تاریخچه سئو

اینکه بخواهیم دنیا را بدون داشتن موتورهای جستجو تصور کنیم خیلی کار سختی حساب می‌شود. موتورهای جستجو با اینکه فقط دو دهه از عمرشان می‌گذرد، به افراد قدرت‌های فوق‌العاده‌ای داده‌اند که باعث شده به دنیای نامحدودی از اطلاعات دسترسی داشته باشند. همین دسترسی به اطلاعات زیاد نیز در زندگی انسان‌ها تغییر خیلی زیادی داده است.
موتورهای جستجو نحوه کشف اطلاعات موجود در دنیا و مهمتر از همه، نحوه جستجوی ما برای کالاها و خدمات را تغییر داده. بخاطر همین مورد مثلا دیگر نیازی نیست برای خرید محصول موردنظرمان منتظر پخش تبلیغ آن شویم سپس به خرید اقدام کنیم.
این تغییر رفتارهای مصرف کننده منجر به رشد انفجاری در زمینه سئو شده است، زیرا کسب و کارها به دنبال سرمایه گذاری بر روی مشتریان بالقوه‌ای هستند که اطلاعات مربوط به محصول یا خدمات خود را به صورت آنلاین جستجو می‌کنند. همین امر باعث افزایش بازدیدکنندگان سایتتان نیز خواهد شد. امروزه تقریباً یک میلیون نفر در لینکدین وجود دارند که در عنوان شغلی خود SEO را دارند. ( منبع: HUBSPOT).
با توسعه سئو، تقسیم‌بندی رو به رشدی بین افرادی در بازاریابی که سعی می‌کنند مطابق دستورالعمل‌های گوگل باقی بمانند، و افرادی که سعی در شکست الگوریتم دارند، افزایش یافته است. بنابراین موتورهای جستجو با تغییر الگوریتم‌های خود واکنش نشان دادند.
شرکت Google می‌خواهد به شرکت‌هایی پاداش دهد که برندها را توسعه می‌دهند و مشتریان خود را در اولویت قرار می‌دهند. آن‌ها می‌خواهند کسب‌ و کارها محتوای ارزشمند ایجاد کنند و از همین طریق باعث مراجعه بیشتر و بیشتر مخاطبان و استفاده آن‌ها از گوگل می‌شود.
اما هنوز هم برخی از افراد هستند که فکر می‌کنند تنها راه رسیدن به رتبه خوب و عالی در گوگل، استفاده از تکنیک‌های منفی، کلاه سیاه، اسپم‌ها و … می‌باشد.
وضعیت دائمی تغییر در جستجو باعث شده است که مردم اصلاً اهمیت سئو را زیر سوال ببرند. چرا که ممکنه از نظر برخی از افراد، سئو یک عامل بی‌اهمیت تلقی می‌شود.
در اصل اهمیت سئو آن‌جا مشخص می‌شود که کافیه عبارت مورد نظر خودتان را در گوگل سرچ کنید و سایت اول شما باشید. اینطوری هم ورودی به سایت شما بسیار بیشتر خواهد شد و هم از نظر گوگل شما ارزش بیشتری نسبت به سایر سایت‌های مشابه دارید.

این مطلب را نیز بخوانید: تاثیر تولید محتوا در سئو سایت

وضعیت امروزه سئو

با نگاهی به تاریخچه سئو، می‌توانیم ببینیم که استراتژی‌های بازاریابی چقدر برای انطباق با الگوریتم‌های موتورهای جستجو تغییر کرده‌اند.
امروزه گوگل می‌خواهد به شرکت‌هایی که کمتر بر روی الگوریتم‌های بازی تمرکز می‌کنند و بیشتر روی ایجاد ارزش برای مشتریان و مشتریان خود، پاداش دهد. یعنی اینکه گوگل بیشتر به محتواهایی اهمیت می‌دهد که نیاز و سوال مخاطب را برطرف کند.
استراتژی که گوگل امروز دوست دارد شامل موارد زیر است:

• سایتی که از لحاظ تجربه کاربری بسیار کاربرپسند باشد و نشانه‌ای از گمراه کردن مخاطب در آن وجود نداشته باشد، افراد بیشتری به سراغ اینگونه سایت‌ها می‌آیند و می‌توانند برای شما فروش ایجاد کنند.
• محتواهایی که برای گروه خاصی از افراد، مفید و مناسب باشد که پاسخگوی چالش‌ها، سوالات و شخصیت این افراد باشند و در زمان و در بستر مناسبی پابلیش شوند.
• استفاده از شبکه‌های اجتماعی و سوشال‌ها که مخاطبین از طریق آن‌ها با ما در ارتباط هستند و مطالب، آموزش‌ها و سایر اطلاعات را از آن‌جا دنبال می‌کنند.

سئو کلمات کلیدی

یک سوالی که اینجا مطرح است این می‌باشد که، اگر مواردی که مطرح شد را رعایت کنم، سئو سایتم خوب می‌شود یا حتی ترافیک سایتم بیشتر خواهد شد یا نه؟ باید پاسخ بدیم که بله این اتفاق خواهد افتاد ولی این موارد جزو چند دهمین فاکتور برای سئو سایت هست.
تمرکز بر اصل سئو ممکن از شما را به بیراهه بکشاند. در اینجا به چندین نکته کاربردی می‌پردازیم:
زمان برنامه‌ریزی استراتژیک برای کلمه کلیدی خود، به شخصیت‌های خریدار خود فکر کنید که چه کلمات کلیدی با آنها مرتبط است. آنها از چه زبانی برای جستجوی اطلاعات مرتبط با محصولات یا خدمات شما استفاده می‌کنند؟ از آن زبان در وب‌سایت و پست‌های وبلاگ خود استفاده کنید.
درکی واضح از اینکه قصد دارید چه کسانی را به سایت خود جذب کنید داشته باشید. این به شما کمک می‌کند تا یک تجربه کاربری فوق‌العاده ایجاد کنید. زمانی را برای آنالیز وب‌سایتتان درنظر بگیرید. سایت خودتان را بررسی کنید و ببینید کدام قسمت سایت شما بازدید بیشتری دارد و کدام قسمت از سایت شما بازدید کمتر! تحلیل کنید که بازدیدکنندگان شما از طریق کامپیوتر وارد سایت شما شدند یا از طریق گوشی همراه؟!
آیا محتوایی که تولید کردید با هدف رشد کلمه کلیدی مدنظرتان در گوگل بوده یا واقعا با قصد فروش اینکار را انجام دادید؟ محتوای مناسب، باعث حل و فصل مشکلات مخاطبین می‌شود. محتوا باید به شما در جذب لینک، فروش و کاهش هزینه‌های کسب و کار شما کمک کند.
روابط با اینفلوئنسرها، بخش کلیدی هر استراتژی بازاریابی است. همینکه محتوای شما توسط یک نویسنده محتوا یا content creator تولید شود و توسط آن فرد معرفی شود، با توجه به اینکه این شخص در فضای مجازی بعنوان یک فرد معروف تلقی می‌شود، باعث میشه که محتوا و یا حتی محصول شما توسط افراد بیشتر دیگری دیده شود.
شاهراه بازاریابی، ارتباطات گسترده است. زمانی که شما از طریق شبکه‌های اجتماعی توانستید مشتریان و مخاطبین خود را نگه دارید و درواقع آن‌ها را خوشحال کنید و همچنان آن حس را در آن‌ها زنده نگه دارید، این مرحله را نیز با موفقیت سپری کردید.

تاریخچه سئو به ما آموخته که دنیای سئو روز به روز در حال بزرگتر شدن است و دیگه فقط مختص به کلمات کلیدی مناسب نیست که با تولید محتوای مرتبط با کلید واژه مورد نظر در گوگل رتبه بیاوریم.
امروز گوگل به سایت‌هایی اهمیت می‌دهد که به دنبال رفع نیاز مخاطب و پاسخ به سوالات آن‌ها باشد.

منبع

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *