در این مطلب قصد داریم به موضوع طراحی پوستر تبلیغاتی و اهمیت آن در دنیای مارکتینگ بپردازیم. همانطور که پیش از این بیان کردیم، بحث طراحی گرافیکی در هر زمینه کاری‌ای حائز اهمیت است و تقریبا تمامی حوزه‌های کسب و کار به این زمینه نیاز دارند.

اهمیت پوسترهای تبلیغاتی

پوسترهای تبلیغاتی به عنوان یک ابزار کاربردی برای تبلیغات و معرفی محصولات و خدمات، فرصت‌های عظیمی را برای فروشندگان و بازاریابان فراهم می‌کند. پوستر تبلیغاتی به مخاطب این اجازه را می‌دهد که تبلیغی که نمایان هست را کاملا درک کند. در این رابطه، پوسترهای تبلیغاتی می‌توانند بطور کامل محصولات و خدمات را به مخاطبان تبلیغ کنند. درواقع بحث پوستر تبلیغاتی اگر مفهوم را به خوبی برساند و کاملا مرتبط باشد، درواقع میتواند با هزینه کم، بالاترین تاثیرگزاری را روی مخاطب بگذارد.
اهمیت طراحی پوستر تبلیغاتی به خیلی وقت پیش می‌رسد زمانی که کسب و کار ها برای معرفی خودشان به طراحی روی می‌آوردند که خودشان را به دیگران معرفی کنند. البته که امروزه هم از این روش که به اصطلاح روش طراحی تراکت تبلیغاتی هست برای معرفی کسب و کار خودشان استفاده می‌کنند که بیشتر در صنعت غذایی مثل رستوران‌ها کارایی بیشتری دارد.
طراحی پوستر تبلیغاتی امروزه دیگر کمتر رنگ سابق را دارد و با هوشمند شدن و آنلاین شدن اکثر کارها، طراحی پوستر های تبلیغاتی هم جنبه آنلاین گرفته و این در طراحی اسلایدر سایت، محتواهای اینستاگرامی، بنرها و … نمود بیشتری پیدا کرده است.
یکی از پرکاربردترین محیط‌های آنلاینی که از طراحی گرافیکی استفاده زیادی میشه کرد، بحث طراحی پست اینستاگرام یا طراحی استوری اینستاگرام هست که بسیاری از کسب و کارها به خصوص کسب و کار های آموزشی، شدیدا از این مورد استقبال می‌کنند.

نحوه طراحی پوسترهای گرافیکی

با توجه به اینکه طراحی پوستر تبلیغاتی یکی از ابزارهای مهم بازاریابی و تبلیغات هست باید شدیدا در بحث طراحی پوسترها، دقت لازم را به عمل آورد و به اصطلاح تخصصی، باید با توجه به تجربه کاربری، بنر طراحی شود.
از جمله مهمترین مواردی که باید در بحث طراحی پوستر تبلیغاتی دقت شود این است که دقیقا به نیاز مخاطب توجه شود یعنی اینکه دقیقا سوال مخاطب را پاسخ دهد که باید در طراحی گرافیکی که انجام می‌شود، بتوانیم تا حد ممکن به سوالات مخاطب پاسخ بدیم.
یک نکته بسیار مهم در طراحی گرافیکی پوستر تبلیغاتی بحث استفاده درست رنگ‌ها، فونت‌ها، المان‌ها و … می‌باشد. برای مثال اگر موضوع طراحی گرافیکی پوستر ما درباره یک موضوع چالشی و جنجالی هست، باید از رنگ‌های جیغ و فونت‌های غیر رسمی استفاده کنیم تا بیشتر در ذهن مخاطب ماندگار شود. و برعکس اگر موضوع پوستر تبلیغاتی ما یک موضوع خیلی رسمی است، باید حتما از فونت‌های رسمی و رنگ‌های سنگین‌تر استفاده کرد.
این موارد شاید در نگاه اول چیز ساده‌ای به چشم بیاید ولی از لحاظ روانشناسی، تاثیر خیلی عمیقی در ذهن مخاطب خواهد داشت.

طراحی پوستر تبلیغاتی

اهمیت مدیریت بنرهای تبلیغاتی

مدیریت بنرهای تبلیغاتی هم از اهمیت بسیار بالایی در تمام کسب و کارها خصوصا در خرده‌فروشی‌ها برخوردار است. مدیریت بنرهای تبلیغاتی به این صورت است که اگر ما یک محیط فیزیکی برای کسب و کارمان داریم، بدانیم که بنرهای تبلیغاتی خودمان را در کدام قسمت از فروشگاه قرار دهیم. برای مثال اگر میخواهیم یک رویداد یا رخداد خیلی مهم یا حتی اطلاع از تخفیفات بزرگ خودمان را جوری نشان دهیم که به چشم اکثر افراد بیاد و آن را مشاهده کنند، بهتر است بنرها را در سر در اصلی فروشگاه قرار دهیم. این کار باعث میشه که پیام ما به راحتی به گوش مخاطبینمان برسد و راحت‌تر از ما خرید کنند.
اما در بحث کسب و کار آنلاین هم دقیقا به همین شکل است. ممکن است کلی زمان و هزینه صرف طراحی پوستر تبلیغاتی شود ولی با درج نامناسب هم از نظر زمانی و هم از نظر موقعیت نمایش آن، تمام هزینه‌هایی که شده هدر رود.
مثلا در یک وبسایت، بهتر است مواردی که میخواهیم مخاطب با اولین نگاه متوجه آن شود، بهتر است که بیشترین زمان خودمان را برای طراحی اسلایدرهای یک سایت صرف کنیم. اینطوری با لود شدن صفحه سایت، اولین چیزی که نظر مخاطب را به خودش جلب می‌کنه، اسلایدر سایت هست.

تمام این صحبت‌ها برای این مطرح شد که به اهمیت طراحی گرافیکی و به خصوص طراحی پوستر تبلیغاتی پی ببریم و اهمیت آن را در دنیای امروز بسنجیم. دنیایی که تمام تبلیغات آن حول محور تبلیغات بنری (پوستر) و تبلیغاتی تیزری می‌چرخد.

خوشبختانه آژانس زینوگرافیک با داشتن سابقه در بحث طراحی های گرافیکی و همچنین ساخت تیزرهای تبلیغاتی می‌تواند نیازهای شما را مرتفع کند. برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانید به تلگرام ما به آی‌دی zinographiic پیام دهید و رایگان مشاوره بگیرید.

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *