آیا کسب و کاری هست که به سئو احتیاج نداشته باشد؟

سئو و بهینه سازی سایت یک اصل مهم در بحث دیجیتال مارکتینگ است. به همین دلیل، هر کسب‌ و کاری که تصمیم به فعالیت در بستر اینترنت بگیرد، باید از خدمات سئو و بهینه سازی بهره‌مند شود. با این حال، بسیاری از افراد هنوز هم تاثیرات SEO را جدی نمی‌گیرند و برای تولید محتوای سایت خود برنامه‌ای ندارند.
بنابراین؛ ما در این مقاله قصد داریم تا شما را با مزیت‌های سئو، تکنیک‌های آن، انواع SEO و روش‌های پیاده‌سازی آن آشنا کنیم. ازاین‌رو اگر صاحب یک وب‌سایت در دنیای دیجیتال هستید، تا آخر مقاله با ما همراه بمانید.

سئو برای کسب و کارها

سئو سایت چیست و چه مزایایی برای کسب‌وکارها دارد؟

هر اقدامی که منجر به جلب رضایت گوگل و موتورهای جستجو شود، در دسته خدمات سئو و بهینه سازی سایت قرار می‌گیرد. در واقع، گوگل اطلاع دارد که کاربرانش تا چه اندازه برای سایت‌ها، پول‌ساز هستند. پس جای تعجب ندارد که در لینک‌دادن کاربران به سایت‌های مختلف، سخت‌گیر باشد.
از طرف دیگر، اگر دقت کرده باشید، گوگل هم یک کسب‌ و کار بزرگ به‌حساب می‌آید که سالانه بودجه قابل توجهی را صرف تبلیغات و جلب مشتری می‌کند. پس آیا چنین بیزینس قدرتمندی حق ندارد تا نسبت به مدیران وب‌سایت‌ها، سخت‌گیر باشد؟
توجه کنید که سئو سایت باعث می‌شود که گوگل و موتورهای جستجو به وب‌سایت‌های مختلف اعتماد کنند. این اعتماد منجر به افزایش ورود کاربران به سایت و در نتیجه، فروش انواع محصولات می‌شود. اما سوال اینجاست که S.E.O چگونه قابل پیاده‌سازی است؟ در ادامه به این سوال پاسخ داده‌ایم.

معرفی روش‌های پیاده‌سازی SEO و خدمات آن

انجام خدمات سئو و بهینه سازی اصولی هر وب‌سایت، در 3 موضوع مجزا تقسیم‌بندی می‌شود که نام آن‌ها عبارت است از سئو داخلی، سئو خارجی و سئو تکنیکال. در ادامه به تشریح هر یک پرداخته‌ایم.

منظور از سئو داخلی و خدمات آن چیست؟

یکی از مهم‌ترین زیر مجموعه‌های خدمات سئو و بهینه سازی سایت، مربوط به امور داخلی آن می‌شود. پس هر آنچه که مدیر و کاربران از یک سایت مشاهده می‌کنند، شامل سئو داخلی می‌شود.
برای مثال، طراحی سایت و نحوه چیدمان المان‌ها، تولید محتوای سایت، لینک‌های داخلی، واکنش‌گرا بودن سایت در دستگاه‌های مختلف، سرعت سایت و امنیت سایت نمونه‌هایی از سئو داخلی هستند.
بنابراین نکته حائز اهمیت این است که پایه‌های یک وب‌سایت، باید قدرتمند و استوار باشند تا بتوان به امور دیگری همچون سئو تکنیکال و خارجی رسیدگی کرد.
در این راستا، پیشنهاد ما این است که اگر به سئو و بهینه سازی سایت خود اهمیت می‌دهید، از همان ابتدای سفارش طراحی سایت، تیمی را انتخاب کنید که به سئو داخلی مسلط باشد و یک بستر استاندارد برای کسب درآمد دیجیتالی در اختیارتان بگذارد.

چرا گوگل به سئو خارجی همه سایت‌ها اهمیت می‌دهد؟

اگر در مقاله 8 ترفند بالا بردن سایت در گوگل مطالعه کرده باشید، قطعا می‌دانید که خرید بک لینک و رپورتاژ تا چه اندازه برای سایت مفید است.
زیرا گوگل و موتورهای جستجو بررسی می‌کنند که آیا وب‌سایت مربوطه با دیگر سایت‌ها در تعامل است؟ آیا مدیران سایر سایت‌ها، کیفیت و محتوای این سایت را تایید می‌کنند؟

به سخن دیگر، اگر وضعیت SEO یا search engine optimization یک سایت خوب نباشد، هیچ سایتی حاضر به معرفی آن به کاربران خود نیست. ازاین‌رو، گوگل به‌کمک این سیاست، تشخیص می‌دهد که وب‌سایت مربوطه، چه میزان اعتباری در دیدگاه کاربران واقعی و حتی رقبا دارد.

آیا سئو تکنیکال در دسته خدمات سئو سایت قرار دارد؟

اگر بخواهیم صحبت دقیق‌تری در مورد تاثیر تولید محتوا در سئو سایت ارائه دهیم، باید بگوییم که اعتبار یک سایت نزد گوگل و موتورهای جستجو، بعد از تولید محتوا متنی تا حد زیادی به سئو تکنیکال بستگی دارد. چراکه منظور از این سئو، رسیدگی به امور فنی سایت است.
از مهم‌ترین اقدامات فنی هر وب‌سایت، می‌توان به میزان استاندارد بودن برنامه‌نویسی آن، سلامت سیستم مدیریت محتوای به‌کار رفته در سایت و رفع خطاهای تکنیکالی اشاره کرد که مدیران سایت، در گوگل کنسول قادر به مشاهده آن‌ها هستند.
دقت داشته باشید که در بحث سئو و بهینه سازی سایت، یادگیری اصول سئو داخلی و خارجی، تا حد زیادی آسان است. اما سئو تکنیکال نیاز به سال‌ها تجربه و تخصص دارد. به همین دلیل اگر صاحب یک وب‌سایت هستید، حتما رسیدگی به این بخش را به افراد باتجربه و حرفه‌ای بسپارید.

کدام کسب‌وکارها به خدمات سئو و بهینه سازی سایت نیاز دارند؟

با توجه به پیشرفت فناوری و توسعه کسب‌وکارها در بستر دیجیتال، می‌توان گفت که صاحبان همه مشاغل به خدمات سئو سایت نیاز دارند.
حتی کسانی که هنوز هم برای سفارش طراحی سایت اقدام نکرده‌اند، بعد از مدتی کوتاه متوجه می‌شوند که داشتن یک وب‌سایت، تضمینی است برای بقای کسب‌وکار در آینده.

با این حال، ذکر این نکته مهم است که داشتن وب‌سایت به‌تنهایی کافی نیست. چون گوگل و موتورهای جستجو، قوانین متعددی برای سنجش کیفیت یک سایت تعریف کرده‌اند که همه آن‌ها تحت عنوان خدمات سئو سایت شناخته می‌شوند.
به بیانی دیگر، بهره‌مندی از خدمات سئو و بهینه سازی سایت، یک الزام است و هیچ مدیری نمی‌تواند به‌تنهایی و بدون کمک‌گرفتن از افراد متخصص، اعتبار برند خود را نزد موتورهای جستجو افزایش دهد.

هزینه خدمات سئو سایت چقدر است؟

سئو یک فرآیند تدریجی است که حداقل 6 ماه زمان نیاز دارد تا نتایج آن آشکار شود. ازاین‌رو، هر کسب‌وکاری که قصد بهره‌مندی از خدمات این علم را داشته باشد، باید به‌صورت ماهانه یا پروژه‌ای، برای سفارش خدمات سئو، بودجه مشخصی کنار بگذارد.

چه زمانی باید برای ثبت سفارش خدمات سئو اقدام کرد؟

در رابطه با ثبت سفارش خدمات سئو پیشنهاد ما این است که ابتدا اجازه دهید طراحی سایت به‌صورت کامل و بدون ایراد تمام شود. بعد از آن، یک برنامه‌ریزی دقیق برای تولید محتوا کنید.
به این ترتیب بعد از گذشت 3 تا 6 ماه، می‌توانید انتظار داشته باشید که سایت شما از گوگل ورودی می‌گیرد و محصولات‌تان را در بستر دیجیتال به فروش می‌رساند.

طراحی سایت وردپرس

جمع‌بندی

خدمات سئو و بهینه سازی سایت یکی از مهم‌ترین سرویس‌هایی است که همه کسب‌وکارها به آن نیاز دارند. زیرا سئو تنها خدمتی است که می‌تواند آینده کاری همه بیزینس‌ها را تضمین کرده و شرایط آن‌ها را در حالتی پویا نگه‌داری کند.
به همین دلیل، اگر هنوز برای ثبت سفارش خدمات سئو اقدام نکرده‌اید، توصیه ما این است که جهت رشد و ارتقای کسب‌وکارتان در فضای دیجیتال، از تیم‌های متخصص و معتبر کمک بگیرید.

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *