بسیاری از متخصصان علم بازاریابی و برندینگ، در ارسال ایمیل به مشتریان بالقوه و فعلی و وفادار ساختن آن‌ها به یک مشتری وفادار تاکید زیادی دارند.
سوال اصلی‌ای که برای کسانی که تازه به دنیای دیجیتال قدم گذاشتند و یا حتی افرادی که از قبل هم در این حوزه به فعالیت می‌پرداختند، نحوه انجام درست این مسئله را هنوز درک نکردند.
اگر الان که دارید این مطلب را می‌خوانید باید بگوییم که خیلی‌ها هستند که هنوز تفاوت میان ایمیل تراکنشی با سایر مدل‌های ایمیل مارکتینگ را هنوز نمیدانند. پس مغموم و ناراحت نباشید.

طراحی سایت وردپرس

ایمیل های تراکنشی چیست؟

بزارید اول از همه این مسئله را مطرح کنیم که موضوع مورد بحث الان ما فقط با افرادی که در حوزه مارکتینگ و تجارت الکترونیک فعالیت می‌کنند مربوط نیست. جلوتر به این سوال احتمالی شما که چرا است پاسخ می‌دهیم.
ایمیل تراکنشی آن دسته از ایمیل‌هایی است که اولا ارسال آن بصورت خودکار انجام می‌شود و اینکه یک شرکت یا برند برای کمک به فرایند آسان‌سازی یا پیگیری برخی از اقدامات کاربران ( بیشتر در حوزه فروشگاهی ) برای مخاطبین ارسال می‌کنند.
مثلا شما به یک سوپرمارکت که می‌روید، وقتی خریدتان را انجام می‌دهید ( محصول را از سایت دانلود می‌کنید ) و برای پرداخت هزینه آن سراغ صاحب مغازه می‌روید، وقتی از شما بابت خریدتان تشکر می‌شود، در دنیای دیجیتال همان ارسال ایمیل تراکنشی تلقی می‌شود.

این مطلب را نیز بخوانید: 15 سایت آموزشی عالی با موضوع سئو

رایج‌ترین عواملی که باعث می‌شود ایمیل‌های تراکنشی برای مخاطبین ارسال کنیم را مطرح می‌کنیم:
• برای تایید سفارش که از سایت انجام می‌شود.
• زمانی که شما یک فایل خریداری یا دانلود می‌کنید، لینک آن برای شما ایمیل می‌شود.
• زمانی که یک ایمیل تشکر برای انجام یک اقدام در سایت برای شما ارسال می‌شود.

برخی از انواع ایمیل‌های تراکنشی را باهم ببینیم:

ایمیل تراکنشی

ایمیل تراکنشی با موضوع تایید حساب

ایمیل تراکنشی

ایمیل تراکنشی با موضوع تبریک عضویت

ایمیل تراکنشی

ایمیل تراکنشی با موضوع بازنشانی رمز عبور

برخی از ایمیل‌های تراکنشی‌ای که میاد ممکنه گیرنده ایمیل رو وادار کنه یک اقدامی را انجام دهد و یا برخی از این مدل ایمیل‌ها هستند که جنبه درگیر کردن مخاطب را ندارند و صرفا بعنوان تاییدیه حساب می‌شوند.
این مدل ایمیل‌ها صرفا راهی برای تأیید اتفاقی است که در نتیجه عملکرد کاربر رخ داده است.

مثلا یک مدل ایمیل تراکنشی که میشود نام برد، یک ایمیل تشکر در ازای دانلود یا خرید یک محصول یا فایل است. در این مدل ایمیل ما اول از همه از خرید یا دانلود کاربر تشکر می‌کنیم و سپس یک پیشنهاد دیگه مثلا فایل یا محصول دیگه‌ای را که مربوط به خریدی که کرده بود به مخاطب همان موقع پیشنهاد می‌دهیم.

ایمیل‌های تراکنشی یک فرصت بازاریابی عالی را فراهم می‌کنند.

بسیاری از افراد و کسب‌وکارهایی که در حوزه دیجیتالی فعالیت دارند این تصور را دارند که برای ارسال ایمیل‌های تراکنشی حتما باید زمانی باشه که مخاطب محصول یا خدمتی را از ما خریداری کرده است.
باید بدانیم که لزوما ارسال ایمیل‌های تراکنشی برای اینکار نیست و ممکنه برای مقاصد مالی و غیرمالی اتفاق بی‌افتد.
یک مورد را درنظر داشته باشید که ایمیل تراکنشی معمولا بعد از یک اقدام مهمی که توسط کاربر انجام می‌شود ارسال میگردد. آن اقدام مهم نشان می‌دهد که کاربر به شما علاقه‌مند شده که خواسته محصول شمارو دانلود کند یا حتی در سایت شما عضویت انجام دهد.
برای همین است که ایمیل‌های تراکنشی بالاترین نرخ باز شدن در بین انواع ایمیل‌ها را دارند چراکه گیرنده به محتوای آن ایمیل علاقه‌مند بوده و همین امر هم موجب افزایش بازدید سایت شما می‌گردد.
اگر مخاطبینتان ایمیل‌های تراکنشی شما را باز می‌کنند، یک فرصت خیلی عالی‌ای برای شما بدست می‌آیند که یک سری اطلاعات اضافی‌ای که می‌خواهید مخاطبینان آن را ببینند برایشان ارسال کنید.

منبع

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *