چطور به طراح سایت وردپرس اعتماد کنیم؟

پیش از اینکه به موضوع نحوه اعتماد به یک طراح سایت وردپرس بپردازیم، ذکر این نکته ضروری است که آژانس دیجیتال مارکتینگ زینوگرافیک هم در زمینه طراحی سایت وردپرس و هم در زمینه طراحی سایت اختصاصی خدمات ارائه می‌کند.
ابتدا بطور خلاصه به تفاوت این دو سبک طراحی سایت میپردازیم ولی در مقاله تفاوت سایت وردپرس با اختصاصی بصورت کامل به این موضوع پرداختیم.

طراحی سایت وردپرس و یا ساخت یک سایت اختصاصی با کدنویسی دو رویکرد کاملا متفاوت دارند. وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا هست که نیاز به کدنویسی ندارد اما برعکس، طراحی اختصاصی سایت، صفر تا صد آن نیاز به کدنویسی دارد که از تفاوت‌های آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • رابط کاربرپسند
  • طیف گسترده‌ای از تم و افزونه‌ها
  • انعطاف‌پذیری بالا
  • انجمن بزرگ
  • کنترل کامل
  • عملکرد
  • امنیت

چرا طراحی سایت وردپرس مهم شده است؟

حالا چرا طراحی سایت با وردپرس اینقدر اهمیت پیدا کرده و کلی به طرفدارهای آن اضافه شده است؟ باید قبول کرد که از بین همه گزینه‌های موجود، وردپرس یکی از محبوب‌ترین و قدرتمندترین طراحان وب‌سایت در بازار است.
این موضوع، دلیل خوبی هم دارد. از سهولت استفاده تا قابلیت‌های بهینه‌سازی موتور جستجو، دلایل زیادی وجود دارد که چرا وردپرس بهترین انتخاب برای طراحی وب‌سایت شما است.
بخاطر همین هم هست که بحث طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا وردپرس اینقدر داغ شده و به وفور متخصصانی وجود دارند که این خدمت را انجام دهند.

ویژگی‌های یک سایت وردپرس خوب

حال که حوزه طراحی سایت وردپرس اینقدر داغ شده و بازار آموزش این سیستم مدیریت محتوا اینقدر زیاد شده کافیه چندتا مورد را باهم مطالعه کنیم تا متوجه شویم که طراحی سایت وردپرس آنقدر که میگویند هم آسان نیست!
اینکه 43درصد از طراحی سایت در سراسر دنیا با سیستم وردپرس بوده‌ است، این موضوع را برای ما مشخص می‌کند که وردپرس با اینکه یک سیستم خیلی خوب برای طراحی سایت محسوب می‌شود، ولی آنقدر هم نمیشه به افرادی اعتماد کرد که به نام طراح سایت وردپرس در این زمینه دارند به فعالیت می‌پردازند.
ویژگی های یک سایت خوب شامل امنیت بالا، محتوای باکیفیت، استفاده از قالب‌های تخصصی، طراحی زیبا و استاندارد، رعایت قوانین گوگل و سئو و در نهایت پشتیبانی سریع از مشتری می‌شود. ما در مقاله ویژگی‌ های اصلی سایت وردپرس خوب بصورت مبسوط به این ویژگی‌ها پرداختیم.

طراحی سایت وردپرس

داستان‌‎های واقعی از پروژه‌های طراحی سایت وردپرس

داستان اول – 3 وردپرس در 1 هاست!

تیم زینوگرافیک با توجه به سابقه فعالیت در حوزه دیجیتال مارکتینگ و مخصوصا طراحی سایت، دارای تجربیاتی در این زمینه با کارفرماها و حتی پیمانکاران این حوزه بوده و قصد داریم این تجربیات را با شما به اشتراک بگذاریم.
یک موضوع خیلی مهمی که تیم زینوگرافیک با آن برخورده بود، بحث سهولت طراحی سایت با وردپرس بود. به این صورت که هرکسی یک دوره آموزشی ببیند، فکر میکند یک طراح سایت وردپرس هست درصورتی که کاملا اشتباه است.
با مدیریت یک شرکت معتبر در حوزه فروشگاهی که جلسه داشتیم و قرار بر این بود که سایت آن‌ها را ری‌دیزاین کنیم.
یک نکته‌ای که خیلی تعجب‌انگیز بود برای ما، این بود که تیم قبلی‌ای که این سایت را طراحی کرده بودند، 3تا وردپرس در هاست ( بهتره دقیق‌تر و علمی‌تر بگوییم که 3تا وردپرس نصب شده بود ولی ساب‌فولدر نبودند) وجود داشت و عامل اختلال و سنگینی سایت هم دقیقا همین بود!
گمان ما بر این بود که تیم قبلی که طراحی سایت را بعهده داشت بود، به هر علت، برای نصب وردپرس به مشکل مواجه شده بوده و جای اینکه دیتاها را حذف کند، اقدام به نصب مجدد وردپرس در این هاست کرده بود.
این مورد درواقع از بدیهی‌ترین مواردی است که باید در طراحی سایت وردپرس رعایت شود. بله، طراحی سایت با وردپرس ممکنه به نظر آسان بیاید ولی بیش‌از آنچه که فکرش را بکنید ریزه‌کاری دارد که رعایت نکردن تمام این ریزه‌کاری‌ها موجب کاهش سرعت ساعت، رتبه نگرفتن سایت در گوگل و در کل نارضایتی کاربر از وب‌سایت می‌شود.
ممکنه این مورد یک مورد خیلی ساده باشد و خیلیا بگویند که این مورد خیلی مهمی نیست. الان با یک مثال، اهمیت موضوع را برای شما مطرح می‌کنیم.
فرض کنید برای یک سایت فروشگاهی 6 میلیون تومان هزینه طراحی سایت پرداخت کردید. یک تیمی این کار را انجام میدهد و طبق مثالی که بالا گفتیم، بعضی از ریزه‌کاری‌های مهم را انجام نمیدهد.
مدتی از طراحی سایت شما میگذرد و متوجه یک موضوع مهم میشود. سرعت سایت شما پایین است! اولین کاری که انجام می‌دهید، این موضوع را با طراح سایت خود مطرح می‌کنید. اولین پیشنهادی که به شما می‌دهند، هاست خود را ارتقا دهید، مشکل حل می‌شود!
این غیرحرفه‌ای‌ترین پیشنهادی است که در این مرحله به شما داده خواهد شد. این پیشنهاد ممکنه هم معنی این بدهد که من سر در نمیاورم، هاستت را ارتقا بده تا مشکلت حل بشه ، یا اینکه بررسی‌های لازم انجام شده و با توجه به محدودیت منابع، اگه هاست ارتقا پیدا کند، مشکل حل می‌شود.
شما در این مرحله می‌آیید و 2 میلیون تومان، فضای اضافه هاستینگ خریداری میکنید و برای مدتی مشکل شما حل خواهد شد. اما بعد مدتی باز به این مشکل برمیخورید. اینجاست که تصمیم میگیرید به یک متخصص بسپارید که سرعت سایت شما را افزایش دهد.
یک قرارداد بین شما و آن متخصص بسته می‌شود به مبلغ 3 میلیون تومان برای افزایش سرعت سایت. آن متخصص با توجه به تمام این ریزه‌کاری‌ها می‌آید و مشکلات را حل می‌کند.
حالا حساب کنید تا الان چقدر هزینه کردید ( 11 میلیون تومان ) برای سایت و چقدر از لحاظ ذهنی درگیر این موضوع بودید و از طرف دیگر هم چقد ممکنه گوگل رتبه منفی بخاطر این مشکلات سایت به شما داده باشد!

داستان دوم – 1 ساله سایتم ایندکس نشده!

یکی از مشاوره‌هایی که توسط تیم زینوگرافیک برای یک صاحب کسب و کار انجام شده بود، مسئله اصلی آن صاحب کسب و کار این بود که سایتش بعد حدود 1 سال هنوز در نتایج جستجو ظاهر نشده بود! حتی به این صورت هم بود که وقتی اسم کسب و کار را در گوگل جستجو می‌کردیم، هیچ نشانه‌ای از آن کسب و کار ظاهر نمیشد.
اولش برای ما خیلی عجیب بود که چطوری هست که یک بیزنسی یک سال فعالیت داشته باشه ( هرچند دست و پا شکسته ) ولی هیچ اثری از آن در نتایج گوگل نباشد.
طبق بررسی‌ها و صحبت‌هایی که داشتیم، متوجه شدیم حدود یک سالی است که طراحی سایت آن کسب و کار را به عهده یک طراح ( به اصطلاح طراح ) سایت سپرده بودند و با فراز و نشیب‌هایی که با آن طراح داشتند، بالاخره کار طراحی به اتمام رسیده بود.
آن صاحب کسب و کار هم بی‌خبر از همه‌چیز، یک سال محتوا و محصول داخل سایت بارگزاری می‌کرد اما دریغ از اینکه گوگل هیچکدام آن‌ها را ایندکس نمیکرد.
با توجه به بررسی‌هایی که توسط تیم زینوگرافیک انجام شد، متوجه شدیم که یک اشتباه به ظاهر کوچک، باعث این اتفاق شده بود. یک گزینه در سیستم مدیریت محتوا وردپرس وجود داره که به موتورهای جستجوگر می‌فهماند که محتواهای سایت را ایندکس نکند. که متاسفانه این تیک برای آن سایت فعال بود و همین یک مورد باعث شده بود مطالب سایت ایندکس نشود.

ایندکس کردن محتوا در وردپرس

داستان سوم – نصب یکجا 3 قالب!

یکی از چالش‌های عجیبی که زینوگرافیک با آن برخورده بود، یکی از کارفرماهایی بود که اصرار بر این موضوع داشتند که طراحی سایت با وردپرس کار آسانی است و کاملا به این موضوع تسلط داشند.
ماجرا از این قرار بود که با تماسی که با تیم زینوگرافیک گرفته شده بود، یکی از صاحبان کسب و کار به دنبال یک طراح سایت وردپرس برای کسب و کار خودشان می‌گشت.
با توجه به بررسی‌هایی که روی سایت ایشان انجام شد، تصمیم بر آن شد که با آن صاحب کسب و کار یک جلسه حضوری داشته باشیم.
تیم طراحی سایت زینوگرافیک روز موعود، در محل آن کسب و کار حضور یافت و با توجه به بررسی‌هایی که انجام شده بود به صحبت پرداخته شد.
نکته خیلی جالب و قابل توجه و متاسفانه خیلی فراگیر این بود که آن صاحب کسب و کار یکی از دوره‌های آموزشی موجود در مارکت را تهیه کرده بود و دست و پا شکسته به مشاهده آن پرداخته بود و وب سایت کسب و کار خودشان را ران کرده بود.
علاوه‌بر اینکه ایشان بسیار مصمم بودند که به وردپرس تسلط دارند، یک سوال خیلی برایشان دغدغه ایجاد کرده بود که چرا اینقدر سایت کند و بهم ریخته است و با اینکه هاست را ارتقا داده بود، مشکل آن‌طور که باید، برطرف نشده بود.
همان روز جلسه، با توجه به دسترسی‌هایی که در اختیار ما قرارداده شده بود، سایت را که بررسی کردیم متوجه شدیم که 3 قالب به صورت همزمان نصب شده بود دیتاهایی که نیاز نداشتند و باعث اختلال شده بود، حذف نشده بود! این موضوع خیلی عجیب بود برای ما و اینکه آن صاحب کسب و کار این موضوع را پنهان کرده بود و بیان نکرده بود.
با توجه به اقداماتی که توسط تیم ما انجام شد و یک ری‌دیزاین اساسی که در آن سایت صورت گرفت، خداروشکر سایت به حالت استاندارد خود برگشت و در نتایج گوگل نیز به بهترین شکل ظاهر شد.

داستان چهارم – چرا سایتم تو گوگل نیست؟

قبل از اینکه به اصل داستان و تعریف آن بپردازیم، یک مورد را بهتره مطرح کنیم. نکته‌ای که خیلی مهم هست و در واقع می‌توان انجام آن در یک سایت را، عامل تمایز بین یک طراح سایت نابلد با یک طراح کاربلد دانست، بحث معرفی سایت، به موتور جستجوگر گوگل است.
این به چه معنا است؟ یعنی اگر وب‌سایتی طراحی و در دسترس قرار گرفت، باید حتما آن را به گوگل معرفی کرد تا گوگل بتواند خیلی سریع‌تر، محتواها را ایندکس کند. اولین قدم برای اینکار، ساخت نقشه سایت می‌باشد. همون چیزی که داستان ما درباره اون هست.
در یکی از مشاوره‌هایی که تیم زینوگرافیک با یکی از صاحبان کسب و کار داشت، متوجه این موضوع شدیم. به این صورت که کارفرما درخواست مشاوره با ما داشتند و موضوع دیر ایندکس شدن و حتی عدم ایندکس شدن محتواها را مطرح کردند.
با بررسی‌هایی که انجام شد، متوجه شدیم که طراحی که این سایت را طراحی کرده بود، سایت رو به گوگل معرفی نکرده و بدتر از آن، نقشه سایت رو برای گوگل تعریف نکرده بود!

این مورد، یکی عامل تمایز بسیار مهم هست بین کسی که تجربه کار طراحی سایت را داشته، با کسی که بدون تجربه و فقط طبق آموزش‌های دست و پا شکسته، اقدام به طراحی سایت و گرفتن پروژه کرده است.

نمونه URL نقشه یک سایت: https://zinographic.ir/sitemap_index.xml

این داستان‌ها ادامه دارند…

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *