نقشه راه شروع کسب و کار آنلاین، مناسب کسانی است که به دنبال راه‌اندازی بیزینس خود در بستر دیجیتال هستند و می‌خواهند در کنار کسب و کار حضوری خود، از مزیت‌های دنیای اینترنت نیز بهره‌مند شوند.
باید گفت که این اقدام راه اندازی نقشه راه شروع کسب و کار آنلاین بعد از شیوع ویروس کووید 19 بیشتر بین مردم رواج پیدا کرد و افراد زیادی سمت راه‌اندازی وب سایت و اکانت‌های بیزینس خود در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام رفتند.
اما با توجه به اینکه داشتن چنین بیزینسی در بستر دیجیتال، مشابه هر فعالیت دیگری نیاز به تخصص دارد، در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با ترتیب پرداختن به راه‌اندازی وب‌سایت، طراحی لوگو و مدیریت صفحه اینستاگرام آشنا کنیم.

نقشه راه شروع کسب و کار آنلاین

برای ترسیم این نقشه راه، نیاز به گذراندن 5 مرحله مهم تحت عناوین طراحی لوگو، تولید محتوا در شبکه‌های اجتماعی، راه‌اندازی وب سایت، ایمیل مارکتینگ و طراحی تیزر تبلیغاتی دارید که در ادامه به شرح هر یک از موارد گفته‌شده خواهیم پرداخت.

اهمیت طراحی لوگو

طراحی لوگو در زیر مجموعه خدمات طراحی گرافیکی قرار می‌گیرد و این امکان را برای کسب و کارها به‌وجود می‌آورد تا با یک هویت مشخص، رنگ سازمانی و پیغامی جذاب خود را به بازار کار معرفی کنند.
به همین دلیل در شروع کار همیشه توصیه می‌شود که طراحی و ساخت لوگوی خود را به‌دست مجموعه‌ای حرفه‌ای بسپارید تا هم‌راستا با هدف بیزینس‌تان، یک نماد جذاب خلق کنند. زیرا برندسازی از پایه‌های اساسی کسب و کارهای دیجیتال است و برای جلوگیری از انجام مجدد آن، پیشنهاد می‌شود که آن را به‌صورت اصولی اجرا کنید.

این مطلب را نیز مطالعه کنید: نقشه راه شروع کسب و کار، مخصوص کسب و کارهای نوپا

تاثیر شبکه‌های اجتماعی در موفقیت کسب‌ و کار آنلاین

دومین قدم از نقشه راه شروع کسب و کار آنلاین اقدام به ثبت‌نام و ایجاد حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی است. توجه داشته باشید که این پلتفرم‌ها به گونه‌ای طراحی شده‌اند تا به‌کمک ابزارهای ارتباطی، امکان تعامل و سرگرم‌شدن افراد را به‌صورت گسترده به‌وجود بیاورند.

به همین دلیل بعد از طراحی گرافیکی، اهمیت وجود این شبکه‌ها نظیر اینستاگرام، فیسبوک، یوتوب، آپارات، توییتر، پینترست و … مشخص می‌شود.

سئو کلمات کلیدی
البته لازم به ذکر است که اگر نیروی کافی جهت تولید محتوا ندارید، تحت هیچ شرایطی اقدام به ساخت اکانت‌های مختلف در انواع پلتفرم‌ها نکنید. علت این است که داشتن حساب‌های کاربری بدون محتوا، ویترین جالبی برای بیزینس شما به‌همراه نخواهند داشت.

ممکن است بگویید که در میان تمام شبکه‌های اجتماعی، کدام یک از اهمیت بیشتری برخوردار هستند؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که هر پلتفرمی در جایگاه خود، مزیت‌های خاصی دارد و وجودش می‌تواند الزامی باشد.
اما برای داشتن یک کسب و کار آنلاین، اولویت خود را روی اینستاگرام تنظیم کنید. این شبکه اجتماعی به‌قدری مخاطب دارد که قطع به یقین، قادر به پیداکردن تارگت مارکت مورد نظر خود از آن‌جا خواهید بود.
باید اضافه کنیم که تولید محتوا در این پلتفرم نیاز به تخصص و تجربه زیادی دارد. به‌طوری که خدمات بسیاری مثل طراحی پست اینستاگرام، طراحی استوری اینستاگرام و آموزش نحوه فروش آنلاین توسط آن، در سراسر وب ارائه می‌شود.

بدون طراحی وب سایت کار را نیمه‌تمام رها نکنید!

شبکه‌های اجتماعی هر چقدر هم دارای امکانات و مزیت‌های بی‌نظیر باشند، باز هم نمی‌توانند جای یک فضای اختصاصی با ابزارهای پیشرفته مثل وب سایت را بگیرند.
بنابراین با درنظرگرفتن اینکه استوری‌های اینستاگرام بعد از 24 ساعت پاک می‌شوند و پست‌ها به‌مرور زمان به انتهای حساب کاربری رفته و ورودی آنها از اکسپلور کاهش می‌یابد، باید به فکر بستری باشید که دارای چنین معایبی نیست.

دقت داشته باشید که در نقشه راه شروع کسب و کار آنلاین، طراحی وب سایت سومین مرحله مهم و ضروری است که تحت هیچ شرایطی نباید از داشتن آن چشم‌پوشی کرد.
ازاین‌رو درصورتی‌ که کسب و کار شما دارای محصولات فیزیکی یا مجازی مختلف است، قادر هستید تا با طراحی سایت فروشگاهی و کمک‌ گرفتن از CMS وردپرس، یک وب سایت فوق‌العاده با امکانات اختصاصی داشته باشید.

سایت های طراحی شده با وردپرس

لازم به ذکر است که طراحی سایت وردپرس نسبت به کدنویسی اختصاصی از هزینه و ریسک‌های پایین‌تری برخوردار است. چراکه 43 درصد از وب‌سایت‌های دنیا را با این سیستم مدیریت محتوا تولید می‌کنند و به همین جهت این وب سایت‌ها از نظر امنیت، سرعت، طراحی و کیفیت در سطح استاندارد و قابل‌قبولی قرار دارند.

از اهمیت ایمیل مارکتینگ غفلت نکنید

ایمیل مارکتینگ مناسب کسب و کارهایی است که صاحب وب سایت هستند. در واقع هر وب سایت نیاز به انتشار مقاله و اضافه کردن محصول دارد. بنابراین سوال اینجاست که چگونه می‌توان تک تک مطالب منتشر شده و محصولات را به کاربران و تارگت مارکت مورد نظر معرفی کرد؟
خیلی از بیزینس‌ها بر این باور هستند که چک کردن ایمیل توسط افراد امری غیرممکن است و احتمال اینکه کاربران با آگهی‌های تبلیغاتی آنها از طریق ایمیل آشنا شوند بسیار پایین است، در پاسخ به این افراد باید گفت که با وجود سرویس‌های بی‌نظیری مثل MailerLite و MailChimp، همچنین استقبال کاربران آنلاین از ایمیل مارکتینگ، نسبت به داشتن چنین دیدگاهی تجدید نظر کنید.

با طراحی تیزر تبلیغاتی، کاربران را با بیزینس خود آشنا کنید

طراحی تیزر و استفاده از خدمات عکاسی تبلیغاتی موضوعاتی هستند که در مرحله آخر نقشه راه شروع کسب و کار آنلاین به آنها نیاز پیدا خواهید کرد. علت این موضوع ارتباط مستقیمی با معرفی کسب و کار شما خواهد داشت.

توجه داشته باشید که استفاده از آیتم‌های تصویری، همراه با متن‌های جذابی که معرف بیزینس شما هستند، می‌توانند تاثیر ماندگاری برند شما را در ذهن مخاطب 2 چندان کنند. همچنین کاربران با یادآوری تبلیغ و تیزر شما، فرآیند برندسازی را با سرعت بیشتری طی خواهند کرد.

جمع بندی

تشریح و بررسی نقشه راه شروع کسب و کار آنلاین مناسب زمان‌هایی است که صاحبین مشاغل به دنبال راه‌ اندازی کسب و کار خود در بستر اینترنت هستند. زیرا هیچ یک از این افراد نمی‌توانند بدون رعایت قوانین و قواعد دنیای مجازی به تولید محتوا و فروش آنلاین بپردازند.
باید اضافه کنیم که نقشه راه این افراد در 5 مرحله متفاوت خلاصه می‌شود. در قدم اول افراد باید به‌دنبال طراحی یک لوگو اختصاصی بروند و بعد از آن نوبت به ایجاد حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی می‌رسد. در مرحله سوم صاحبین مشاغل باید نسبت به راه اندازی وب سایت با سیستم وردپرس یا کدنویسی اختصاصی اقدام کنند.
در نهایت بعد از ایمیل مارکتینگ خواهند توانست تا محتوا و محصولات خود را به‌دست تارگت مارکتی مشخص، برسانند و در آخر با ساخت عکس‌ها و تیزرهای تبلیغاتی، افراد بیشتری را با محصولات، خدمات و ویژگی‌های برند خود آشنا کنند.

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

2 دیدگاه

  • خیلی ممنون از مقاله خوبتون.
    من فکر میکردم فقط باید روی شبکه اجتمای وقت گذاشت ولی با این حساب اشتباه بزرگی کردم که روی داشتن سایت فکر نکردم و تا الان سایت نداشتم. امیدوارم زمان رو خیلی از دست نداده باشم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *