راه‌ های افزایش بازدیدکنندگان سایت

چه شما که تازه وارد بازار مارکتینگ و فضای آنلاین شدید و یا چه افرادی که از قبل در این حوزه به فعالیت می‌پرداختند دغدغه اصلیشون این است که چگونه مخاطبین غریبه رو جذب وب سایت کنیم تا منجر به افزایش بازدیدکنندگان سایت ما شود؟
یک مثال خیلی جالب که وجود داره این است که افزایش ترافیک وب سایت مثل بازی رولت روسی نیست ( رولت روسی نام نوعی شرط‌بندی بر زندگی یا مرگ است که با اسلحه هفت‌تیر انجام می‌شود ) که بصورت شانسی برخی از کارها را انجام دهیم و برخی دیگر را خیر.

در این مقاله میخواهیم برخی از روش‌های اثبات شده برای افزایش ترافیک سایت را باهم مطالعه کنیم.

وب سایت خودتان را برای مخاطبین بهینه کنید.

اصلاح بهینه‌سازی موتور جستجو دقیقا از اینجا می‌آیند که با خودمان می‌گوییم ما این محتواها را برای چه کسانی باید بهینه کنیم؟ پاسخ این سوال رو می‌توانیم اینطوری بگوییم که وقتی ما یک وب سایت با محتواهای عالی تولید می‌کنیم در واقع داریم برای مخاطبین و جستجوگران وب مطالب را آماده و بهینه می‌کنیم.
از این طریق نیز گوگل توسط الگوریتم مرغ مگس‌خوار متوجه نوع محتوای ما می‌شود و این محتوارو برای دسترسی بهتر به سایر مخاطبین بهینه می‌کند.

تولید محتوا با استفاده از کلمات کلیدی مناسب.

پلی که می‌توانید مخاطبین غریبه را به سایتتان راهنمایی کنید، استفاده از کلمات کلیدی مناسب است. راهی که می‌توانید متوجه آن بشوید که آیا مخاطبین از محتوای ما لذت بردند اینه که دقیقا بیایم به مشکلات و مسائلی که مخاطبین دنبال پاسخ آن‌ها هستند بپردازیم.
این را درنظر داشته باشید که اگر محتوایی داشته باشید که نیاز مخاطبین را برطرف کند سیل زیادی از بازدیدکنندگان به سمت سایت شما روانه خواهد شد.

مطمئن شوید سایت شما یک تجربه روان‌شناختی ارائه می‌دهد.

فکر کنید که شما برای کسب و کار خودتان می‌خواهید یک طراح گرافیک استخدام کنید و یا اینکه دنبال یک طراح گرافیک برای کار پروژه‌ای هستید.
قطعا اولین کاری که انجام می‌دهید، باز کردن مرورگر خود و جستجوی عبارت خدمات طراحی گرافیکی یا عبارات دیگر می‌باشد. قطعا انتظاری که از یک وب‌سایت با این ماهیت دارید، یک سایت جذاب، زنده و همچنین وجود تصاویر زیبا هست.
تجربه روان‌شناختی دقیقا همین را مطرح می‌کند که خودتان را جای مخاطبین قرار دهید و سبک وب سایت خودتان را مرتبط با ماهیت کاری که انجام می‌دهید طراحی کنید.
اگر کاربر از سبک سایت شما نارضایت باشد، زمانی که در سایت شما سپری می‌کند بسیار کم می‌شود.

وبلاگ بنویسید تا ترافیک سرسام‌آوری جذب کنید.

بزارید اول بگوییم که وب‌سایت با وبلاگ متفاوت هست. همانطور که برای وب سایتتان کلمات کلیدی‌ مخصوصی برای سئو درنظر میگیرید، باید برای وبلاگ هم وقت بگذارید و کار کنید.
وبلاگ شما می‌تواند یکی از قدرتمندترین ابزارهایی باشد که برای جذب بازدیدکنندگان جدید دارید. بهترین راه برای رشد سریع سایتتان این است که از طریق وبلاگ به سوالات مخاطبینتان پاسخ بدهید.
یک نمونه واضح در این بخش سایت دیجیکالا هست که با وجود داشتن یک وب سایت فروشگاهی معتبر، یک وبلاگ با عنوان دیجیکالا مگ راه‌اندازی کرده که به جذب بیشتر مخاطب کمک کند.

افزایش بازدیدکنندگان سایت

برای هر کدام از کلمات کلیدی، یک مقاله جدا ایجاد کنید.

با توجه به اینکه هر یک از مقالاتی که شما در سایت خود قرار می‌دهید توسط گوگل ایندکس می‌شود و بعنوان یک صفحه جدید شناخته می‌شود، هرچه محتوای با کیفیت‌تر درباره کلمه کلیدی مشخص شده باشد، شانس بیشتری برای کلیک خوردن و به نمایش داده شدن دارد.

مقالات و محتواهای خود را منظم منتشر کنید.

مورد قبلی را مجدد بخوانید. فقط نوشتن یک مطلب خوب با کیفیت بالا برای دریافت ترافیک بالا کافی نیست. وبلاگ نویسی بطور منظم این دلیل رو به موتورهای جستجو می‌دهد که در سایت شما بطور منظم بخزند یا به اصطلاح سایت شما را منظم ایندکس کنند.
وب سایت hubspot یک تحلیل جالبی دارد: “در گزارش وضعیت بازاریابی ورودی 2013، بیزنس‌هایی که بطور منظم روزانه محتوا تولید می‌کنند تقریباً 70 درصد بیشتر از مشاغلی که فقط یک بار در ماه محتوا تولید می‌کنند، بازگشت سرمایه مثبتی دارند.

در مقالات خودتان، به سوالات کاربران در شبکه‌های اجتماعی بپردازید.

آیا برای شما این مورد اتفاق افتاده که داخل اینستاگرام پست‌های دیگران را مشاهده می‌کنید و یهو یک کامنتی را می‌بینید که دنبال یک شرکت یا شخصی می‌باشد که دنبال بزرگترین سایت‌هایی می‌گردد که با سیستم وردپرس طراحی شده است.
حال شما اگر دنبال موضوع برای تولید محتوای سایتتون هستید، بهترین گذینه برای شما این هست که تحقیق کنید و سایت‌هایی که با وردپرس طراحی شدند را پیدا کنید و بصورت محتوا مجزا منتشر کنید.
وقتی گوگل محتوای شمارا ایندکس می‌کند، وقتی مخاطبین این سوال را در گوگل جستجو کنند به سایت شما می‌رسند و این همان هدفی هست که می‌خواستیم.

این مطلب را نیز بخوانید: سایت‌های بزرگی که با وردپرس ساخته شده است

این مورد را نیز در نظر داشته باشید که فقط به سوالات مخاطبین نپردازید و کلمات کلیدی خودتان را نیز در شبکه‌های اجتماعی رصد کنید و از این طریق متوجه شوید که آیا این کلمه کلیدی، یک کلمه پرترافیک است یا خیر. اگر این کلمه کم ترافیک بود سعی کنیم دنبال کلماتی باشیم که در میان کاربران پرترافیک است.

سئو سایت شامل هزاران فاکتور مختلف هست که این موارد تنها بخشی از دریای بهینه‌سازی سایت‌ها هستند. چنانچه برای سئو سایت‌ کسب و کار خودتان به مشاوره نیاز دارید، تیم زینوگرافیک به شما کمک خواهد کرد.

منبع: hubspot.com

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *