حالا که با اهمیت طراحی گرافیکی آشنا شدیم، در این مقاله میخواهیم ویژگی‌ های گرافیست موفق را بررسی کنیم. جدای از استعداد، چه ویژگی‌هایی برای یک گرافیست موفق فعال در این حوزه لازم است؟ چه ویژگی‌هایی باعث میشود که یک گرافیست ساده به یک گرافیست موفق و حرفه‌ای تبدیل شود؟ آیا اصلا چنین چیزی ممکن است؟

بله. ممکن است. در این مطلب به ویژگی‌های یک طراح گرافیک و گرافیست موفق می‌بپردازیم. در این مطلب ما به بحث اهمیت طراحی گرافیکی هم پرداختیم.

یک گرافیست موفق چه ویژگی هایی داره؟

  1. ارتباطات

کار یک طراح برقراری ارتباط با داستان، برند و ایده‌های مشتری است، اما شما به عنوان یک ویژگی موفق گرافیست به مهارت‌های ارتباطی عالی برای ارائه، جذابیت و مذاکره برای کار خود نیاز دارید. حفظ حرفه‌ای بودن در موقعیت های دشوار و شفاف بودن با مشتری در کوتاه مدت برای یک گرافیست موفق ضروری است.

  1. کنجکاوی

اگر عشق به هنر یا علاقه‌ای به دنیای اطراف خود نداشته باشید، در طراحی خیلی پیشرفت نخواهید کرد. طراحان دوست دارند به فراتر از سطح اشیا نگاه کنند تا هم جزئیات جزئی و هم تصویر بزرگ را کشف کنند.

  1. اشتیاق و انگیزه

شما وارد یک صنعت خلاق نمی‌شوید مگر اینکه کاری را که دوست دارید انجام دهید. اما حتی با وجود علاقه و استعداد، طراحی یک کار عاشقانه است. کار طراحی مستلزم گذراندن ساعت‌های عجیب و غریب، ویرایش‌های بزرگ، خلاصه‌های عجیب و غریب و حجم کاری دشوار است. شما باید از این اشتیاق استفاده کنید تا زمانی که خسته هستید ادامه دهید، اما می‌دانید که می‌تواند آن را بهتر کند. شما یاد می‌گیرید که بین پروژه‌ها تعادل برقرار کنید و بر مدیریت زمان مسلط شوید، اما باید از همان ابتدا هدایت شوید.

  1. داشتن ذهن باز

یک گرافیست موفق، در طراحی گرافیک، باید ذهنی باز داشته باشد. مایل باشید چیزهای جدید را امتحان کنید و به راحتی از منابع غیرمنتظره مشاوره بگیرید. طراحان بزرگ اغلب قطعاتی از خودشان را در کارهایشان به اشتراک می‌گذارند، بنابراین نمی‌توانید از افشای خود و پوشیدن قلب خود در آستین بترسید.

  1. توانایی پذیرش انتقاد

توانایی پذیرش انتقاد، شاید سخت‌ترین کار برای هر طراح باشد، اما همه باید با انتقاد روبرو شوند. به عنوان یک گرافیست موفق، شما باید در جهت‌گیری برای بهبود کار خود و ایجاد ارتباطات خوب باشید. این یک فرآیند در حال تکامل است و اغلب در پایان چیزهای مثبتی ایجاد می‌کند.

  1. حل مسئله

علاوه بر جنبه زیبایی شناختی طراحی، خوب است که از جنبه حل مسئله نیز لذت ببرید. به عنوان یک طراح، شما باید لجستیکی و انتقادی فکر کنید تا کارها انجام شود. خلاقیت نه تنها برای تولید چیزی درخشان، بلکه برای کار کردن اینکه چگونه قطعات با هم قرار می‌گیرند و ایده‌ها را به یک محصول نهایی تبدیل می‌کنند، مورد نیاز است.

  1. شک به خود

کمی شک به خود می‌تواند چیز خوبی در دنیای طراحی باشد. این شک و تردید به خود است که تضمین می‌کند که به طور مستمر تصمیمات خود را ارزیابی می‌کنید و برای انجام بهتر تلاش می‌کنید. این سالم است که خود را زیر سوال ببرید و به چالش بکشید!

  1. صبر

کار طراحی می‌تواند کند پیش برود – پاسخ‌ها اغلب به سرعت ارائه نمی‌شوند. قبل از رسیدن به نتیجه، صبر می طلبد تا اجازه دهید یک ایده توسعه یابد، روی ارتباطات کار کنید و جایگزین‌های خلاقانه را امتحان کنید. باید با جریان پیش رفت!

  1. قابلیت اطمینان

مشتریان فقط استعداد نمی‌خواهند. آنها می‌خواهند با کسی آشنا شوند که بتوانند روی او حساب کنند. مهم است که قابل اعتماد باشید، نیازهای مشتری را مدیریت کنید، ثبات را ایجاد کنید و قابل اعتماد بودن را ثابت کنید. این راهی مطمئن برای یک رابطه کاری طولانی و شاد است.

  1. تکامل

هیچ کس همه‌چیز را نمی‌داند. خوب است که به رشد خود ادامه دهید و به دنبال الهام جدید باشید. فناوری جدید را امتحان کنید، ایده‌ها را با جامعه خلاق بیشتر به اشتراک بگذارید و هرگز یادگیری را متوقف نکنید.

منبع

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

2 دیدگاه

  • چه خوبه بجای واژه من‌دراوردی و بی‌خود “گرافیست” از واژه‌ی درست و جهانی “گرافیک دیزاینر” کاربری کنیم،
    این واژه رو که می‌بینم بهم می‌ریزم
    چرا ما ابرام داریم یه واژه‌ی اشتباه رو چون همه به کار می‌برن ماهم ازش کاربری کنیم، هرچند اون واژه کودنانه، اشتباه و بی‌درونمایه باشه!!!!؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *