دغدغه‌های طراحان سایت وردپرس پیرامون بحث طراحی سایت وردپرس

در حال حاضر یکی از محبوب‌ترین و بهترین سیستم‌های مدیریت محتوا در دنیا wordpress بوده که ارگان‌ها، شرکت‌ها و موسسات کوچک از آن استفاده می‌کنند.
از آنجا که این سیستم به روزرسانی‌های سیستم را راحت‌تر و سریع‌تر انجام می‌دهد، می‌توان گفت که امروزه یکی از محبوب‌ترین CMS های مدیریت محتوا در سراسر جهان است.

جالب است بدانید که طراحی سایت وردپرس قابل تنظیم بوده و شما می‌توانید از این سرویس برای حوزه‌های مختلف نظیر فروشگاه‌ها وبلاگ‌ها و.‌‌.. استفاده کنید.
قابلیت‌ها و مزایای متعددی از این سرویس وجود دارد که به کاربران ارائه می‌شود و هر کدام دارای ویژگی‌های مختلفی هستند. در اینجا می‌خواهیم به دغدغه‌های طراحان سایت وردپرس بپردازیم و جزئیاتی از این سرویس را برایتان بازگو کنیم.

طراحی سایت وردپرس

آیا وب سایت توسط وردپرس کند می‌شود؟

یکی از دغدغه‌های اصلی طراحان سایت وردپرس این است که آیا وب سایت من توسط وردپرس سرعتش کم می‌شود یا خیر. به دنبال این مورد باید به شما بگوییم که اگر هاستینگ مورد استفاده شما مناسب و استاندارد باشد و از کش سمت سرور خود استفاده کنید بدون شک به هیچ عنوان دچار کندی سرعت نخواهید شد.
می‌دانیم که سرویس وردپرس جز cms هایی است که دارای قدرت بالا و عملکرد مناسبی برای سایت‌ها هستند و بهتر است از هاست اشتراکی پرهیز کنید.

چرا که شرکت‌هایی که این هاست‌های اشتراکی را در اختیار شما می‌گذارند توسط سرورهای مشترکی به وجود آمده‌اند که پس از گذشت زمان شما شاهد کند شدن آن خواهید بود.
بنابراین طراحان سایت وردپرس حتماً باید به این نکته توجه کنند که از هاست اشتراکی پرهیز کنند تا دچار کندی سرعت نشوند. در این باره می‌توانید از هاست‌های قدرتمند دیگری استفاده کنید که این مشکلات را نداشته باشند و سرعت خوبی به شما ارائه دهند.

انتخاب هاست یا میزبانی

یکی دیگر از دغدغه‌های اصلی افرادی که خدمات طراحی سایت وردپرس ارائه می‌دهند این است که هاستینگ را انتخاب کنند یا میزبانی. در واقع طراحان در انتخاب بین این دو مورد تردید دارند که کدام یک را انتخاب کنند.
از آنجا که وردپرس دارای cms قوی است عملکرد آن به گونه‌ای بوده که منابع میزبانی کافی دارد. وب سایت‌های بزرگ بسیار زیادی وجود دارند که به‌صورت حرفه‌ای فعالیت می‌کنند و از گذشته تا به امروز همواره در حال رشد و پیشرفت هستند اما لازم به ذکر است که میزبانی این سایت‌ها از این وضعیت پیروی نمی‌کند.

کمی قبل‌تر اشاره کردیم که استفاده کردن از هاست اشتراکی باعث می‌شود با گذشت زمان سرعت سایت کندتر شود و پایین بیاید.
برخی از طراحان به دلیل اینکه این هاست‌ها قیمت مناسب‌تری دارند آن را به میزبانی ترجیح می‌دهند که این یک اشتباه بزرگ است.
انتخاب میزبانی ممکن است کمی گرانتر از هاست اشتراکی برای شما باشد اما به این نکته توجه کنید که تمامی مشکلات نظیر کند شدن سایت از بین می‌رود و دیگر در این باره دغدغه‌ای نخواهید داشت.
بنابراین بهتر است برای سایت وردپرس از میزبانی به جای هاست اشتراکی استفاده کنید تا در کنار ویژگی‌های فوق‌العاده وردپرس سرعت آن نیز کاهش پیدا نکند.

کدنویسی به شیوه سفارشی

امروزه اغلب سایت‌های وردپرسی که در بستر اینترنت وجود دارند توسط یک قالبی که از قبل آماده شده است ساخته شده‌اند.
یکی از دغدغه‌های اذیت‌کننده طراحان سایت وردپرس سنگین بودن بارگیری سایت بوده که به دلیل وجود کدنویسی‌های ضعیف و فاقد بهینه‌سازی است. این کدنویسی‌های غیر استاندارد حتی در برخی موارد سطح امنیت سایت را نیز کاهش داده و آن را به خطر می‌اندازند.

به دنبال این اتفاق لازم است برای جلوگیری از سنگین شدن سایت باید از کد نویسی سفارشی و استاندارد برای این سایت‌ها استفاده کنید.
رعایت تمامی نکات در این باره باعث می‌شود تا کدهای سایت شما به بهترین شکل ممکن بهینه شوند. همچنین اگر طراحی سایت وردپرس با کدنویسی کمتری انجام شود سرعت سایت نیز افزایش پیدا می‌کند و از کیفیت مناسب‌تری برخوردار خواهد بود.

فرایند ذخیره سازی سایت وردپرسی

از دیگر دغدغه‌های طراحان سایت وردپرس می‌توان به ذخیره‌سازی اشاره کرد که در واقع یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود یک وب سایت وردپرسی عملکرد ضعیفی داشته باشد مرتبط با اسکریپت نویسی است.
این اسکریپت نویسی جهت سرور و همان عملیات منبع داده است که می‌تواند یکی از فرایندهای وقت‌گیر در طراحی سایت وردپرسی باشد.
یکی از بهترین روش‌هایی که می‌توانید برای بهبود این بخش انجام دهید کش کردن به سرور است که می‌تواند آن را تا حد زیادی بهبود بخشد.

از جمله روش‌های دیگری که می‌توانید آن‌ها را جایگزین پردازش اسکریپت و همان سرچ پایگاه کنید، تولید فایل html استاتیک می‌باشد.
در این روش در هر زمانی که درخواستی به سیستم وردپرس اضافه می‌شود مستقیماً برای کاربران به نمایش گذاشته خواهد شد. به‌طورکلی با انجام این روش نیز می‌توانید این دغدغه را کاملاً برطرف کنید.

آپدیت وردپرس

سیستم وردپرس مانند تمامی سیستم‌های آنلاین دیگر همواره نیاز به به‌روزرسانی شدن دارد تا بتواند جدیدترین دیتاها را ارائه کند.
یکی از مهم‌ترین دلایل آپدیت کردن سیستم وردپرسی بنابر دلایل امنیتی بوده تا از خطرات احتمالی به دور باشد بنابراین این یک امر ضروری است که سیستم وردپرس شما آپدیت شده باشد.

اگر در کنار وردپرس شما از افزونه‌های دیگری نیز استفاده می‌کنید باید حتماً آن افزونه‌های مد نظر را به روز و آپدیت نگه دارید تا دچار اختلال در سرویس‌دهی نشوند.
یکی از مواردی که معمولاً برای طراحان دردسرساز است همان آپدیت نشدن سایت وردپرس بوده که با انجام آن بسیاری از مشکلات آن‌ها برطرف خواهد شد.
جهت انجام این کار نیز هر زمانی که وردپرس سایت شما نیاز به آپدیت داشته باشد توسط یک اعلان به شما هشدار خواهد داد که می‌توانید مطابق با آن سیستم را به‌روزرسانی کنید.

سایت وردپرس با اختصاصی دارای چه تفاوت‌هایی است؟

طراحی سایت اختصاصی همان به روش کدنویسی بوده که نسبت به وردپرس دارای تفاوت‌های بسیار زیادی است. در اینجا می‌خواهیم به تفاوت سایت وردپرس با اختصاصی اشاره کنیم.
از آنجا که هر دو روش طراحی سایت دارای یک جذابیت بصری هستند و می‌تواند برای کاربر جالب به نظر برسد اما دارای تفاوت‌های مهمی نیز می‌باشند.

متوجه شدیم که سیستم وردپرس از cms جهت مدیریت محتوای وب خود استفاده می‌کند که دارای عملکرد قوی و رویکردی مناسب است.
این در حالی است که در طراحی سایت اختصاصی نیازی به آن نداریم و به‌دلیل اینکه wordpress شامل انواع افزونه‌ها و قالب‌های مختلف هست می‌تواند جهت شخصی‌سازی از آن استفاده کند.
در طراحی سایت به روش اختصاصی ما از زبان‌های برنامه نویسی مختلفی نظیر CSS,HTML و همچنین جاوا اسکریپت استفاده می‌کنیم که نیاز به علم و دانش خاصی است.

برای اینکه شما بخواهید یک صفحه‌ای را که با روش اختصاصی طراحی کرده‌اید سفارشی کنید نیاز به دانش تبحر بالایی دارید که این امر بر خلاف سیستم وردپرس است.
همواره عملکرد این سایت‌ها نسبت به وردپرس بهتر و با کیفیت‌تر بوده که در بررسی عوامل مختلف شما به این نتیجه خواهید رسید.
به‌طورکلی هر دوی آن‌ها در بخش‌های مختلفی دارای برخی نقاط ضعف و قوت بوده‌اند که هر کدام در جایگاه خود از بهترین امکانات ممکن برخوردار هستند.

جمع‌بندی

امروزه در عصر دیجیتال مارکتینگ ما شاهد گسترش پیدا کردن کاربرد وردپرس در وب سایت‌های مختلف هستیم. دوره‌ها و مجموعه‌های زیادی وجود دارند که شما می‌توانید به کمک آن‌ها آموزش طراحی وب سایت را به خوبی فرا بگیرید و در این حوزه کسب درآمد کنید.
ما در اینجا سعی کردیم برخی از اصلی‌ترین دغدغه‌های طراحان سایت وردپرس را برای شما بازگو کنیم تا نسبت به آن‌ها آشنا شوید.

برخی از دغدغه‌ها بازگو شد که اغلب کاربران و طراحان با این موارد دچار چالش شده بودند که با روش‌هایی که ارائه شد شما می‌توانید به رفع این مشکلات اقدام کنید.
همواره وردپرس جز آن دسته از سیستم‌های معروف و محبوبی است که امروزه برای اکثر سایت‌ها رشد و پیشرفت چشم‌گیری را فراهم کرده که لازم است که در این حوزه همواره اطلاعات و دانش خود را آپدیت کنید.

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *