اجازه بدید یک سوال بپرسیم قبل از اینکه بحث رو شروع کنیم. آیا اصلا سايت‌ هاي بزرگ وردپرسی وجود دارد یا نه؟ یعنی اینکه سایت های بزرگ از سیستم مدیریت محتوای وردپرس استفاده می‌کنند؟ ایجاد یک وب سایت جدید یک کار دلهره‌آور است.
شما می‌خواهید چیزی بسازید که مشتریانتان دوست داشته باشند، اما نمی‌خواهید كه این راه‌اندازی چندین ماه طول بکشد یا آنقدر فنی باشد که برای هر نسخه به‌روزرسانی به یک توسعه‌دهنده نیاز داشته باشید.
در تحقیقات خود، احتمالاً با وردپرس به عنوان یک راه‌حل ممکن برخورد کرده‌اید اما یک مسئله وجود دارد، شما هیچ سرنخی ندارید که وردپرس چیست یا چگونه می‌تواند به کسب و کار شما کمک کند.
نگران نباشید، زينوگرافيك در اين مقاله  هر آنچه را که باید بدانید را به شما آموزش می‌دهد.

طراحی سایت وردپرس

وردپرس چيست؟

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است. این یک ابزار محبوب برای افرادی است که مي‌خواهند درگير كدنويسي نشوند و می‌خواهند وب سایت و وبلاگ بسازند كه ميتواند به راحتي از آن استفاده و اصلاح كرد.

در ابتدا، وردپرس عمدتاً برای ایجاد وبلاگ استفاده می‌شد. ولي امروزه، يك نرم افزار بهبود یافته است و شما می‌توانید هر نوع وب سایتی را که می‌خواهید ایجاد کنید.
می‌توانید وبلاگ‌های سرگرمی یا سبک زندگی، وب سايت براي نمونه کارها حرفه‌ای، وب سایت های تجاری، وب سايت فروشگاهي، وب سايت آموزشگاهي، برنامه‌های کاربردی تلفن همراه و سایت‌های عضویت و هر وب سايتي متناسب با كسب و كار خودتان بسازید. اينكه چرا همه کسب و کارها به وب سایت نیاز دارند رو قبلا مفصل درموردش صحبت كرديم.

این مطلب را بخوانید: چرا تمام کسب و کارها به وب سایت نیاز دارند؟

خب بريم سراغ اينكه با ويژگي وب سايت هاي كسب وكارهاي مختلف آشنا بشيم و ببينم كه سايت‌هاي وردپرس چه امكاناتی براي ما در نظر گرفتند.

وبلاگ‌های سرگرمی یا سبک زندگی وردپرس

با توجه به منشا وردپرس در فضای وبلاگ، امکانات آن برای این مدل سایت‌ها به شرح زیر است:

  • امکان تمایز بین پست‌ها و صفحات
  • یک ویرایشگر قوی برای اینکه به راحتی پست آماده کنیم
  • وجود پست‌ها، برچسب‌ها و دسته‌بندی‌هایی که برای محتواهای خود آماده کردیم.
  • وجود آپشن‌های متنوع از جمله قراردادن کامنت و نظرات کاربران سایت
  • و…

هنگامی که وردپرس را نصب کردید، اصلی‌ترین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که موضوعی را انتخاب کنید که برای شما جذاب باشد و آنچه را که می‌خواهید با وبسایت خود انجام دهید.
مراحل بعدی نیز شامل کارهایی که میشود که به خودی خود در سیستم مدیریت محتوای وردپرس وجود ندارد که این کار توسط قابلیت‌هایی صورت می‌گیرد که به آن افزونه می‌گویند.
برخی از این افزونه‌ها رایگان و برخی از آن توسط دولوپرهایی طراحی و کدنویسی می‌شوند که رایگان نیستند و برای تهیه آن‌ها باید هزینه پرداخت شود.

ايجاد وب سايت برای نمایش نمونه کارهاي حرفه‌ای

همچنین می‌توانید تم‌های مختلفی را برای نمونه کارهای حرفه‌ای بیابید که وردپرس را به انتخابی عالی برای نمایش برند شخصی خود تبدیل می‌کند.
انواع صفحاتی که می‌شود در وردپرس طراحی شود می‌توان به صفحه اصلی، صفحه درباره ما، صفحه تماس و غیره اشاره کرد در حالی که بخش پست‌ها در وردپرس مختص به وبلاگ هست که بتوان متن را ویرایش و مواردی از جمله تصاویر، صوت، ویدیو و … اضافه یا کم کرد. برای نمایش موارد میتوان از پلاگین‌های رایگان موجود در وردپرس یا از طریق پلاگین‌های کدنویسی شده استفاده کرد.

وب سایت‌های شرکتی

یک وب‌سایت شرکتی و تجاری باید خیلی بیشتر از وردپرس و افزونه‌های آن جلو رفت. در بسیاری از موارد دارای صفحات و پست‌های بیشتری نسبت به وبلاگ یا سایت شخصی ​​است و به عملکردها و پلاگین‌های اضافی نیاز دارد که با توجه به وجود پلاگین‌های متنوع، تا حد بسیاری از دردسرهای طراحان سایت کم کرده است.

سایت‌های فروشگاهی

وردپرس به کمک طراحان برای طراحی سایت‌های فروشگاهی آمده و به خوبی نیز از پس آن برآمده است. با افزونه‌های فروشگاهی مانند WooCommerce، می‌توانید انواع متنوع محصولات، انواع متنوع برای پرداخت‌ها و نحوه‌های حمل و نقل را در يك قسمت مدیریت کنید در حالی که بازدیدکنندگان شما خرید لذت‌بخشی از سایت شما را تجربه می‌کنند و تنها با چند کلیک محصول مورد نظر خود را تهیه می‌کنند.

سایت‌های عضویتی

اگر به دنبال کسب درآمد از تلاش‌ها و آموزه‌های خود به واسطه محدود کردن محتوای ممتاز به اعضا هستید، وردپرس از افزونه‌هایی برای ایجاد سایت‌های عضویتی پشتیبانی می‌کند. می‌توانید پرداخت‌ها را مدیریت کنید، سطوح اعضا را تنظیم کنید و ثبت‌نام‌ها را نظارت کنید.
فرض کنید شما یک سایت وبلاگی دارید و به محض تولید محتوا می‌خواهید تمام افراد به محتوای شما دسترسی نداشته باشند. میتوانید تنها با اضافه کردن پلاگین، دسترسی را محدود به افرادی کنید که اشتراک سایت شما را خریداری کردند.

سایت های طراحی شده با وردپرس

چرا از وردپرس استفاده کنیم؟

وردپرس پلتفرم محبوب بسیاری از وبلاگ نویسان و مشاغل است. در واقع، بیش از 40 درصد از تمام وب سایت های آنلاین از وردپرس استفاده می‌کنند. در اینجا چند دلیل برای محبوبیت وردپرس وجود دارد:

  1. وردپرس منبع متن باز است.

وردپرس یک پلتفرم متن باز است. این بدان معنی است که هر کسی می‌تواند کد منبع را تغییر دهد و نرم افزار را دوباره توزیع کند و متناسب با نیاز خود سایت را ری‌دیزاین کند.
این متناسب با افرادی است که ایده‌های نابی دارند که ممکنه وردپرس دست آن‌ها را بسته و می‌تواند از طریق کدنویسی به خواسته خود برسد.

  1. استفاده از وردپرس برای یک مبتدی آسان است.

وردپرس به مدرک مهندسی کامپیوتر نیاز ندارد. در واقع برای افراد غیر فنی ساخته شده است. رابط کاربری بصری و دوستانه دارد. برای افزودن یک طرح جدید به وب سایت خود، می‌توانید به سادگی یک تم را دانلود کنید و از آن استفاده کنید.
اگر نیاز به اضافه کردن یک ابزار جدید دارید مانند فرم تماس، فقط یک افزونه را نصب کنید تا کار شما را انجام دهد. کارهای توسعه وب که قبلا ساعت ها طول می‌کشید را می‌توان در عرض چند دقیقه انجام داد.

  1. در وردپرس نیز می‌توان به اول گوگل رسید.

تنها ساختن یک وب سایت وردپرسی کافی نیست. شما می‌خواهید که مردم وب سایت شما را از طریق بهینه سازی موتور جستجو پیدا کنند و از آن بازدید کنند.
با افزونه های SEO، مانند Yoast SEO، می‌توانید رتبه خود را با پیشنهادات پیوند داخلی و قالب‌های توضیحات متا افزایش دهید.

  1. وردپرس از انواع رسانه‌ها پشتیبانی می‌کند.

وردپرس هیچ نوع رسانه اصلی را محدود نمی‌کند. بنابراین، می‌توانید از هر ترکیبی از متن، تصویر و ویدیو در وب سایت خود استفاده کنید. در این بازار رقابتی برای توجه مصرف کنندگان، خوب است بدانید که این پلتفرم به شما آزادی خلاقیت می‌دهد و باعث جذب بیشتر مخاطب در سایت شما می‌شود و همچنین باعث افزایش رتبه سایت در گوگل می‌شود.

  1. وردپرس ایمن است.

امنیت یکی از دغدغه‌های اصلی کسب و کارها است. با تعداد نقض‌های داده‌ای که هر سال اتفاق می‌افتد، می‌خواهید خیالتان راحت باشد که از داده‌های شما (و داده‌های مشتریانتان) محافظت می‌شود.
تا زمانی که افزونه‌ها را به‌روز نگه دارید و پسوردها را ایمن نگه دارید، وردپرس یکی از امن‌ترین و مطمئن‌ترین پلتفرم‌ها است. این پلتفرم چندین ویژگی را برای محافظت از وب سایت شما ارائه می‌دهد، مانند خروج از سیستم کاربران اضافی و افزودن احراز هویت دو مرحله‌ای و حتی اضافه کردن افزونه‌های ایمن سازی سایت. البته یک مورد وجود دارد که هیچوقت نمیتوان به قطع گفت همیشه سایت امنیت دارد.
با وجود همه اين‌ها و همچنين دانستن اينكه وردپرس يك پلتفرم راحتي است، اما مي‌دانيم طراحي هر نوع سايتي، ساخت، اجرا و پشتيباني آن قطعا نياز به مهارت و دانش خاصي است. و هميشه يكي از سوالات و دغدغه‌هاي مديران كسب وكارهاي مختلف اين است طراحي وب سايت خود را به چه كسي بسپارد كه همه اين موارد و اصول طراحي را رعايت كند.
همان طور كه گفته شد 40 درصد وب سايت‌هايي كه فعاليت مي‌كنند براساس پلتفرم وردپرس هستند.

پیشنهاد می‌شود این مطلب را نیز بخوانید: راه‌های افزایش سایت‌های وردپرس

در ادامه ميخواهيم وب سايت هاي بزرگ وردپرس رو به شما معرفي كنيم كه شايد قطعا شما هم آن‌ها را مي‌شناسيد.
وردپرس توسط بسیاری از طراحان و توسعه دهندگان برتر جهان از آن برای ساخت وب سایت های بسیار جذاب استفاده شده است. هنوز فکر می‌کنید وردپرس فقط برای مشاغل کوچک یا وبلاگ نویسان مناسب است؟ در اینجا وب سایت‌هايي وجود دارد که خلاف آن را به شما ثابت می‌کند.
وقتی مردم به وردپرس فکر می‌کنند، بسیاری از آنها هنوز فکر می‌کنند که این فقط برای وب‌سایت‌ها یا وبلاگ‌های تجاری کوچک تا متوسط ​​خوب است.
در واقع، بسیاری از مردم براین باورند که وردپرس به اندازه کافی قدرتمند نیست تا بتواند شرکت‌های بزرگ، برندهای معتبر جهانی، یا حتی وب‌سایت‌های شخصی برخی از مشهورترین افراد مشهور جهان را مدیریت کند.
برخی از معروف‌ترین وب‌سایت‌های فعال را که از وردپرس استفاده می‌کنند را به شما نشان می‌دهیم که این سیستم مدیریت محتوا چقدر عالی است.

  1. مجله Etsy

یک وبلاگ شناخته شده جهانی، ETSY است. این سایت مکانی به دنبال گردآوری گروهی از فروشندگان جامعه برای تبلیغ و فروش صنایع دستی خود است.
مجله Etsy با دادن مکانی به افراد، فروشندگان و خریداران به طور یکسان، این ارتباط را تکمیل می‌کند تا در مورد صنایع دستی بیشتر بیاموزند، افکار خود را به اشتراک بگذارند و الهام بگیرند.

  1. TechCrunch

Tech Crunch، که در مورد تجارت مرتبط با فناوری، اخبار، پیشرفت‌های فناوری، روندهای نوظهور فناوری، استارت‌آپ‌ها و محصولات جدید گزارش می‌دهد، نمونه عالی دیگری از یک وب‌سایت معروف وردپرس است

  1. BBC America

بی‌بی‌سی آمریکا بهترین سریال‌های تلویزیونی آمریکایی را در کنار بهترین‌های سرگرمی بریتانیایی ارائه می‌کند به شما امکان می‌دهد فیلم‌ها را نیز پخش کنید.
اما چیزی که این وب‌سایت را بسیار همه کاره می‌کند این است که می‌توانید وبلاگ را بخوانید و به صورت آنلاین برای کالاها نیز خرید کنید.

  1. PlayStation

پلی استیشن فقط برای بچه‌هایی نیست که عاشق بازی‌های ویدیویی هستند. در واقع، وب‌سایت مبتنی بر وردپرس پلی‌استیشن اطلاعات زیادی برای بزرگسالانی دارد که عاشق ارتباط با کودک درون خود هستند.
در مورد قیمت‌های بازی در سراسر جهان، اخبار پرطرفدار صنعت بازی، و فناوری پیشرفته که می‌خواهید در وبلاگ پلی‌استیشن به آن دست پیدا کنید، اطلاعاتی کسب کنید.

  1. Skype

سايت معروف اسكايپ را كه اكثرا مي‌شناسيد و شايد تعجب كرده باشيد كه اين سايت هم از وردپرس استفاده مي‌كند بايد بگيم كه اسکایپ، که بخشی از مایکروسافت است، می‌داند که اگر CMS منبع باز برای Microsoft News کار کند، برای وبلاگ اسکایپ نیز کار خواهد کرد.
این وب‌سایت معروف وردپرس ویژگی‌های اسکایپ، آموزش‌هایی برای مصاحبه با اسکایپ، و حتی داستان‌های صمیمانه در مورد اینکه چگونه این فناوری رایگان به افراد کمک می‌کند بدون توجه به اینکه در کجای جهان هستند، به یکدیگر متصل شوند را به اشتراک می‌گذارد.

  1. Facebook Newsroom

آیا می خواهید آخرین چیزهایی را که در زمین فیسبوک می‌گذرد داشته باشید؟ به این وب سایت وردپرسی بروید و آخرین اخبار فیسبوک و بیانیه‌های مطبوعاتی منتشر شده توسط این برند جهانی را بررسی کنید.
فیسبوک دنیای رسانه‌های اجتماعی را تسخیر کرده است و میلیاردها نفر را در سراسر جهان نگه می‌دارد. بنابراین، برای نیازهای وبلاگ نویسی آن، آنها به بنیادی نیاز دارند که بتواند همه اینها و سپس برخی از آنها را اداره کند. شما همچنین می‌توانید به لطف انعطاف‌پذیری‌ای که وردپرس به صاحبان وب سایت ارائه می‌دهد به اطلاعات شرکت، گالری رسانه، فهرست راهنما و موارد دیگر دسترسی داشته باشید.

خب، سايت‌هايي كه معرفي شد فقط بخشي از وب سايت هايي بودند كه از وردپرس استفاده كردند و قطعا شمار اين سايت هاي بسيار زياد است و مي‌توان از همه اين ها براي الگو برداري در وب سايت خود استفاده كرد.
در ادامه مي‌خواهيم تعدادي از وب سایت های ایرانی ساخته شده با وردپرس كه در رده‌بندي الكسا حضور دارند را با شما آشنا كنيم.

  1. همیار وردپرس
  2. میهن وردپرس
  3. دانلودها
  4. ووکامرس فارسی
  5. دیجیاتو
  6. دهوند
  7. دیجی کالا مگ
  8. یک پزشک
  9. سايت شخصي رضا صادقي
  10. ثبت شرکت آفریقا
  11. اروند پلاک
  12. ایران استخدام
  13. موسیقی ایرانیان
  14. دارالترجمه 24
  15. مدیر سبز
  16. ژاکت
  17. وبسیما
  18. راست چین
  19. شركت شاتل
  20. دیجی رو
  21. زینوگرافیک

اميدواريم كه اين مطلب براي شما مفيد بوده باشد. قطعا دنيای سایت و طراحي آن گسترده است. اگر شما هم مي‌خواهيد براي كسب و كار خودتان پا به اين عرصه بگذاريد پيشنهاد ميكنم از مشاوره رايگان زينوگرافيك براي ساخت وب سايت مورد نظرتان استفاده كنيد، كارشناسان طراح سايت زينوگرافيك قطعا راهنماييتان مي‌كنند.
اگر هم شما سايتي را ميشناسيد كه از وردپرس استفاده مي‌كند را به ما معرفي كنيد.

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

2 دیدگاه

  • سلام وقت بخیر. ممنون از مقاله خوبتون
    ببخشید یه سوال داشتم. چقدر میشه به امنیت وردپرس برای طراحی سایت اطمینان داشت؟

    • سلام محمدرضا جان وقت شما هم بخیر باشه.
      ببینید در کل بحث امنیت سایت یک بحث 100درصدی نیست که بگیم هرکاری کنیم باعث میشه در برابر نفوذ ایمن بشیم. تو سیستم وردپرس هم به همین صورته اما نکته‌ای که وجود داره اینجاست که تو سیستم مدیریت محتوای وردپرس چون از قبل برنامه نویسی شده و امکان داره بحث نفوذ رو یکم راحت‌تر کنه (درصورتی که اینطوری نیست)، باید حواستون به افزونه‌هایی که نصب می‌کنید و اقدامات امنیتی‌ای که ایجاد می‌کنید باشه. مهمتر از همه اینکه سایتتون نذارید خاک بخوره و همیشه بروز نگهش دارید.
      موفق باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *