درباره نرم افزار فتوشاپ چه می‌دانید؟

در مقاله قبلی به تاریخچه نرم افزار illustrator پرداختیم و در این مقاله درنظر داریم به تاریخچه نرم افزار Photoshop  بپردازیم. منتها قبل از اینکه به اصل موضوع بپردازیم، 4تا حقیقت درباره این نرم‌افزار را میخواهیم بیان کنیم.

  • Adobe Photoshop محبوب‌ترین نرم‌افزار گرافیک و ویرایش عکس است که بیش از 36 درصد از سهم بازار را در سال 2021 به خود اختصاص داده است.
  • فتوشاپ ابتدا در سال 1987 توسط توماس نول، دکترای 25 ساله ایجاد شد. نامزد و نویسنده برنامه که برنامه را Display نامیده است.
  • جان نول، یکی از خالقان فتوشاپ، برای Industrial Light و Magic کار کرد و اولین بار متوجه شد که ابزارهای پردازش تصویر چقدر شبیه ابزارهای مورد استفاده توسط Pixar هستند.
  • امروزه بیش از 90 درصد از متخصصان خلاق در سراسر جهان از Adobe Photoshop استفاده می‌کنند.

فتوشاپ چیست؟

فتوشاپ یک نرم‌افزار کاربردی کامپیوتری است. کاربرد اصلی آن ویرایش تصاویر دیجیتال است. از سال 1995، فتوشاپ متعلق به Adobe است و از سال 2003 جزء مهمی در Adobe Creative Suite بوده است. فتوشاپ از زمانی که برای اولین‌بار به مهندسان اپل معرفی شد، موفقیت زیادی کسب کرد. اولین نسخه فتوشاپ در سال 1990 منتشر شد.

این نرم افزار مجموعه‌ای چشمگیر از ابزارهای تغییر، ویرایش و تنظیم تصویر را ارائه می‌دهد. اکنون این محبوب‌ترین نرم افزار گرافیکی و ویرایش عکس در حال حاضر در بازار است. این توسط طیف وسیعی از حرفه‌ای‌ها برای افزودن جلوه‌های ویژه و ویرایش تصاویر استفاده می‌شود. در اینجا فقط چند متخصص خلاق که معمولاً از فتوشاپ استفاده می‌کنند آورده شده است:

این نرم افزار در ابتدا برای سیستم عامل مک ایجاد شد، اما آخرین نسخه برای ویندوز، iOS و iPadOS در دسترس است.

نحوه استفاده از فتوشاپ

به عنوان بخشی از Adobe Creative Suite یا CS، Photoshop یک برنامه محبوب است که می‌تواند برای ویرایش حرفه‌ای و آماتور عکس و جلوه‌های ویژه استفاده شود. برای بررسی ویژگی‌های کلیدی این برنامه، ویدیوهای آموزشی Adobe را جستجو کنید.

در حالی که بسیاری از ویژگی‌های تخصصی فتوشاپ وجود دارد که می‌توانید با فیلم‌های آموزشی یاد بگیرید، ویژگی‌های اساسی که باید با آن‌ها آشنا باشید ابزار رنگ و ابزار لایه است. پس از نصب یا دانلود موفقیت آمیز فتوشاپ، از این مراحل برای تغییر اولین تصویر خود استفاده کنید:

  • در قسمت «File» در منوی بالا سمت چپ، «New» یا «Open» را انتخاب کنید.
  • قبل از انتخاب «OK»، سند را با استفاده از کادر محاوره‌ای نام‌گذاری و اندازه کنید.
  • ابزارهای موجود در نوار کناری سمت چپ را برای انتخاب، برش، برش، روتوش، رنگ آمیزی، طراحی یا تایپ کنید.
  • از نوار کناری سمت راست رنگ و لایه‌ها برای تنظیم این ویژگی‌های تصویر خود استفاده کنید.

این مراحل اولیه آموزشی می‌تواند به شما کمک کند تا به تنهایی شروع به کاوش در فتوشاپ کنید. به دنبال آموزش برای یادگیری نکات و ترفندهای پیشرفته تر برای ویرایش حرفه‌ای عکس باشید.

نحوه یادگیری فتوشاپ

فتوشاپ بسیاری از ابزارهای ویرایش عکس و گرافیکی را ارائه می‌دهد که بین نسخه‌ها تغییر و اصلاح می‌شوند. خوشبختانه، منابع زیادی وجود دارد که به شما کمک می‌کند یاد بگیرید چگونه از فتوشاپ برای سرگرمی‌ها یا کارهای حرفه‌ای خود استفاده کنید.

با مرور آموزش های Adobe Photoshop در سایت Adobe شروع کنید. این ویدیوهای مفید با مهارت‌های اولیه شروع می‌شوند و به گزینه‌های پیشرفته برای کاربران باتجربه می‌روند.

دوره‌های آنلاین رایگان یا پولی زیادی وجود دارد که به شما در یادگیری فتوشاپ کمک می‌کند. از بوت کمپ‌های آنلاین گرفته تا دوره‎‌های کالج، یادگیری آخرین نسخه فتوشاپ توسط یک مربی با تجربه می‌تواند راهی عالی برای به دست آوردن سریع تجربه عملی باشد.

کتاب‌های درسی راه‌های مفیدی برای یادگیری مهارت‌ها و استراتژی‌های فتوشاپ با سرعت خود ارائه می‌دهند. به دنبال Adobe Photoshop Classroom در یک کتاب، Adobe Photoshop Lightroom Classic یا Photoshop Elements 2022 For Dummies باشید. آخرین نسخه‌های این کتاب‌های درسی را برای ویژگی‌های مفید مربوط به آخرین نسخه نرم‌افزار جستجو کنید.

تفاوت بین فتوشاپ و مایکروسافت ویزیو

در حالی که ادوبی فتوشاپ یک گزینه نرم افزار پیشرو در زمینه گرافیک و ویرایش عکس است، مایکروسافت ویزیو ویژگی‌های قابل مقایسه‌ای را ارائه می‌دهد. بسیاری از کاربران احساس می‌کنند که Visio یک گزینه بسیار راحت است. راه‌اندازی این نرم افزار آسان است و برای شروع و کار روی پروژه‌ها به آموزش زیادی نیاز ندارد.

Adobe Photoshop اما از نظر ابزارهای حرفه‌ای در رتبه بالاتری قرار دارد. اگر قصد دارید روی ویرایش پیشرفته تصویر کار کنید یا از آن برای اهداف تجاری استفاده کنید، Photoshop ممکن است نرم افزار بهتری برای شرایط شما باشد.

تاریخچه انتشار فتوشاپ

تاریخچه فتوشاپ با کار توماس نول و جان نول بر روی نسخه 0.07 با کد Bond در ژانویه 1988 آغاز شد. این نرم افزار نسخه‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است که Adobe Photoshop نسخه 23 نسخه فعلی در سال 2022 است. به‌روزرسانی‌های کلیدی انجام‌شده در فتوشاپ را مرور کنید.

فتوشاپ CS

این نسخه طرح‌های رنگی منطبق و رابط نرم‌تری را برای بهبود کنترل کاربر بر فضای کاری معرفی کرد. در سال 2003 منتشر شد.

فتوشاپ CS2

فتوشاپ CS2 در سال 2005 با برخی ابزارهای محبوب بلافاصله معرفی شد. بسته بندی تصویر و نقطه ناپدید شدن تنها چند ابزاری هستند که در این نسخه معرفی شدند. کاربران همچنین از ابزار Camera Raw 3.0 که برای ویرایش بیش از یک تصویر خام در یک زمان گنجانده شده بود، قدردانی کردند.

فتوشاپ CS3

یکی دیگر از پیشرفت‌ها در طراحی رابط و کنترل‌های ساده، Photoshop CS3 همچنین ابزارهای انتخاب سریع، Fill Light و اصلاح لبه‌ها را معرفی کرد. بیشتر دوربین خام و فیلتر هوشمند از عملکرد بهبود یافته برای بسیاری از کاربران پشتیبانی می‌کند.

فتوشاپ CS4

نسخه 2008 فتوشاپ، معروف به CS4، پنل ماسک‌ها و ویژگی‌های مقیاس‌گذاری آگاه از محتوا را ارائه می‌کرد. فراتر از این پیشرفت ها، کاربران احساس کردند که این نسخه به اندازه به‌روزرسانی‌های قبلی ویژگی‌های اضافی را ارائه نمی‌دهد.

فتوشاپ CS5

سال بزرگ دیگری در تاریخ فتوشاپ سال 2010 بود. CS5 این ابزارها و ویژگی‌ها را معرفی کرد:

  • بسته‌بندی عروسکی
  • برس میکسر
  • خودکار تصویر مستقیم
  • انتخاب کننده رنگ
  • پل مینی ادوبی
  • پشتیبانی از نسخه 64 بیتی فتوشاپ

فتوشاپ CS6

اولین باری که ذخیره خودکار معرفی شد CS6 در سال 2012 بود. این نسخه همچنین Camera Raw و برخی بهبودهای ابزار رنگی و برداری را بهبود بخشید. طبق معمول، طراحی و رابط نیز بهبودهایی را دریافت کردند.

فتوشاپ CC

اولین نسخه Creative Cloud فتوشاپ در سال 2013 راه‌اندازی شد. این نسخه منحصراً به عنوان اشتراک Creative Cloud در دسترس بود و ابزارهایی مانند Unsamplong، Smart Sharpen، Camera Shake Reduction و Editable Rounded Rectangles را معرفی کرد.

Photoshop CC 2014

Spin blur، path blur، و فوکوس ماسک ویژگی‌های اولیه‌ای بودند که با نسخه CC دوم، معروف به Photoshop CC 2014 معرفی شدند. این نسخه همچنین بر بهبود سرعت کارهای خاص در برنامه تمرکز داشت.

Photoshop CC 2015

نسخه 2015 فتوشاپ CC اولین باری بود که کاربران می‌توانستند چندین سایه را در هر لایه انتخاب کنند. این نسخه همچنین شامل Adobe Stock، کتابخانه تصویر استوک بود. این به کاربران کمک کرد تا با دستگاه‌های دارای قابلیت لمسی راحت‌تر به فتوشاپ پیمایش کنند.

Photoshop CC 2017

یک انتخابگر قالب جدید به Photoshop CC 2017 اضافه شد. همچنین به کاربران اجازه می‌دهد مقالات، ابزارها و پانل‌های راهنما را در فتوشاپ جستجو کنند. نوار لمسی مک بوک پرو نیز ابتدا در این نسخه پشتیبانی می‌شد.

Photoshop CC 2018

Photoshop CC 2018 به لطف خرید KyleBrush.com، سیستم سازماندهی قلم مو را اصلاح کرد، از جمله افزودن بیش از 1000 براش. مجموعه کاملی از به‌روزرسانی‌های دیگر بخشی از این نسخه بودند، مانند عملکرد لایه کپی-پیست، پشتیبانی از فونت متغیر، فشرده‌سازی PNG و ابزار Curvature Pen.

Photoshop CC 2019

نسخه 32 بیتی ویندوز از این نسخه دیگر پشتیبانی نمی‌شد. گزینه‌های حالت لغو اضافی، گزینه‌های اسکرول را در پانل‌های لایه‌ها، چرخ رنگ و امکان دیدن نام لایه‌های طولانی‌تر اضافه کرد. یک معماری ترکیبی مدرن و توانایی مطابقت با فونت های ژاپنی نیز گنجانده شده است.

Photoshop CC 2020

Photoshop CC 2020 که به عنوان نسخه 21 نیز شناخته می‌شود، با پشتیبانی از GIF، فونت‌های OpenType، سازگاری با iPad و تعدادی بهبود و به‌روزرسانی کوچک‌تر عرضه شد.

Photoshop CC 2021

دسامبر 2021 امکان انتخاب خودکار بخش‌هایی از یک تصویر در حین شناور کردن و کلیک کردن وجود داشت. همچنین توانایی جابجایی تصاویر بین Illustrator و Photoshop را بهبود بخشید. کاربران می‌توانند از فیلترهای عصبی استفاده کنند و نظرات خود را در حین همکاری روی تصاویر به اشتراک بگذارند.

Photoshop CC 2022

Photoshop CC 2022 با پشتیبانی کامل از XDR، توانایی پوشاندن همه اشیاء به طور همزمان، فیلتر عصبی تاری عمق و سایر ابزارهای بهبود یافته ارائه می‌شود. ابزار Landscape Mixer Neural Filter به کاربران این امکان را می‌دهد که رقابت‌ها را صاف کرده و بافت‌های پویا ایجاد کنند.

منبع

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *