درباره ایلاستریتور چه میدانید؟

تاریخچه نرم افزار illustrator برمیگردد به مدت‌ها پیش که در یک استودیوی ناشناخته Adobe Illustrator 1 متولد شد. بیست و یک نسخه جدید و سی سال بعد، نرم افزار Adobe Illustrator محبوب‌ترین ویرایشگر گرافیکی در بازار است. به همه آنهایی که بیش از هر برنامه نرم‌افزاری دیگری وقت خود را در Illustrator کار می‌کنند، پس بنشینید و استراحت کنید. در ادامه به تاریخچه نرم افزار illustrator می‌پردازیم.

تولد زهره

تاریخچه نرم افزار illustrator

در تاریخچه نرم افزار Illustrator در سال 1986 به عنوان یک برنامه طراحی گرافیکی، فونت و طراحی لوگو شروع به کار کرد. پلتفرم و هدف اولیه Adobe Illustrator ادغام استفاده از معادلات ریاضی برای خطوط و اشکال صاف و منحنی توسط سیستمی به نام منحنی‌های Bezier بود. برای تأکید بر این مفهوم که قادر به تولید، ویرایش و ذخیره خطوط منحنی و روان است، ادوبی ونوس بوتیچلی را از «تولد ونوس» انتخاب کرد تا به تصویر بازاریابی خود تبدیل شود. در طول سال‌ها و نسخه‌ها، او برای برجسته کردن ویژگی‌ها و پیشرفت‌های جدیدی که Adobe ایجاد کرده بود، تغییر کرد و ما توانستیم تا زمان ایجاد Creative Suite در سال 2003 به زیبایی او نگاه کنیم.

با ستایش Adobe Illustrator 1، و علاقه روزافزون به رایانه‌ها و تصاویر تولید شده توسط رایانه، تعداد زیادی ارتقاء و همچنین پشتیبانی از سایر پلتفرم‌ها به وجود آمد که در سال 1988 با Illustrator 88 شروع شد.

تاریخچه نرم افزار illustrator

اولین نسخه ای که برای ویندوز طراحی شد، Illustrator 2.0 بود که یک سال بعد منتشر شد و خیلی خوب عمل نکرد. ایلاستریتور با چند نسخه خوب برای NeXT، Sun Solaris و چند پلتفرم دیگر عرضه شد، اما زمان نشان می‌دهد که نسخه‌های مکینتاش و ویندوز شروع به تسلط بر بازار خواهند کرد. نسخه‌های 3.0 و 4.0 در سال‌های بعد عرضه شدند، با پیشرفت‌هایی در هر کدام، و پیشرفت شگفت‌انگیز ویرایش احتمالی در حالت پیش‌نمایش، ابتدا در نسخه 4.0 برای ویندوز ظاهر شد، اما تا قبل از نسخه 5.0 در مکینتاش ظاهر نشد.

تاریخچه نرم افزار illustrator

تاریخچه نرم افزار illustrator

تاریخچه نرم افزار illustrator

تیم Adobe با انتشار Illustrator 6 در سال 1996 تغییرات عمده‌ای در رابط کاربری Illustrator ایجاد کرد. این زمانی بود که Illustrator شروع به پشتیبانی از فونت‌های TrueType کرد و “جنگ فونت” بین PostScript Type 1 و TrueType تقریباً منسوخ شد. این زمانی است که Illustrator نیز شروع به پشتیبانی از پلاگین‌ها کرد و به سرعت توانایی‌های خود را گسترش داد تا آن را بسیار عالی‌تر کند.

تاریخچه نرم افزار illustrator

تا اواسط دهه 90 با نسخه 7.0 بود که کاربران بالاخره شاهد استانداردسازی بین نسخه‌های مکینتاش و ویندوز شدند و واقعاً به نوعی به رقابت برای شکست دادن یکدیگر پایان دادند.

به همین دلیل، سرانجام به طراحان این فرصت داده شد که به‌جای رفت و برگشت بین Illustrator و CorelDRAW و FreeHand، Illustrator را به‌عنوان برنامه خلاقانه انتخابی خود، انتخاب کنند. البته این عصر «وب جهانی» نیز بود، که حتی بیشتر Illustrator را در کانون توجه قرار داد، زیرا توسعه‌دهندگان به سرعت به دنبال راهی برای پشتیبانی از انتشار برای اهداف وب و افزونه‌های اینترنتی بودند که واقعاً یکی از بزرگ‌ترین پلاگین‌ها بود.

با گذشت زمان و نسخه‌ها، برخی از چیزهای دیوانه‌کننده شروع به اتفاق افتادن کردند، برخی چیزها که ما اکنون آنها را بدیهی می‌دانیم و به نوعی از آن‌ها استفاده می‌کنیم، همانطور که همیشه وجود داشته‌اند – چیزهایی که اکنون قابل اعتماد شده‌اند. به عنوان مثال، ابزار سطل رنگ – چند بار از آن استفاده کرده‌اید؟ این تنها از سال 1996 با نسخه 6.0 در دسترس است. یا راهنمای هوشمند؟ نمی‌توان تصور کرد که بدون آنها کار کنید، اما آنها تا سال 1998 وجود نداشتند – نسخه 8.0. این زمان عالی برای تغییرات و بهبود در ابزارهای Adobe بود. سال به سال آنها با ابزارهای بسیار جذاب‌تری عرضه شدند که مطمئناً در آن زمان پیشگام بودند و اکنون به اندازه مداد و پاک‌کن رایج و رایج شده‌اند.

زمانی که Y2K به پایان رسید، Adobe Illustrator خود را به‌عنوان ویرایشگر گرافیکی انتخابی انتخاب کرده بود. در سال 2003، ادوبی تصمیم گرفت تمام محصولات موفق خود را در یک بسته فوق‌العاده به نام Adobe Creative Suite جمع کند.

با این کار، برای اولین‌بار کاربر قادر به ایجاد افکت‌ها و اشیاء سه بعدی ساده بود، نقطه عطف بزرگی در دنیای طراحان، و نقاط عطف بیشتری به وجود آمدند – Live Paint و Live Trace چند سال پس از آن ایجاد شدند. با ادغام بسیاری از برنامه‌‍های Adobe در این “سوئیت”، ما در نهایت با ونوس خداحافظی کردیم. او عمر طولانی داشت و به خوبی خدمت کرد، اما با طراحی مجدد محصول و نام تجاری آن، موضوع جدیدی در اطراف طبیعت ایجاد شد. ما شروع به دیدن گل‌ها و برگ‌های وکتور سبک شده روی جعبه‌های محصول و پنجره‌های باز شدیم.

تاریخچه نرم افزار illustrator

با انتشار CS3، تیم Adobe تصمیم گرفت دوباره نام تجاری را دوباره کار کند تا بسته‌بندی را ساده کرده و کل مجموعه را یکپارچه کند. هر برنامه در کت و شلوار خلاق با یک رنگ همراه بود و به تصویرگر محبوب ما رنگ نارنجی داده شد.

CS4 در اکتبر 2008 منتشر شد. این نسخه بسیاری از ابزارهای قدیمی را بهبود بخشید و همچنین ابزارهای جدیدی مانند توانایی ایجاد چندین آرت بورد را معرفی کرد. این ابزار به شما امکان می‌دهد نسخه‌های مختلفی از یک اثر هنری را در یک سند ایجاد کنید. در سال 2010، CS5 منتشر شد. نسخه CS6، نسل شانزدهم، در سال 2012 منتشر شد. Adobe چندین باگ در CS6 مانند رابط کاربری جدید، پانل های لایه و کدهای RGB را برطرف کرد.

بیست و یک نسل و سی سال بعد، Adobe CC 2017 را در پایان سال 2016 منتشر کرد. اما، هر نسخه‌ای که استفاده می‌کنید و تصمیم گرفته‌اید که مورد علاقه شما باشد، چه Illustrator 6 یا CC 2017، مطمئناً یک نسخه جالب و هیجان‌انگیز بوده است.


منبع

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *