سئو و بهینه سازی سایت دقیقا چیست؟

سئو و بهینه سازی سایت، یکی از خدمات مهم و پرطرفداری است که همه صاحبان مشاغل به‌دنبال آن هستند، چراکه بدون وجود این علم، امکان موفقیت در دنیای دیجیتال، تقریبا به صفر می‌رسد.
ازاین‌رو تعجب نکنید که فعالان زیادی در این حوزه مشغول به کار شوند و تصمیم به یادگیری seo بگیرند. اگر شما هم جزء این دسته از افراد هستید، با ما در این مقاله همراه باشید تا شما را با مراحل یادگیری این دانش و برخی جزئیات مهم و کاربردی آشنا کنیم.

تاریخچه سئو

چقدر در مورد تاریخچه سئو می‌دانید؟

برای شروع یادگیری، هیچ‌چیز بهتر از مطالعه در مورد تاریخچه سئو نیست. به همین دلیل اجازه دهید تا قبل‌ از استارت بحث اصلی، شما را به دنیای پیش‌از پیدایش موتورهای جستجو ببریم!
می‌دانیم که تصور چنین دنیایی آسان نیست، اما بهتر است بدانید که لینک‌ها، اولین عناصری بودند که در دنیای اینترنت کشف شدند. این لینک‌ها برای اینکه بتوانند به دست مخاطبان هدف برسند، نیاز به بهینه‌سازی داشتند. ازاین‌رو در اوایل دهه 1990 میلادی، صحبت درباره سئو و بهینه سازی لینک‌ها مطرح شد.

سئو سایت چگونه انجام می‌شود؟

سئو یعنی یک وب‌سایت بتواند با رعایت قوانین موتورهای جستجو، اعتماد آن‌ها را جلب کرده و مخاطبان را به بستر خود بکشاند. با این کار، سود زیادی از بابت فروش محصولات و بازدید سایت حاصل خواهد شد. اما سوال اینجاست که چگونه می‌توان برای رعایت مقررات گوگل اقدام کرد؟ به لیستی که در پایین نوشته‌ایم توجه کنید:

  • آشنایی با مفاهیم اولیه و الگوریتم‌ها
  • تحقیق کلمات کلیدی
  • سئو داخلی
  • سئو خارجی

چرا آشنایی با مفاهیم اولیه و الگوریتم‌ها اهمیت دارد؟

گوگل الگوریتم‌های زیادی برای چک‌کردن کیفیت یک محتوا و شرایط سایت دارا است که هریک از آن‌ها وظایف خاص خود را بر عهده دارند. از میان آن‌ها، می‌توان به پاندا، مرغ مگس‌خوار و کبوتر اشاره کرد.
دقت کنید که سئو و بهینه سازی در جلب رضایت این الگوریتم‌ها خلاصه می‌شود. پس در مرحله اول، با علت ساخته‌شدن آن‌ها و وظیفه‌ای که عهده‌دار هستند، آشنا شوید.

منظور از تحقیق کلمات کلیدی چیست؟

تحقیق یعنی آنچه دیگران دیده‌اند را ببینی و به چیزی فکر کنی که هیچ‌کس به آن‌ها فکر نکرده است! این جمله یعنی شما در فرآیند یادگیری بهینه‌سازی موتورهای جستجو، باید قادر به نوشتن یک تقویم محتوایی مناسب، براساس کلمات کلیدی که زیاد جستجو می‌شوند، باشید.

ازجمله مواردی که باید در این زمینه رعایت کنید، می‌توان به موارد فهرست پایین اشاره کرد:

  • از ابزارهای تحقیق کلمات کلیدی مثل گوگل کیورد پلنر استفاده کنید.
  • برای فهمیدن هدف کاربر از جستجویی که انجام می‌دهد، تلاش کنید.
  • بررسی کنید که ماهانه، چند نفر این کلمات را جستجو می‌کنند؟
  • چک کنید که سختی سئو و بهینه سازی آن کلمه چقدر است؟

سئو داخلی چیست؟ آیا اجرای قوانین آن سخت است؟

مشخصه‌های زیادی وجود دارند که به‌عنوان سئو داخلی در نظر گرفته می‌شوند. برای مثال، اینکه طراحی یک سایت چگونه است و مدیر سایت، عناصر مختلف را به چه صورت چیده، می‌تواند در سئو داخلی تاثیر داشته باشد.
همچنین باید افزود که سرعت و امنیت سایت نیز در بحث سئو داخلی حائز اهمیت هستند. چراکه هیچ‌کس دوست ندارد وارد سایتی آهسته و غیر کارآمد شود و از بابت درج اطلاعات شخصی خود مثل نام، آدرس ایمیل و شماره تلفن هراس داشته باشد.
به‌جز موارد گفته شده، نحوه لینک‌دهی محتواهای سایت به یکدیگر، وجود برگه‌هایی مثل صفحه اصلی، درباره ما و تماس با ما، رعایت قوانین نگارش سئو در انواع محتواهای متنی، تصویری و ویدیویی ازجمله دیگر قوانینی هستند که با دقت به آن‌ها، می‌توانید در جلب رضایت گوگل ازنظر بهبود شرایط سئو داخلی، عملکرد موفقی داشته باشید.

سئو خارجی چیست و چرا تا این اندازه اهمیت دارد؟

سئو خارجی تعیین می‌کند که میزان اعتبار کسب‌وکار شما، نزد سایت‌های دیگر چقدر است؟ آیا آن‌ها شما را تایید می‌کنند؟ آیا کیفیت محتوای شما، می‌تواند موجب رضایت آن‌ها شود یا خیر؟
دقت داشته باشید که در بحث سئو و بهینه سازی، امکان ندارد که یک وب‌مستر تصمیم بگیرد تا از اهمیت سئو خارجی غافل شود. چون این نوع سئو است که میزان اعتبار دامنه شما را افزایش داده و دایره مخاطب‌های کسب‌وکارتان را گسترش می‌دهد.
شاید بپرسید که چگونه می‌توان سئو خارجی سایت را بهینه کرد؟ برای این منظور شما می‌توانید در شبکه‌های اجتماعی و بسترهای رایگان، محتوا تولید کرده و به سایت خود لینک دهید. همچنین می‌توانید ازطریق خرید رپورتاژ آگهی، امکان منتشرکردن مقالات خود را در سایت‌های اول و معتبر گوگل به‌دست بیاورید.

سئو سایت وردپرس

سئو سایت وردپرس چیست؟ چه ارتباطی با مفهوم seo دارد؟

برخی از افراد مبتدی که تصمیم به فعالیت درزمینه seo سایت گرفته‌اند، شاید بپرسند که آیا برای افزایش بازدید سایت، نیاز به فراگیری سئو سایت وردپرس نیز دارند؟
توجه کنید که wordpress یک سیستم مدیریت محتوا است که فرآیند طراحی سایت را برای افراد متخصص راحت می‌کند. بنابراین، نباید فکر کنید که نحوه seo این مدل از سایت‌ها، با نمونه‌های برنامه‌نویسی متفاوت است.

در واقع، برای seo یک سایت، همان‌طور که 4 مرحله را به‌صورت کامل شرح دادیم، شما نیاز به رعایت تمام موارد گفته شده دارید تا بتوانید سایت خود را برای ورود به صفحات اول گوگل آماده کنید.

به‌کمک برخی ابزارها، بهینه سازی وردپرس را ساده پیش ببرید!

وردپرس دنیای بزرگی است که روزبه‌روز ارتقا پیدا می‌کند. به همین دلیل تعجب نکنید که برای سئو و بهینه سازی سایت‌های وردپرسی، ابزارها و فناوری‌های خاصی تولید کرده باشند. در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • Yoast SEO
  • SEMRush
  • SEOPress
  • Rank Math
  • Redirection

البته ذکر این نکته نیاز است که افزونه‌های معرفی شده، به ترتیب اولویت نوشته نشده‌اند و هریک از آن‌ها، دارای مزایا و ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود هستند که درصورت نصب آن‌ها، قادر به بهبود سئو سایت خود خواهید بود.

جمع‌بندی

سئو و بهینه سازی یک مفهوم بسیار جدی و مهم در دنیای دیجیتال است که درصورت یادگیری آن، موفقیت‌های زیادی برای سئوکار و صاحبان مشاغل رقم می‌خورد.
به همین دلیل اگر می‌خواهید در این حوزه شروع به فعالیت کنید، پیشنهاد ما این است که از یادگیری مفاهیم پایه شروع کرده و بعداز فرا گرفتن نحوه تحقیق کلمات کلیدی، سراغ سئو داخلی و خارجی بروید.

در این بین، اگر می‌خواهید پروژه‌های مربوط به سایت خود را به یک تیم حرفه‌ای و کارکشته بسپارید، زینوگرافیک را در اولویت قرار دهید. تیم ما با بررسی بهترین کلمات کلیدی و تخصصی‌ترین تقویم‌های محتوایی، برای موفقیت کسب‌وکار شما در بستر دیجیتال، بهترین تلاش خود را به کار خواهد گرفت.

طراحی سایت وردپرس

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *