لوگو چیست و انواع آن کدام است؟

طراحی گرافیکی لوگو یکی از اقداماتی است که اکثر کسب‌وکارها در شروع بیزینس خود به آن نیاز دارند. زیرا این هنر دیجیتال نقش مهمی در مباحث مربوط به برندینگ ایفا می‌کند و بدون وجود آن، نمی‌توان تعیین کرد که بیزینس مربوطه، مشغول به انجام چه فعالیت‌هایی است؟
ازاین‌رو با توجه به اینکه خیلی از افراد در شروع کسب‌وکار خود نمی‌دانند که لوگو دقیقا چیست و چه کاربردی دارد، در این مقاله قصد داریم تا شما را با این نماد منحصربه‌فرد و ویژگی‌های آن آشنا کنیم. همچنین قرار است به این نکته مهم بپردازیم که لوگو در چه انواعی وجود دارد؟ پس تا انتهای مطلب، همراه ما بمانید.

خدمات طراحی گرافیک

لوگو چیست و چه کاربردی دارد؟

فرض کنید که بعد از اتمام تحصیلات خود، تصمیم به ایجاد یک کسب‌وکار شخصی بگیرید. در این حالت سوال اینجاست که نماد بیزینس‌تان چیست؟ مشتری‌ها با چه شعاری شما را می‌شناسند؟ تارگت مارکت کسب‌وکارتان چه رنگ سازمانی دارد؟ چه چیزی می‌تواند باعث وجه تمایز شما از رقبا شود؟
در پاسخ به این سوالات ممکن است بگویید که هر فرد با توجه به ظاهر، اسم و فامیل و سایر مشخصاتی که دارد، می‌تواند یک کسب‌وکار کوچک و شخصی شروع کرده و از طریق مشتری‌های محلی، به سود کافی دسترسی پیدا کند.
اما سوال ما از شما این است که پس مبحث برندینگ چه می‌شود؟ آیا هیچ اهمیتی به داشتن امضای شخصی خود نمی‌دهید؟ آیا دوست ندارید که افراد با دیدن یک نماد خاص، یک رنگ و یک شعار به شما فکر کرده و بیزینس‌تان را به‌خاطر بیاورند؟ آیا شما هیچ اهمیتی برای ویترین بیزینس خود قائل نیستید؟
باور کنید یا نه، هیچ انسانی وجود ندارد که میل به فراموش‌شدن داشته باشد. در واقع همه افراد به‌دنبال انحصار هستند و دوست دارند تا تجربه زیست خود را در کسب‌وکاری که دارند، منعکس کنند.
پس به‌جز اثر انگشت که تنها وجه تمایز واقعی انسان‌ها از یکدیگر است، باید هنری تحت عنوان طراحی گرافیکی لوگو وجود داشته باشد که بتواند از طریق شکل‌وشمایل و رنگ، کسب‌وکارتان را در عرض چند ثانیه معرفی کرده و خود را در ذهن مخاطب ثبت کند.

طراحی گرافیکی لوگو

معرفی انواع لوگو

لوگو پیغام انحصار، اعتماد، ماندگاری و تفاوت را به‌همراه دارد. به همین دلیل با در نظرگرفتن اینکه کسب‌وکارهای زیادی در دنیا وجود دارند و هر کدام از آنها با نیازی خاص همراه هستند، ذکر این نکته لازم است که لوگو در انواع مختلفی طراحی می‌شود تا بتواند به تک‌تک این بیزینس‌ها، پاسخ درستی بدهد.

دقت داشته باشید که طراحی گرافیکی لوگو شامل تایپوگرافی، امبلم، انتزاعی، ترکیبی، تصویری، 3 بعدی، مسکات، مونوگرام و مینیمال می‌شود که هر کدام از آنها، برای پوشش یک سلیقه خاص وجود دارند. در ادامه به معرفی و بررسی هر یک از آنها می‌پردازیم.

منظور از طراحی لوگو تایپوگرافی چیست؟

تایپوگرافی را می‌توان یک هنر بصری تعریف کرد که در آن، کلمات با دقت و قدرت زیادی انتخاب شده و در بهترین شکل و ظاهر، به‌تصویر کشیده می‌شوند.
این هنر پردازش متن، در زیر مجموعه خدمات طراحی گرافیکی لوگو قرار می‌گیرد و برای اهدافی مثل ساخت تیتراژ فیلم، طراحی گرافیک، طراحی کتاب‌های کمیک و طراحی انواع مالتی مدیا مناسب است.

طراحی لوگو

لوگو امبلم چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

تنوع طراحی در لوگو امبلم کمی تا قسمتی پایین است. زیرا در این سبک لوگو از ایده‌های کلاسیک استفاده می‌کنند. ذکر این نکته ضرورت دارد که امبلم از یک متن در وسط یک نماد تشکیل می‌شود.
به همین علت در طراحی گرافیکی لوگو امبلم معمولا شاهد فونت‌های به‌هم تنیده با نمادهای قدرتمند خواهید بود. باید اضافه کنیم که از این سبک لوگو بیشتر در سازمان‌های دولتی استفاده می‌شود.

زینوگرافیک

با مدل انتزاعی در طراحی گرافیکی لوگو آشنا شوید!

لوگو انتزاعی با هدف ایجاد حس کنجکاوی در چشم بیننده خلق می‌شود. این نماد از عناصر مفهومی و گاها ساده استفاده می‌کند، تا یک پیغام یا شعار خاص را به مخاطب القا کند.
لوگو انتزاعی دارای ویژگی‌های زیادی است که از جمله مهم‌ترین آنها می‌توان به تاثیرگذاری عمیق در ذهن بیننده، ایکونیک‌بودن، ایجاد حس کنجکاوی و درون‌گرایی اشاره کرد.

زینوگرافیک

بررسی ویژگی‌های لوگوی ترکیبی و مزایای آن

لوگوی ترکیبی از تلفیق نمادهای نوشتاری و تصویری به‌وجود می‌آید و زمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد که بیزینس مربوطه به‌دنبال مفهوم‌رسانی دقیق از شغل خود باشد.
لازم به ذکر است که با مشاهده انواع نمونه طراحی لوگو شرکتی در سطح اینترنت، بیشتر متوجه می‌شوید که این سبک، برای اهداف جنرال و شرکت‌های خصوصی توصیه می‌شود.

زینوگرافیک

منظور از طراحی گرافیکی لوگو تصویری چیست؟

زمانی که یک کسب‌وکار قصد داشته باشد که رفتار خود را از طریق یک نماد به‌تصویر بکشد، قطعا به‌سراغ لوگوی تصویری می‌رود. این سبک هیچ محدودیتی ندارد و می‌تواند به‌طور کامل به نیاز مشتری پاسخ دهد.

زینوگرافیک

لوگوی 3 بعدی چه ویژگی‌های مثبتی دارد؟

لوگوی 3 بعدی از طریق تلفیق چند رنگ سالید و اضلاع در پرسپکتیو به‌وجود می‌آید. ظاهر این لوگو می‌تواند چشم بیننده را خیره و پیغام کسب‌وکار را به‌زیبایی منتقل کند.

زینوگرافیک

لوگو مسکات چیست و در چه جاهایی کاربرد دارد؟

در طراحی لوگو مسکات، از چهره تبلیغاتی مجموعه استفاده می‌کنند تا یک تصویر و مفهوم کاملا منحصر‌به‌فرد خلق شود. این سبک لوگو به‌عنوان حرفه‌ای‌ترین روش ساخت نماد برای یک بیزینس شناخته می‌شود.
با استفاده از لوگو مسکات، بیزینس‌ها قادر هستند تا یک مسیر تبلیغاتی حرفه‌ای را شروع کنند و از طریق نمایش‌دادن دیدگاه‌های تبلیغاتی و هنر تصویرسازی 2 بعدی، به موفقیت برسند.

زینوگرافیک

لوگو مونوگرام چیست و برای چه بیزینس‌هایی مناسب است؟

در بحث طراحی گرافیکی لوگو، امکان ندارد که با مدل مونوگرام مواجه نشوید. دقت داشته باشید که در این سبک، از حروف خاصی استفاده می‌کنند که مرتبط با رفتار سازمان و پیغام آن هستند.

زینوگرافیک

معرفی لوگو مینیمال و بررسی علت محبوبیت آن

لوگو مینیمال یکی از انواع روش‌های خلق نماد است که این روزها محبوبیت زیادی میان کسب‌وکارها دارد. زیرا سادگی یکی از ویژگی‌هایی است که بیزینس‌ها ترجیح می‌دهند تا بدون حاشیه‌بودن پیغام خود را به مخاطب‌شان منتقل کنند.

زینوگرافیک

جمع‌بندی

طراحی گرافیکی لوگو یکی از موضوعاتی است که در بحث برندینگ کسب‌وکار، نمی‌توان از آن چشم‌پوشی کرد. به همین دلیل صاحبین مشاغل از همان ابتدای کار، تلاش می‌کنند تا از میان انواع لوگو تایپوگرافی، امبلم، انتزاعی، ترکیبی، تصویری، 3 بعدی، مسکات، مونوگرام و مینیمال یکی از آنها را برای معرفی بیزینس‌شان انتخاب کنند.

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *