در خدمات طراحی گرافیکی به خصوص طراحی پست اینستاگرام، برای اینکه به اهداف مدنظرمون برسیم باید چندین نکته را درنظر بگیریم.
اولین کار این است که یک موضوع انتخاب شود که طرفداران شما را جذب کند. درواقع اون پست اینستاگرام که قرار است طراحی کنید در وهله اول باید موضوع جذابی داشته باشد و در مرحله دوم باید با یک طراحی گرافیکی جذاب، مخاطب را درگیر کنید. این درگیری در تولید محتوای اینستاگرامی و طراحی پست های اینستاگرام برمیگردد به طیف رنگی‌ای که در طرح استفاده شده، عناوینی که در طرح درج شده و همچنین مهمترین عامل هم انتخاب تصاویر خیلی خوب و جذاب و گیرا و استفاده از آن در طراحی گرافیکی است.

امروزه اینستاگرام بخاطر ماهیت تولید محتوا تصویری و بصری‌ای که دارد، خیلی بیشتر مورد استقبال مردم قرار گرفته چون اکثر افراد ترجیح میدهند آموزش یا محتوا را ببینند تا بخوانند بخاطر همین هم هست که شبکه‌های اجتماعی بصری مثل اینستاگرام، تیک تاک و پینترست از استقبال بیشتری رو به رو هستند.
حالا با توجه به همین مورد، کسانی که تولید محتوا انجام می‌دهند تمام تلاش خودشان را می‌کنند که محتواهای خود را یا به صورت ریلز تولید کنند یا حداقل بصورت تصاویر و طرح‌های جذاب منتشر کنند.

اهداف طراحی پست اینستاگرام

اهداف طراحی پست‌های اینستاگرامی باید اینطور باشد که بتواند به مخاطبین اطلاعات مورد نظر را با شیوه‌ای که جذاب و متفاوت است بیان کند. پست های اینستاگرام برای اینکه دیده شوند باید راحت‌ترین راه را برای به نمایش دادن و بهترین تصویر را برای مخاطب به نمایش بگذارند.

برای طراحی پست در اینستاگرام حتما باید هدف خاصی را دنبال کرد. همه این اهداف بستگی به موضوع پیج شما دارد ولی هر موضوعی که شما دارید درباره آن تولید محتوا می‌کنید، قبل از اینکه محتوا را منتشر کنید باید به این سوال پاسخ بدید که چرا باید مخاطب پست، استوری یا ریلز اینستاگرام پیج من را ببیند؟ چرا باید لایک کند؟ چرا باید پست را ذخیره کند؟ اگر توانستیم به این سوال به درستی و با منطق پاسخ بدیم، مطمئنا داریم با هدف جلو میریم و قطعا نتیجه کار هم خواهیم دید.
چون در هر حوزه‌ای که وجود دارد، ما اولین آن نیستید و قطعا چندین رقیب قوی خواهید داشت. پس باید هدفتان را از طراحی و تولید محتوا اینستاگرامی روشن کنید.

طراحی پست اینستاگرام

ارزش گرافیکی در پست اینستاگرام

ارزش گرافیکی در پست اینستاگرام بسیار مهم است، چون شما فقط یک‌بار فرصت دارید کاری کنید که مخاطب محتوای شما را ببیند و نسبت به آن واکنش نشان دهد. اگه براتون سوال هست که این جلمه چه معنی‌ای میتونه داشته باشه باید بگوییم که محتوایی که از لحاظ گرافیکی جذاب باشد می‌‌تواند برند شما را قوی‌تر کند و نام شما را بصورت ویروسی بین افراد پخش کند.
ارزش دیگری که داره این است که با تصاویر و ویدئوها و ریلزهایی که در اینستاگرام خود منتشر می‌کنید، می‌توانید افکارتان را به سادگی به سایران ارائه کنید. پس حواستان باشد که محتوایی که تولید می‌کنید برای مخاطبین باید ارزشمند باشد تا واکنش آن‌ها را برانگیزد که رغبت کنند لایک، کامنت یا حتی محتوای شما را ذخیره کنند.

برای اینکه محتوای اینستاگرام خود را ارزشمند کنید باید یک‌سری تکنیک‌ها را رعایت کنید. یکی از مهمترین تکنیک‌ها در طراحی‌ها، این است که شما باید جذاب‌ترین عنوانی که وجود دارد را برای محتوای خودتان مطرح کنید.
فرض کنید شما یک محتوایی با موضوع مقایسه طراحی سایت با وردپرس با موضوع طراحی سایت اختصاصی تولید کردید. اگه قرار است عنوان محتوای خودتان را بنویسید مقایسه سایت وردپرس با سایت اختصاصی، منتظر واکنش کاربرها نسبت به این محتوا نباشید چون این تیتر خیلی تیتر ساده و بدیهی است و ممکن است کمتر کسی از این محتوا دیدن کند ولی اگر همین محتوا را شما برای مثال با تیتر، چرا 43% سایت‌ها با وردپرس ساخته شده‌اند؟! منتشر کنید، احتمال دیده شدن توسط مخاطبین بیشتر خواهد شد چراکه یه سوال خیلی عمیق از افراد پرسیدید و ذهنشان را درگیر کردید.
علاوه‌بر این موضوعی که مطرح شد، همانطور که بالاتر گفتیم، یک تکنیک دیگه هم بازی با رنگ‌ها هست. مثلا اگر ما بخواهیم درباره تخفیف یا یک آفر ویژه به مخاطبین اطلاع بدیم، باید از رنگ‌های جیغ مثل قرمز یا نارنجی استفاده کنیم تا حواس مخاطب را به سمت خودمان جلب کنیم و درگیری ذهنی ایجاد کنیم.
نقطه برعکس این قضیه هم هست که اگر توجه داشته باشید اکثر سایت‌ها یا پیج‌های پزشکی و روانپزشکی از رنگ‌های با طیف آرام مثل آبی یا سبز که آرامش‌دهنده است استفاده می‌کنند. حالا فرض کنید همه‌چیز برعکس باشد و مثلا جای رنگ آبی از رنگ قرمز استفاده شود! میبینید که کاملا حس و حال فضا تغییر خواهد کرد.
همین حس هم در فضای اینستاگرام صحت دارد. اگر میخواهیم یک تخفیف ویژه به افراد بدیم، با یک رنگ جیغ آن‌ها منتشر کنیم یا مثلا اگر محتوای آموزشی میخواهیم بدیم باید از طیف رنگ آرام یا حتی خنثی مثل سفید، مشکی، خاکستری استفاده کنیم که مخاطب را از محتوا دور نکند و کاری کند که محتوا را مطالعه یا مشاهده کند.

نتیجه

امروزه کاربران فضای مجازی به خصوص اینستاگرام درحال رشد است به صورتی که تعداد کاربران ایرانی عضو در اینستاگرام تا 40میلیون نفر تخمین زده می‌شود. این نشان‌دهنده اهمیت و موردپسند بودن شبکه اجتماعی اینستاگرام بین افراد است.
پس باید تمام تلاشمان را کنیم که از این محیط رایگان به نحو احسن استفاده کنیم و به کسب درآمد برسیم.

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *