ویژگی‌ های اصلی یک سایت وردپرس خوب

شناخت ویژگی های یک سایت خوب، از جمله مواردی است که صاحبین مشاغل باید قبل از سفارش طراحی سایت، نسبت به دانستن آنها اقدام کنند. زیرا فقط در این صورت است که می‌توانند صاحب یک وب‌سایت قدرتمند و کارآمد برای کسب‌وکارشان شوند.
پس اگر شما هم در دسته افرادی قرار دارید که برای بیزینس‌تان به‌دنبال یک مرجع کامل برای شناخت خصوصیات یک وب‌سایت ایده‌آل می‌گردید، در این مقاله با ما باشید تا شما را با چند نکته کلیدی آشنا کنیم. همچنین به این سوال مهم پاسخ دهیم که چه تفاوتی میان سایت وردپرسی با اختصاصی وجود دارد؟

ویژگی های یک سایت وردپرس خوب

معرفی کامل ویژگی های یک سایت خوب

برای آشنایی با خصوصیات یک وب‌سایت خوب و ایده‌آل، ابتدا باید به این نکته اشاره کنیم که 43 درصد از وب‌سایت‌های دنیا، با سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده‌اند.

پیشنهاد می‌شود این مطلب را نیز مطالعه کنید: سایت های بزرگ وردپرسی

ازاین‌رو با توجه به اینکه وردپرس از یک‌سری کدهای آماده به‌وجود آمده، خیلی از کسب‌وکارها معتقد هستند که استفاده از آن نمی‌تواند پاسخ مناسبی به نیاز بیزینس‌شان باشد.
به این دسته از افراد باید بگوییم که سایت‌های وردپرسی در یک چارچوب قانون‌مند ایجاد می‌شوند. به‌طوری که بخش بزرگی از قوانین مورد نظر گوگل را رعایت کرده و با سرعت بیشتری به صفحات اول موتورهای جستجو راه پیدا می‌کنند.
به بیانی دیگر، مهم‌ترین خصوصیت یک وب‌سایت خوب این است که مورد تایید گوگل و خزنده‌های آن واقع شود و بتواند با رعایت قوانین، به‌عنوان یک میزبان حرفه‌ای، از مشتری‌های شرکت گوگل پذیرایی کند.
با این حال بهتر است این نکته را متذکر شویم که از مهم‌ترین ویژگی‌های یک وب‌سایت خوب، می‌توان به داشتن یک قالب مناسب، طراحی زیبا و استاندارد، رعایت قوانین سئو و در نهایت محتوای آن اشاره کرد. در ادامه به تشریح و بررسی هر یک از موارد گفته‌شده می‌پردازیم.

آیا انتخاب قالب مناسب از ویژگی های یک سایت خوب است؟

انتخاب قالب یکی از اولین نکاتی است که باید هنگام طراحی سایت وردپرس به آن دقت کرد. زیرا در دنیای وردپرس، انواع قالب برای سایت‌های فروشگاهی، شخصی، خبری و شرکتی وجود دارد که هر کدام از آنها برای یک نیاز خاص طراحی شده‌اند و مورد استفاده قرار می‌گیرند.
برای مثال طراحی سایت وردپرس فروشگاهی مناسب کسب‌وکارهایی است که دارای محصولات فیزیکی یا دانلودی هستند. از طرف دیگر طراحی سایت وردپرس شرکتی به کسانی توصیه می‌شود که قصد معرفی بیزینس خود در بستر دیجیتال دارند.
از طرف دیگر، وب‌سایت‌های زیادی هستند که با هدف فروش دوره‌های آموزشی ایجاد می‌شوند. به همین دلیل بهتر است که از مزیت‌های طراحی سایت وردپرس آموزشی بهره‌مند شوند و با امکاناتی که در اختیارشان قرار می‌گیرد، به معرفی سرفصل‌های آموزشی‌شان بپردازند.

چرا طراحی زیبا و استاندارد از ویژگی های یک سایت خوب است؟

وب‌سایت‌هایی که طراحی زیبا و استانداردی دارند، می‌توانند علاوه‌بر بهره‌مندی از رضایت گوگل، نظر بازدیدکنندگان و مشتری‌های خود را جلب کرده و خدمات خود را به گونه‌ای ارائه دهند که تمام سرویس‌ها در ساده‌ترین حالت در دسترس مخاطب قرار بگیرد.
دقت داشته باشید که اگر یک وب‌سایت از قوانین روان‌شناسی رنگ‌ها پیروی کند، المان‌ها را طوری بچیند که در دسترس کامل بازدیدکننده باشند، از فونت‌های زیبا و استاندارد زیبای فارسی استفاده کند و در نهایت تصاویر جذاب و باکیفیتی آپلود کند، می‌تواند مدت‌زمان بیشتری در ذهن مخاطب باقی بماند و به این ترتیب، شانس بیشتری دارد تا یک بازدیدکننده معمولی را به مشتری تبدیل کند.

آیا رعایت قوانین سئو، موجب موفقیت سایت می‌شود؟

با توجه به اینکه در لیست ویژگی های یک سایت خوب اشاره کردیم که رعایت قوانین سئو نقش مهمی در موفقیت سایت دارد، بهتر است به این سوال مهم پاسخ دهیم که سئو چیست و چرا گوگل تا این اندازه برای آن اهمیت قائل می‌شود؟
در پاسخ به این سوالات باید گفت که قوانین سئو با هدف ایجاد رضایت مشتری‌های گوگل به‌وجود آمده‌اند و این شرکت از طریق رفتارهای مخاطب، می‌تواند متوجه شود که یک وب‌سایت تا چه‌ اندازه در انجام وظایف خود موفق عمل کرده است.
به بیانی دیگر، اگر گوگل یک بازدیدکننده به سایت شما بفرستد و سایت به‌دلیل داشتن قالب نامناسب، سرعت پایین، امنیت کم، طراحی غیراستاندارد و محتوای بی‌کیفیت‌ موجب عدم رضایت مخاطب شود، گوگل در اولین فرصت سایت را تنبیه کرده و آن را به صفحات آخر جستجو منتقل می‌کند.

محتوای باکیفیت یکی دیگر از ویژگی های یک سایت خوب است!

معمولا در لیست خدمات طراحی سایت وردپرس، مبحثی تحت عنوان تولید محتوا نیز وجود دارد که به انواع متنی، تصویری و ویدیویی دسته‌بندی می‌شود.
در رابطه با این موضوع باید بگوییم که یک سایت خوب، به‌واسطه داشتن یک محتوای باکیفیت وکمک‌کننده است که می‌تواند رسالت خود را در برابر پرسش‌های بازدیدکننده به‌درستی به‌اتمام برساند.
به همین دلیل این نکته را در نظر بگیرید که تمام سایت‌های موجود در صفحه اول گوگل، بودجه قابل توجهی را صرف تولید محتوا و کیفیت آن می‌کنند تا بتوانند در بهترین حالت ممکن به مشتری‌های خود پاسخ دهند.

آیا امنیت یک ویژگی خوب برای سایت در نظر گرفته می‌شود؟

امنیت از جمله مشخصه‌هایی است که وجود آن هم برای گوگل اهمیت دارد و هم برای بازدیدکنندگان. زیرا این یک امر طبیعی است که افراد هیچ علاقه‌ای به انتشار اطلاعات‌شان در سطح وب نداشته باشند.
پس وب‌سایتی که بتواند فیلترهای امنیتی را روی بانک اطلاعاتی و سطح دسترسی‌های خود تعریف کند، قادر است هم رضایت گوگل را به‌دست بیاورد و هم پیش مشتری‌هایش، اعتماد بیشتری کسب کند.

چه تفاوتی میان سایت وردپرسی با سایت اختصاصی وجود دارد؟

حال که شما را با ویژگی های یک سایت خوب آشنا کردیم، اکنون نوبت به پاسخ این پرسش می‌رسد که تفاوت سایت وردپرس با اختصاصی در چیست؟ کدام یک بهتر هستند؟
دقت داشته باشید که طراحی سایت اختصاصی این معنا را می‌دهد که صفر تا 100 چارچوب یک وب‌سایت، از طریق کدنویسی مخصوص ایجاد شود و قالب و طراحی آن، تا حد زیادی منحصربه‌فرد باشد.
قطعا نمی‌توان گفت که کدام یک نسبت به دیگری ارجحیت دارند، اما توجه داشته باشید که طراحی سایت با وردپرس از ریسک پایین‌تری برخوردار بوده و هزینه‌های ساخت آن، مقرون‌به‌صرفه‌تر است.

جمع‌بندی

ویژگی های یک سایت خوب شامل امنیت بالا، محتوای باکیفیت، استفاده از قالب‌های تخصصی، طراحی زیبا و استاندارد، رعایت قوانین گوگل و SEO و در نهایت پشتیبانی سریع از مشتری می‌شود که در این مقاله به تشریح و بررسی هر یک از موارد گفته‌شده پرداختیم. همچنین به این نکته اشاره کردیم که سایت‌های وردپرسی می‌توانند تمام موارد گفته‌شده را در سریع‌ترین زمان و بالاترین کیفیت در اختیار صاحبین مشاغل، قرار دهند.

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *