چگونه طراح گرافیک شویم؟

طراحان گرافیک نقش کلیدی در تعیین موفقیت کسب‌و‌کارها در هر صنعتی دارند. این شغل یکی از بهترین مشاغل برای افراد خلاق و هنرمند است و به‌دلیل محبوبیت زیاد، رقابت زیادی هم برای آن وجود دارد. افراد علاقه‌مند به این حوزه باید نقشه راه طراحی گرافیک را دنبال کنند.

طراحی سایت وردپرس

آیا طراحی گرافیک آسان است؟

پیداکردن مطالب آموزشی در مورد طراحی، ارتباطات بصری و طراحی چاپ کار سختی نیست. اما اگر می‌خواهید وارد این صنعت خلاق شوید، به درک کاملی از هنر و طراحی و نحوه به‌کارگیری آن در یک محیط حرفه‌ای نیاز دارید.

یک متخصص گرافیک چه کار می‌کند؟

گرافیست طرح‌هایی تولید می‌کند که باعث اطلاع‌رسانی، سرگرمی و جلب‌توجه مصرف‌کنندگان می‌شود. برخی وظایف طراحان گرافیک عبارتند از:

  • انجام طراحی‌های بصری برای کمپین‌های بازاریابی دیجیتال
  • طراحی لوگو برای شرکت‌ها و سازمان‌ها
  • طراحی آیکون‌های یک وب‌سایت
  • طراحی جلد کتاب و مجلات
  • طراحی‌های بصری برای همراهی با متون

نقشه راه طراحی گرافیک

ارائه یک خدمت طراحی گرافیکی زمینه‌ای است که هم به یک پایه نظری قوی در طراحی نیاز دارد و هم به درک عملی ابزارهای تجاری. در این راستا، به مهارت‌های طراحی و نحوه به‌کارگیری این مهارت‌ها برای تحت تاثیر قراردادن کارفرمایان بالقوه نیاز است.
بنابراین داشتن نقشه ضرورت دارد و در آن باید مراحل زیر دنبال شود:

شرکت در یک دوره آموزشی

اگر واقعا علاقه‌مند به‌دنبال‌کردن طراحی هستید، یا می‌خواهید قبل از تصمیم‌گیری درباره طراحی بیشتر بدانید، یک دوره آنلاین نقطه شروع خوبی خواهد بود. اگر مبتدی هستید، دوره‌های مقدماتی واقعا مفید هستند و در صورتی‌که مهارت‌های طراحی اولیه را دارید، دوره‌های طراحی UI/UX راهی عالی برای گسترش تخصص شما خواهد بود.

اصول اولیه را یاد بگیرید

در مسیر حرکت در نقشه راه طراحی گرافیک باید با یادگیری اصول اولیه تئوری طراحی را شروع کنید. سپس، با درک طراحی دیجیتال و انواع مختلف طراحی، مانند طراحی بصری، طراحی تعاملی و طراحی بروشور، وارد جنبه‌های حرفه‌ای‌تری از این حوزه شوید.

برای یادگیری وقت بگذارید

اگر می‌خواهید طراحی را به‌صورت حرفه‌ای دنبال کنید، باید وقت بگذارید. برای این‌کار می‌توانید راه‌های زیرا را برگزینید:

  • تحصیلات رسمی و دانشگاهی: تحصیل در دانشگاه یک سرمایه‌گذاری است، هم از نظر زمان و هم پول. بنابراین در صورتی‌که این مسیر را انتخاب می‌کنید، باید کاملا مطمئن باشید که تصمیم دارید در حوزه طراحی کار کنید.
  • دوره‌های طراحی گرافیک: این دوره‌ها سریع‌تر از دوره‌های دانشگاهی هستند و در آن‌ها این امکان را دارید تا روی حوزه خاصی از طراحی که به آن علاقه دارید تمرکز کنید.
  • مسیر خودآموز: دوره‌های آنلاین، ویدیوهای یوتیوب و وبلاگ‌ها در مسیر نقشه راه طراح گرافیک کمک‌کننده هستند.

ابزارهای ضروری را یاد بگیرید

شرح وظایف طراحی، مهارت در حداقل یک ابزار طراحی خاص را می‌طلبد. زیرا نمی‌توان بر همه آنها مسلط شد، بنابراین براساس نقشه راه در طراحی گرافیک باید یک نرم‌افزار طراحی خاص را بر اساس زمینه‌های موردعلاقه خود یاد بگیرید. در اینجا برخی از محبوب‌ترین ابزارهای طراحی وجود دارد:

فتوشاپ

فتوشاپ یکی از رایج‌ترین ابزارهای مورداستفاده در ارائه خدمات طراحی گرافیک است و انتظار می‌رود که تقریبا همه طراحان گرافیک استفاده از آن را بدانند.

نرم‌افزار Adobe InDesign

این نرم‌افزار برای تولید انواع طرح‌بندی مجلات، بروشورها، روزنامه‌ها و کتاب‌ها استفاده می‌شود.

نرم‌افزار Adobe Illustrator

این برنامه برای طراحانی است که دوست دارند خودشان هنر خلق کنند.

کورل درا

نرم‌افزار CorelDRAW برای ایجاد و دستکاری گرافیک‌های برداری استفاده می‌شود.

فیگما

این ابزار بر طراحی اپلیکیشن‌های تعاملی مانند صفحه نمایش موبایل تمرکز دارد.

نرم‌افزار Affinity Designer

یک نرم افزار ویرایش گرافیک برداری است. این نرم افزار در هر دو سیستم عامل macOS و مایکروسافت ویندوز پشتیبانی می‌شود و امکان می‌دهد فایل‌ها را از ابزارهایی مانند Adobe Photoshop و Adobe Illustrator وارد کنید و آنها را به فرمت‌های برداری تبدیل سازید. مهارت‌های فنی لازم را در مسیر نقشه راه طراحی گرافیک تقویت کنید

تقویت مهارت‌های فنی شما را به یک گرافیست ماهر تبدیل می‌کند:

  • در یکی از نرم‌افزارهای طراحی متخصص شوید.
  • کدنویسی HTML و چگونگی ساختار و طراحی صفحات وب را یاد بگیرید.
  • مطالعه تایپوگرافی دیجیتال را مطالعه کنید تا بدانید متن چگونه می‌تواند به یک تجربه طراحی کمک کند.
  • اصول اولیه در ارائه یک خدمت گرافیک را در جهت درک یک تجربه کاربری جامع بیاموزید.
  • با اصول طراحی چاپ و تولید طرح‌بندی فیزیکی آشنا شوید.

مهارت‌های نرم را تقویت کنید

طراحی تفکر خارج از چارچوب و کار با افراد از بخش‌های مختلف را فراهم می‌کند. برخی از مهارت‌های نرمی که باید در طول نقشه راه طراحی گرافیک بیاموزید عبارتند از:

  • خلاقیت
  • مهارت‌های ارتباطی
  • مدیریت زمان
  • حل مسئله

با انجام پروژه‌های داوطلبانه یک نمونه کار قوی بسازید

طراحی یکی از آن زمینه‌هایی است که در آن نمونه کارها مهم‌تر از رزومه خواهد بود. ساده‌ترین راه برای ساختن یک نمونه کار حرفه‌ای، ایجاد پروژه‌های نمونه خواهد بود.
شما این امکان را دارید تا یک وب‌سایت، مجله یا محصول را تصور کنید و سپس طراحی‌های گرافیکی برای آن بسازید. از این راه می‌توان به‌راحتی سفارش طراحی گرافیک حرفه ای بگیرید.

شبکه سازی کنید و با جامعه درگیر شوید

شناسایی افراد مناسب، کار را برای یک گرافیست آسان‌تر می‌کند. چند راه برای ایجاد ارتباطات کلیدی در صنعت وجود دارد: لینکدین، انجمن‌های آنلاین، کنفرانس‌ها و ملاقات‌های حضوری.

یک دوره کارآموزی طراحی گرافیک را در نظر بگیرید

دوره‌های کارآموزی راهی عالی برای ورود به یک محیط حرفه‌ای است و به شما این فرصت را می‌دهد که به‌عنوان یک طراح مبتدی شغلی بیابید.

بر اساس علایق خود یک تخصص را در نقشه راه طراحی گرافیک دنبال کنید

طراحان خدمت گرافیکی شباهت زیادی به پزشکان دارند به این معنا که در نهایت باید یک تخصص را انتخاب کنند. به‌عنوان مثال، اگر از انیمیشن لذت می‌برید، به سمت پویانمایی حرکت کنید یا اگر به برندسازی علاقه دارید در طراحی هویت فعال باشید.
نکته مهم این است که باید درباره انتخاب کاری که از آن لذت می‌برید، بیاندیشید و زمانی را برای ایجاد مهارت در آن اختصاص دهید.

همکاری با زینوگرافیک

جمع‌بندی

ارائه خدمات طراحی گرافیکی یک زمینه عالی کاری است. رشد در بخش‌های دیجیتال طراحی سرعت خیلی بالایی دارد. ظاهر و عملکرد اپلیکشن‌ها و وب‌سایت‌ها، بهبود تجربه کاربری و بسیاری از زمینه‌های دیگر همگی به طراحان گرافیک بستگی دارد. اگر آینده شغلی خود را در این زمینه می‌بینید، باید نقشه راه طراحی گرافیک را به‌درستی دنبال کنید.

منابع

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *