طراحی پوستر تبلیغاتی و اهمیت آن در رشد و توسعه کسب و کارها

پوستر، یک روش خلاقانه برای ارسال یا ارائه پیام است. همچنین می‌تواند محتوایی بسیار جذاب را از هنر طراحی القا کند. طراحی پوستر تبلیغاتی یک برگه‌ای برای نشان متن و تصویر برای ارتباط گرفتن با مخاطب است.
از گذشته دور تا به امروز، پوستر وجود داشته است. باید گفت طراحی پوستر، هم با کامپیوتر و هم به‌صورت دستی انجام می‌شود. اگر می‌خواهید درباره طراحی پوستر تبلیغاتی و در کل از همه چیز آن بدانید، بهتر است که در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا شما را راهنمایی کنیم.

خدمات طراحی گرافیک

طراحی پوستر چیست؟

پوستر یک روش برای پیام‌رساندن به مخاطبین است که به‌صورت برگه‌ای برای نشان‌دادن متن و تصویر برای ارتباط با مخاطبان مورد استفاده قرار می‌گیرد.
هدف اصلی طراحی پوستر، اطلاع‌رسانی به افراد است، با این حال برای کار‌های دیگر ازجمله تبلیغات یا فراخوان نیز از طراحی پوستر تبلیغاتی استفاده می‌کنند. در این رابطه باید گفت شما تمام ایده، عقاید و اهدافتان‌ را در آن می‌گنجانید. افراد در کمترین حالت، بیشتر از 6 دقیقه را صرف دیدن پوستر می‌کنند.
ازاین‌رو بهتر است پوستری که طراحی می‌کنید سودمند باشد و مانند پوستر‌هایی که افراد با یک نگاه سرسری از آن می‌گذرند نباشد‌. باید گفت که معمولا به‌خاطر این موضوع، بالای50 عدد نمونه پوستر تبلیغاتی برای شرکت‌ها و نمایشگاه‌ها تولید می‌شود تا از میان آنها، یکی را انتخاب کنند.

مراحل طراحی پوستر

پوستر ابزاری برای تبلیغات است که برای اجرای طرحی دقیق و حرفه‌ای، نیاز به تجربه و دقت بسیار زیادی احساس می‌شود. شما برای این ابزار تبلیغات، باید آن را به شرکت‌های خدمات گرافیک بسپارید.

ارسال بریف برای مشتری

بریف با نام دیگر تفهیم‌نامه، یکی از مهم‌ترین بخش‌های هر پروژه طراحی است. در بریف مشتری خواسته‌های خود را به طراح گرافیک می‌دهد. هر شرکت حرفه‌ای قبل از هرکاری بریف برای مشتری می‌فرستند. که شامل سوالات گوناگونی است.

انتخاب سبک طراحی

باید بدانید که طراحی پوستر دارای سبک‌های متفاوتی است. از جمله آنها می‌توان به فانتزی، کارتونی، مینیمال اشاره کرد. طراح بعد از دریافت بریف از مشتری، طبق خواسته او شروع به انتخاب سبک طراحی می‌کند.

زدن اتود‌های اولیه

زدن اتود‌های اولیه، گام سوم برای طراحی پوستر تبلیغاتی است. در این قسمت، طراح ایده‌های اولیه ذهن خود را به‌صورت ساده پیاده می‌کند. این مرحله یا به‌صورت دستی انجام می‌شود یا به‌صورت دیجیتالی.

انجام کار و تحویل آن به مشتری

در این قسمت و در آخر، طراح ایده خود را درباره سبک و طرح مورد پسند مشتری تمام می‌کند. ظاهرا طراحان حرفه‌ای پس از اتمام کار شروع به عیب‌یابی می‌کنند. با این کار ایرادهای طرحی که طراح اجرا کرده، برطرف خواهد شد.

این مطلب را نیز بخوانید: نقشه راه شروع کسب و کار آنلاین

همکاری با زینوگرافیک

اهمیت طراحی پوستر تبلیغاتی

سفارش طراحی پوستر به‌قدری برای بیزینس‌ها مهم است که در ادامه به چند دلیل عمده اهمیت آن پرداخته‌ایم.

طراحی پوستر تبلیغاتی آگاهی از برند را زیاد می‌کند.

با یک بنر جذاب و به‌روز، بازدیدکنندگان معمولی و کسانی که به‌صورت اتفاقی و گذری از وب رد می‌شوند، می‌توانند برند شما را به‌خاطر بسپارند. هنگامی که تبلیغات خود را در همه پلتفرم‌ها پخش می‌کنید، قطعا با این کار اعتماد مشتری و افراد را به خود جلب خواهید کرد.

شما باید در مورد نام تجاری خود و نام کسب‌و‌کارتان در پلتفرم‌های مختلف صحبت کرده و خود را معرفی کنید. مخاطبان و مشتریان باید این اطلاعات را یادداشت و حفظ کنند. یک راه برای رسیدن به این هدف نمایش بنر تبلیغاتی اینستاگرام است. باید گفت طراحی پوستر تبلیغاتی می‌تواند افزایش قابل توجهی در تعداد کلیک ایجاد کند.

طراحی بنر اینستاگرام به افزایش ترافیک سایت کمک ‌می‌کند.

وقتی بنر تبلیغاتی را در حساب‌های رسانه‌های اجتماعی به وب‌سایت خود لینک می‌دهید، قطعا ترافیک سایت زیاد می‌شود. بنابراین افراد حتی از روی کنجکاوی هم که شده، روی لینک کلیک می‌کنند و از سایت‌تان دیدن خواهند کرد.

طراحی پوستر تبلیغاتی، نرخ تبدیل را افزایش می‌دهد.

تصویری که توجه مخاطب و خواننده را به‌خود جلب می‌کند، می‌تواند خواننده را تحریک به کشف نام تجاری شما کند. معرفی محصول جدید، تخفیف و فروش ویژه، یکی از راه‌هایی هستند که تبلیغات بنری می‌تواند نظر و کنجکاوی مشتری و خواننده شما را به‌دست بیاورد.
باید به این موضوع توجه کنید که طراحی بنر اینستاگرام باید به گونه‌ای باشد تا مشتریان اعتماد کنند که برند شما در مورد چیست و به کدام یک از نیازهای آنها پاسخ می‌دهد. در واقع ادیت پوستر تبلیغاتی، می‌تواند راهی برای دیده‌شدن کسب‌و‌کار شما به عموم مردم باشد.

خدمات طراحی گرافیک

خدمات طراحی گرافیک و خدمات طراحی پوستر تبلیغاتی در کسب‌و‌کار، شامل مواردی می‌شود که طراحان گرافیک با آن به معرفی برند می‌پردازند. در ادامه این خدمات را معرفی می‌کنیم.

طراحی لوگو

اینکه یک شرکت، لوگو زیبا و منحصربه‌فرد داشته باشد بسیار مهم است. لوگو اولین شرطی است که ذهن بیننده را به‌سمت خود می‌کشاند. با استفاده از لوگو می‌توانید اعتماد مشتریان و افراد را به‌خود جلب کنید. باید گفت لوگو هویت برند و کسب‌و‌کار شما را معلوم می‌کند.

طراحی کاتالوگ

در خدمات طراحی پوستر تبلیغاتی معمولا طراحی کاتالوگ نیز قرار می‌گیرد. این طراحی یکی از بهترین روش‌ها برای نشان‌دادن محصولات، به‌همراه توضیحات کامل است. از طراحی کاتالوگ می‌توانید مشتریان و افراد را با محصولات خود آشنا دهید.
باید اضافه کرد که با استفاده از بروشور‌ها می‌توانید محصولات خود را معرفی کنید. در واقع با بروشور قادر هستید چند نمونه از محصولات خود را در یک فضایی که طراحی شده و ظاهر جذابی دارد، به افراد معرفی کنید.

طراحی کارت ویزیت

یکی از عناصر مهم هر شرکت و کسب‌و‌کار، کارت ویزیت آن است. در این کارت‌ها معمولا شماره تلفن، آدرس و هر یک از خدمات مهم مانند نام برند با تصویر روی کارت ویزیت طراحی می‌شوند. با این کار مشتریان و مخاطبان می‌توانند از طریق آن با دیگر اطلاعات و راه‌های ارتباطی به کسب‌و‌کار شما دسترسی داشته باشند.

جمع‌بندی

همان‌طور که گفته شد، پوستر یک روش بسیار عاقلانه و خلاقانه برای تبلیغات و ارسال پیام به مخاطبین است که هر شخصی می‌تواند از آن استفاده کند.
هدف طراحی پوستر تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی به افراد و مخاطبان است. این کار هم به‌صورت دستی و هم با کامپیوتر قابل انجام‌شدن است.
درصورتی‌که صاحب کسب و کار خود هستید، پیشنهاد می‌کنیم که با بهره‌مندی از خدمات طراحی انواع پوستر، نسبت به پروموت خدمات و محصولات خود در بستر دیجیتال و انواع شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام اقدام کنید.

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *