درگاه‌های پرداخت نیز، نسبت به جوملا در ارجحیت قرار دارد.

دقت داشته باشید که قدرت سیستم مدیریت محتوا وردپرس به‌قدری زیاد است که بهره‌مندی از خدمات طراحی سایت وردپرس، تمام نیاز شما را نسبت به داشتن یک کسب‌وکار دیجیتالی پاسخ می‌دهد. اما ذکر این نکته لازم است که جوملا انعطاف‌پذیری بیشتری در مقایسه با وردپرس دارد.
همچنین یک موضوع مهم دیگر در بحث تفاوت وردپرس با جوملا، یادگیری و نحوه کار این 2 سیستم مدیریت محتوا است. باید گفت که طبق صحبت طراحان سایت، کار با وردپرس راحت‌تر است و روند یادگیری آن سریع‌تر پیش می‌رود.
بااین‌حال دغدغه های اصلی طراحان سایت وردپرس این است که آیا فرصت کافی برای یادگرفتن تمام افزونه‌های این CMS را دارند؟ آیا می‌توانند وقت کافی برای کار با تمام قالب‌های موجود در دنیای وردپرس را به‌دست آورند؟
پاسخ به هر دوی این سوالات بله است. زیرا وردپرس به گونه‌ای سازماندهی شده که نیازی به دانش فنی خاصی از جمله آشنابودن با زبان‌های برنامه‌نویسی ندارد و همین موضوع سبب شده تا افراد زیادی جهت طراحی سایت وردپرسی جذب بازار کار شوند.

بررسی تفاوت وردپرس با جوملا از نظر ظاهر و عملکرد

برای بررسی تفاوت‌های وردپرس و جوملا از نظر ظاهر و عملکرد، ما قالب‌ها و برنامه‌های افزودنی ارائه‌شده توسط هر 2 سیستم مدیریت محتوا را مورد بررسی قرار داده‌ایم:

  • وردپرس: یکی از ویژگی‌ های اصلی سایت وردپرس خوب، ظاهر و طراحی گرافیکی آن است. این پلتفرم بیش از 58000 افزونه رایگان و پولی را ارائه می‌دهد که با برخی از آن‌ها، می‌توان طراحی‌های گرافیکی جذابی روی سایت پیاده‌سازی کرد.
    همچنین باید گفت که وقتی صحبت از طراحی وب می‌شود، بیش از 8000 تم رایگان و پولی در دایرکتوری قالب وردپرس وجود دارد که این موضوع، دست طراح سایت را برای خلق آثار گرافیکی خلاقانه باز کرده است.
  • جوملا: اصلی‌ترین تفاوت وردپرس با جوملا این است که سیستم مدیریت محتوای جوملا، امکان فعال‌بودن 2 قالب همزمان را در اختیار طراح سایت قرار می‌دهد.
    این درحالی‌ست که در وردپرس، فقط یک قالب می‌تواند به‌عنوان پوسته فعال باشد. همچنین باید گفت که در جوملا، ویرایش قالب را می‌توان از طریق ویرایشگر کلاسیک آن انجام داد.

اما به‌طور کلی لحاظ کنید که وب‌سایت‌های طراحی‌شده توسط وردپرس، از نظر کیفیت، رده‌بندی بسیار بالاتری نسبت به جوملا دارند.

یک سایت حرفه ای باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟

اگر بعد از شناخت تفاوت وردپرس با جوملا، به‌دنبال آشنایی با ویژگی‌ های اصلی سایت وردپرس خوب هستید یا می‌خواهید بدانید که یک وب‌سایت موفق طراحی‌شده با جوملا چه مشخصه‌هایی دارد، باید این نکته را متذکر شویم که هر سایت فارغ از اینکه توسط چه فناوری طراحی شده، باید ویژگی‌هایی که در پایین لیست کرده‌ایم را دارا باشد.
زیرا فقط به این ترتیب است که می‌توان اطمینان حاصل کرد، وجود این سایت، قرار است به موفقیت یک کسب‌وکار در بستر دیجیتال کمک کند:

  • ظاهر گرافیکی زیبا: در طراحی سایت باید از روانشناسی رنگ و ساختاربندی صحیح استفاده شود.
  • استفاده راحت: کاربر نباید در سایت به‌دنبال گزینه و امکانات مختلف باشد.
  • مدیریت محتوا: یک سایت خوب باید بستر مناسب برای تولید محتوا در اختیار مدیران بگذارد.
  • عملکرد: وب‌سایت‌های موفق باید سرعت لود بالایی داشته باشند و با ایراد فنی مواجه نشوند.
  • امنیت: وب‌سایتی که امنیت نداشته باشد، نمی‌تواند بستر مناسبی برای معرفی و خریدوفروش محصولاتش در اختیار کاربران قرار دهد.
جمع‌بندی

تفاوت وردپرس با جوملا براساس شاخصه‌های زیادی از جمله نوع فناوری، نحوه یادگیری، امنیت، پشتیبانی، ظاهر گرافیکی، سرعت و میزان شناس‌بودن در بازار اندازه‌گیری می‌شود که نتیجه مقایسه تمام آن‌ها به نفع وردپرس تمام خواهد شد.
به سخن دیگر، وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای قدرتمند است که تا همین الان، توانسته 40درصد از وب‌سایت‌های کل جهان را به خود اختصاص دهد. این سیستم مدیریت محتوا دارای مزیت‌های بی‌شماری است که از میان آن‌ها می‌توان گرافیک قدرتمند، سرعت بالا و امنیت فوق‌العاده را نام برد.

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *