اگر به‌دنبال افزایش رتبه سایت در گوگل هستید، این مقاله برای شماست. در این مقاله قصد داریم 8 ترفند مهم برای بهترشدن رتبه وبسایت شما در گوگل را معرفی کنیم.
پس اگر صاحب وبسایت یا کسب‌وکار آنلاینی هستید، پیشنهاد ما این است که تا انتهای مقاله همراه ما بمانید و از این اطلاعات بیشترین استفاده را ببرید.

افزایش رتبه سایت در گوگل

برای رتبه‌بندی بهتر در گوگل چه ترفند‌هایی را به کار ببریم؟

گوگل درحال حاضر موتور جست‌وجویی است که بیش از 70 درصد سر‌چ‌های جهان را به خود اختصاص داده است. این موتور جست‌وجو سیستمی برای رتبه‌بندی وبسایت‌های مختلف دارد که از ابتدای تولدش تا به امروز تغییرات زیادی کرده است.
در این سیستم وبسایت‌هایی که برای کاربر مفید‌تر هستند در رتبه‌های بالاتر قرار می‌گیرند و دیگر وبسایت‌ها رتبه‌های پایین‌تری خواهند داشت.
وبسایت‌های رتبه‌های بالاتر شانس بیشتری برای کلیک دارند. به همین خاطر تمام وبسایت‌ها علاقه‌مندند که خودشان را به رتبه‌های بالاتری در سرچ برسانند.
حتی بسیاری از آنها از خدمات سئو و بهینه سازی سایت استفاده می‌کنند تا سریع‌تر به نتیجه برسند. در همین راستا قصد داریم در ادامه به شما ترفند‌ها و روش‌هایی را معرفی کنیم که با استفاده از آنها گوگل به شما رتبه بهتری خواهد داد.

تولید محتوا با کیفیت عالی

یکی از مهم‌ترین اصل‌ها برای رشد در گوگل تولید محتواست. تولید محتوا در وب قدمت زیادی دارند و امروز هم گوگل برای آن اهمیت زیادی قائل است.
برای این‌که محتوای خوب و مفیدی تولید کنید از الگوریتم‌های محتوایی گوگل باخبر شوید و براساس آنها کار را پیش ببرید. تولید محتوا یک تکنیک عالی برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل به‌شمار می‌رود.
محتوایی که از سوی برند شما منتشر می‌شود باید به‌روز، باکیفیت، جدید و مرتبط با حوزه فعالیت‌تان باشد. همچنین که محتوای شما باید برای گوگل بهینه شود تا در رتبه‌بندی جایگاه خوبی به‌دست بیاورد.

استفاده از بک‌لینک‌ها

برای بالا بردن رنکینگ سایت در گوگل می‌توان از بک‌لینک‌ها نیز کمک گرفت. محتوا و بک‌لینک در کنار یکدیگر می‌توانند تاثیرات مثبتی بر روی وبسایت و رنکینگ آن بگذارند. معمولا وبسایت‌هایی که از بک‌لینک‌ها استفاده نمی‌کنند ترافیک ارگانیک خوبی هم ندارند.
متخصصان سئو بر این باور‌ند که بک‌لینک‌های مفید و معتبر می‌تواند سئو سایت را به‌شدت قوی کند و گوگل را قانع سازد که وبسایت ما دارای اعتبار کافی‌است؛ چون دیگر وبسایت‌ها در محتوای خود به ما لینک داده‌اند. افزایش رتبه سایت در گوگل از طریق بک‌لینک‌ها هنوز هم روش سریع و پربازدهی محسوب می‌شود.

بهینه‌سازی سایت با سرعت لود

بهینه‌سازی در هر شاخه‌ای منجر به رشد سایت خواهد شد. برای گوگل نیز این‌که سایت‌ها تا حد استاندارد بهینه باشند اهمیت زیادی دارد. اما اگر فراتر از حد استاندارد ظاهر شوند آنها را در رتبه‌های بهتری قرار خواهد داد.
سرعت لود صفحه سایت نیز به عوامل زیادی بستگی دارد. برای مثال تصاویر، فونت‌ها و مدیا‌های دیگر در سرعت لود موثر هستند.
با بهینه‌سازی این موارد سرعت لود سایت کاهش پیدا خواهد کرد و مخاطب می‌تواند بیشتر در سایت کاهش کند. این موضوع نیز یکی از ملاک‌های گوگل برای رتبه‌بندی بهتر است.

بهینه‌سازی سایت برای موبایل

درصد زیادی از جست‌وجو‌ها در گوگل با موبایل انجام می‌شود. با دانستن این نکته می‌توان به این رسید که یکی از راه‌های بهترکردن رتبه ساخت وبسایت‌های موبایل فرندلی است.
وبسایت‌هایی که برای موبایل‌ها بهینه نشده‌اند رابط کاربری سختی دارند و کلیک بر روی آنها نیز پایین خواهد آمد.
همین موضوع باعث افزایش رنکینگ سایت در گوگل می‌شود. برای نمونه اگر به اکثر وبسایت‌های دانشگاهی دولتی در ایران دقت کنید متوجه خواهید شد که آنها برای دسکتاپ برنامه‌ریزی شده‌اند و بر روی گوشی موبایل عملکرد بدی دارند.

بهبود تجربه کاربری

اگر افزایش رتبه سایت در گوگل را می‌خواهید تجربه کاربری را بهبود ببخشید. وبسایت‌ها باید بتوانند همواره کیفیت خود را در طراحی و تجربه‌ای که برای کاربر می‌سازند بهتر کنند.
برای بالا بردن رتبه سایت در گوگل باید تجربه کاربری استاندارد باشد و کاربران هنگام کاوش در وبسایت دچار مشکل از نظر رابط کاربری نشوند.
حل‌ این مشکل می‌تواند به دست یک متخصص تجربه و رابط کاربری انجام شود. برای این‌که از چنین مشکلاتی به‌دور بمانید حتما از قالب‌ها و طراحی‌های استاندارد و به‌روز برای وبسایت خود استفاده و پس از هر چند سال وبسایت خود را به‌لحاظ طراحی آپدیت کنید.

استفاده درست از کلمات کلیدی

برای افزایش رتبه سایت در گوگل کلمات کلیدی نیز اهمیت زیادی دارند. در محتوایی که برای وبسایت خود تولید می‌کنید باید از کلمات کلیدی مشخص و مرتبطی استفاده کنید.
یکی از معیار‌های مهم گوگل برای رتبه‌بندی وبسایت شما و نمایش محتوای‌تان به سایر کاربران استفاده درست و به‌اندازه از کلمات کلیدی است.
پیش از تولید محتوا باید درباره کلمات کلیدی تحقیق شود. از بین انبوه کلمات تنها مواردی که دارای میزان سرچ بیشتری در ماه هستند و رقابت بر روی آنها کمتر است انتخاب خواهند شد. این روش می‌تواند به مرور رتبه سایت در گوگل را بهبود ببخشد.

برندینگ وبسایت

یکی دیگر از کار‌هایی که می‌توانید افزایش رتبه سایت در گوگل انجام دهید برندینگ مستقیم برند‌تان است. انجام چنین کاری منجر به افزایش تعداد ورودی‌های وبسایت شما خواهد شد و می‌توانید رتبه شما را نیز بهبود ببخشد.
همان‌طور که خدمات سئو و بهینه سازی می‌توانند رتبه شما را بهتر کنند، شناساندن شما به سایر افراد از طریق برندینگ نیز تاثیر زیادی بر بهبود رتبه خواهد گذاشت. برندینگ یکی از راه‌ های افزایش بازدیدکنندگان سایت است.

شناساندن کامل وبسایت به گوگل

برای افزایش رتبه سایت در گوگل شما باید وبسایت‌تان را به‌طور کامل به گوگل معرفی کنید. تمامی روش‌ها و ترفند‌هایی که معرفی کردیم در راستای این است که گوگل بتواند از وبسایت شما دید مثبتی به‌دست بیاورد.
شما با آموزش سئو و بهینه سازی می‌توانید رتبه خود را بهبود ببخشید اما پیش از آن باید مراحل ابتدایی شناساندن وبسایت به گوگل را انجام دهید.
برای این ‌کار نیز راه‌ها و ترفند‌های زیادی وجود دارند. برای مثال می‌توانید اطلاعات برند‌تان را در Google My Business ثبت کنید. این‌ کار برای لوکال سئو فروشگاه‌های محلی به‌شدت مفید خواهد بود.

طراحی سایت وردپرس

جمع‌بندی

برای افزایش رتبه سایت در گوگل به شما 8 ترفند مهم و اصلی را معرفی کردیم. گوگل معیار‌های زیادی برای رتبه‌بندی وبسایت‌هایش دارد اما مواردی که به شما گفتیم مهم‌ترین و موثرترین آنها هستند و برای سال‌ها پابرجا مانده‌اند.
اگرچه‌که در طول این سال‌ها قوانین استفاده از آنها دست‌خوش تغییرات زیادی شده اما همچنان مفید و کاربردی هستند. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *