تفاوت طراحی سایت وردپرس با طراحی سایت اختصاصی یا همان کدنویسی

در حال حاضر با گسترش و همه‌گیر شدن اینترنت بسیاری از کسب‌وکارها و مشاغل به سمت اینترنتی شدن می‌روند و به‌همین دلیل داشتن یک وبگاه حرفه‌ای در اینترنت برای بسیاری از افراد ضروری است.
اما دو نوع متداول برای این کار وجود دارد که افراد همیشه برای انتخاب یکی از آن‌ها به مشکل برمی‌خورند. در این مطلب تفاوت طراحی سایت وردپرس با اختصاصی را به‌صورت مفصل بررسی کرده و این دو روش را باهم مقایسه می‌کنیم تا بتوانید انتخاب بهتری داشته باشید.

طراحی سایت وردپرس

معرفی وردپرس

سایت وردپرس که با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس (CMS) ساخته شده است،یک نرم افزار متن باز به‌حساب می‌آید که به کاربران اجازه می‌دهد بدون نیاز به دانش گسترده کدنویسی محتوای دیجیتالی ایجاد، مدیریت و منتشر کنند. این یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های CMS در جهان است که بیش از 40٪ از تمام وب‌های موجود در اینترنت با آن ساخته شده است.
طراحی سایت وردپرس بسیار قابل تنظیم هست و می‌تواند برای اهداف مختلفی از جمله وبلاگ‌ها، فروشگاه‌های تجارت الکترونیک، نمونه کارها و موارد دیگر استفاده شوند.
این پلتفرم طیف گسترده‌ای از تم‌ها و پلاگین‌ها را ارائه می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد طرح‌های منحصربه‌فرد ایجاد کنند و قابلیت‌هایی را به سایت‌های خود اضافه نمایند.

یکی از مزایای کلیدی استفاده از WordPress رابط کاربرپسند آن به‌حساب می‌آید. این پلتفرم به گونه‌ای طراحی شده است که حتی برای مبتدیان قابل استفاده و آسان باشد. کاربران می‌توانند به راحتی صفحات، پست‌ها و سایر محتواها را با استفاده از یک ویرایشگر بصری ساده ایجاد و ویرایش کنند. این مهم‌ترین تفاوت طراحی سایت وردپرس با اختصاصی به حساب می‌آید.
WordPress همچنین بسیار انعطاف‌پذیر و مقیاس‌پذیر است. می‌توان از آن برای ایجاد وبلاگ‌های شخصی کوچک یا وب‌سایت‌های بزرگ در سطح سازمانی با عملکرد پیچیده استفاده کرد.
این پلتفرم توسط جامعه بزرگی از توسعه‌دهندگان پشتیبانی می‌شود که تم‌ها، پلاگین‌ها و سایر ابزارهای جدید را برای گسترش قابلیت‌های آن ایجاد می‌کنند. در ادامه به بررسی تفاوت طراحی سایت وردپرس با اختصاصی می‌پردازیم.

تفاوت طراحی سایت وردپرس با اختصاصی

طراحی سایت وردپرس و یا ساخت یک سایت اختصاصی با کدنویسی دو رویکرد متفاوت هستند. در حالی که هر دو روش می‌توانند به کاربردی و از نظر بصری جذاب باشند، تفاوت‌هایی کلیدی بین این دو وجود دارد.
وردپرس شامل استفاده از پلتفرم CMS وردپرس برای ایجاد و مدیریت محتوای وب می‌گردد. این رویکرد به دانش گسترده کدنویسی نیاز ندارد، زیرا وردپرس طیف وسیعی از قالب‌ها و افزونه‌های از پیش ساخته شده را ارائه می‌دهد که می‌توانند برای سفارشی کردن طراحی از آن‌ها استفاده کرد.
برخی از مزایای این روش را در ادامه بررسی کرده و تفاوت طراحی سایت وردپرس با اختصاصی را در آن بررسی می‌کنیم.

رابط کاربرپسند

WordPress به گونه‌ای طراحی شده است که حتی برای مبتدیان بصری و آسان باشد، این پلتفرم یک ویرایشگر بصری ارائه می‌دهد که به کاربران امکان می‌دهد بدون نیاز به دانستن نحوه کدنویسی محتوا را ایجاد و ویرایش کنند. اما نوع دیگر نیاز به دانش عمیق و زیادی دارد.

طیف گسترده‌ای از تم‌ها و افزونه‌ها

همچنین طیف گسترده‌ای از تم‌ها و افزونه‌ها را ارائه می‌دهد که می‌توان از آن‌ها برای سفارشی‌کردن طراحی و عملکرد وب‌سایت استفاده کرد. این‌ها را می‌توان به راحتی از داخل داشبورد نصب و فعال کرد. اما در روش دیگر این چنین نیست و همه آن‌ها را باید یک‌به‌یک خود فرد برنامه نویسی کند.

انعطاف‌ پذیری

WordPress بسیار انعطاف‌پذیر است و می‌توان از آن برای ایجاد وب‌هایی با اندازه‌ها و پیچیدگی‌های مختلف استفاده کرد. می‌توان آن را برای ایجاد وبلاگ‌های شخصی کوچک یا بزرگ در سطح سازمانی با عملکرد پیچیده به کار گرفت.

انجمن بزرگ

وردپرس توسط جامعه بزرگی از توسعه‌دهندگان پشتیبانی می‌شود که تم‌ها، افزونه‌ها و ابزارهای دیگر را برای گسترش قابلیت‌های آن ایجاد می‌کنند.
این بدان معناست که منابع زیادی برای کاربرانی که به کمک نیاز دارند یا می‌خواهند درباره پلتفرم بیشتر بدانند، در دسترس است. در واقع بسیاری از چیزهایی که شما نیاز دارید از قبل آماده بوده و نیازی به ساخت و طراحی آن ندارید این مهم‌ترین تفاوت طراحی سایت وردپرس با اختصاصی است.

طراحی سایت وردپرس

اما طراحی سایت اختصاصی با کدنویسی شامل استفاده از زبان‌های برنامه نویسی مانند HTML، CSS و جاوا اسکریپت برای ایجاد آن از ابتدا می‌شود. این رویکرد به دانش گسترده‌ای نیاز دارد و می‌تواند زمان‌بر باشد، اما کنترل کاملی بر طراحی و عملکرد وب‌سایت ارائه می‌دهد.
برخی از ویژگی‌های آن را در ادامه بررسی کرده و با WordPress مقایسه می‌کنیم.

کنترل کامل

این روش امکان کنترل کامل بر طراحی و عملکرد را فراهم می‌کند. اما باید توجه داشته باشید که برای سفارشی‌کردن یک صفحه از این روش شما نیاز به دانش بسیار زیاد و تجربه بسیار بالایی دارید، اما با WordPress می‌توانید بدون نیاز به داشتن علم خاصی از قالب‌هایی که دیگر افراد ساخته‌اند و تنوع بسیار بالایی هم دارد، استفاده نمایید.

عملکرد

وب‌سایت‌هایی که با کدنویسی ساخته می‌شوند نسبت به آن‌هایی که با پلتفرم‌های CMS مانند وردپرس ساخته شده‌اند، عملکرد بهتری دارند. البته این میزان تفاوت عملکرد و سرعت آن چنان مشهود نیست و در بسیاری از موارد افراد رو به WordPress زیرا ساخت آن زمان کمتری می‌برد و مدیریت آن نیز بسیار ساده‌تر است.

امنیت

طراحی سایت کدنویسی نسبت به WordPress، از امنیت بیشتری دارد. زیرا هیچ آسیب‌پذیری وجود ندارد که توسط هکرها مورد سوء‌استفاده قرار گیرد. این باعث شده کمپانی‌های بزرگ و سازمان‌های مهم از روش اختصاصی استفاده نمایند؛ اما طراحی سایت وردپرس به زبان ساده برای عموم و کسب‌وکارهای کوچک بهتر است، زیرا کم‌هزینه‌تر و ساده‌تر بود و همچنین نیازی به گذراندن دوره‌های طولانی برای فراگیری مباحث پیچیده ندارید.

در مجموع، تفاوت طراحی سایت وردپرس با اختصاصی در علم مورد نیاز برای اداره و ساخت هر یک، سرعت و عملکرد آن‌ها، میزان امنیت و موارد این چنینی است. در حالی که هر دو روش می‌توانند به یک وب‌سایت کاربردی و از نظر بصری جذاب منجر شوند، اما مزایا و معایب متفاوتی دارند.
طراحی سایت وردپرس برای کسانی که خواهان یک پلتفرم کاربرپسند و انعطاف‌پذیر هستند که به راحتی قابل شخصی‌سازی باشد ایده‌آل است، در حالی که ساخت یک سایت اختصاصی با کدنویسی برای کسانی که می‌خواهند بر طراحی و عملکرد صفحه خود کنترل کامل داشته باشند و سازمان یا کمپانی بزرگی هستند گزینه بهتری به‌حساب می‌آید.
در پاسخ به سؤال چرا طراحی سایت وردپرس، می‌توان گفت به‌دلیل راحتی بسیار بالا، عدم نیاز داشتن پیش نیاز علمی، قالب‌های آماده متنوع و کم‌هزینه بودن این روش می‌تواند برای عموم افراد انتخاب بهتری باشد.

جمع بندی

در دنیای امروز اینترنت در تسهیل بسیاری از امور تاثیر به‌سزایی دارد و یکی از امور حیاتی آن طراحی سایت است. ما در این مطلب به تفاوت طراحی سایت وردپرس با اختصاصی پرداختیم و سعی کردیم تا شما را با جزئیات آن آشنا کنیم. شما می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ زینوگرافیک در ارتباط باشید.

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *