ما در مقالات قبلی به این مورد اشاره کردیم که چرا کسب و کارها به وب سایت نیاز دارند و درباره این مورد بحث کردیم. اما داشتن یک وب سایت صرفا کار ما را جلو نمی‌اندازد. ما باید عوامل بهینه سازی سئو رو نیز بشناسیم.
در وهله اول اگر که ما یک وب سایت خوب نداشته باشیم که با وجود این همه پیشرفت تکنولوژی، کلن از دنیا عقب خواهیم ماند و در اولین فرصت باید دنبال یک سایت خوب باشیم. مرحله دوم که مرحله بسیار مهمی است اینه که ما باید سایت خود را به دیگران بشناسیم تا از طریق آن‌ها به درآمد برسیم.
مهمترین عامل برای اینکه شناخته بشیم، بحث سئو و بهینه‌سازی سایت است. از طریق ترندهایی که برای سئو صورت گرفته است، میتوانیم کمک بگیریم و سایت خود را بالا بیاوریم. با مطالعه این مقاله شما با عوامل بهینه سازی سئو 2022 آشنا خواهید شد.
از به‌روزرسانی‌های الگوریتم گرفته تا نوآوری در حال تکامل برای رسیدن به رتبه اول گوگل، هرساله الگوریتم‌های متفاوتی را گوگل ارائه می‌دهد. در اینجا، چالش‌های برتر سئو پیش‌روی بازاریابان در سال 2022 و پنج روند بزرگی که باید در سال جاری تماشا کنید را پوشش خواهیم داد.

عوامل بهینه سازی سئو 2022

الگوریتم تغییر می‌کند.

چالش شماره یک برای بازاریابان همگامی با تغییرات الگوریتم است. این ما را شگفت‌زده نمی‌کند – تنها در سال 2020، گوگل بیش از 50000 آزمایش انجام داد که منجر به بیش از 4000 تغییر در جستجو شد.
اگر شما هم مانند اکثر بازاریابان هستید، این آمار می‌تواند بسیار طاقت‌فرسا باشد. به هر حال، وقتی گوگل به تغییر مسیر موفقیت ادامه می دهد، چگونه می‌توانید موفق شوید؟
نکته کلیدی پاسخگویی استراتژیک به این تغییرات است. اولا، این به معنای ماندن در بالای اخبار صنعت است. اگر تغییر قابل توجهی در الگوریتم ایجاد شود، صنعت سئو احتمالاً در مورد آن نظر خواهد داد.
استراتژی دوم ممکن است غیر منطقی به نظر برسد – یعنی منتظر بمانید تا گرد و غبار پس از به روز رسانی برطرف شود. چرا؟ در برخی موارد، گوگل متوجه می‌شود که تغییر آنطور که انتظار می‌رفت انجام نشده است و آنها به عقب برمی‌گردند.

رتبه بندی نشدن

سئو یک بازی طولانی مدت است. برخلاف جستجوی پولی، نتایج ارگانیک برای نشان دادن نتایج به زمان نیاز دارد و معمولاً نتیجه تلاش‌های کوچک‌تر است.
به عنوان مثال، سئو مانند یک صندوق سرمایه‌گذاری است که به آرامی در طول زمان ایجاد می‌شود. این بازار سهام نیست، جایی که شما سود و زیان را در زمان واقعی می‌بینید. یعنی اینکه مشتریان این حوزه انتظار رسیدن به نتایج را در اسرع وقت دارند.
راه‌حل‌هایی برای رفع یک رتبه پایین وجود دارد، مانند سئو فنی و بازاریابی محتوا. با این حال، حتی مهمتر از آن، توسعه یک استراتژی بلند مدت است که بر سه تا چهار ابتکار در یک زمان تمرکز دارد.

تحقیق کلمات کلیدی

کلمات کلیدی اساس سئو هستند. اما امروزه، گوگل به جای جستجوی تنها یک کلمه کلیدی، نگاهی سطح بالا به وب سایت شما می اندازد تا حس کلی از لحن، دامنه و ارتباط آن را دریافت کند.
این به این معنی است که پر کردن کلمات کلیدی تمام شده و اول گوگل سایت شمارا مورد آنالیز قرار می‌دهد بعد شروع به خواندن کلمات کلیدی میکند.


5 عامل بهینه سازی سئو

جستجوی صوتی و موبایلی

حدود نیمی (44٪) از تمام کاربران اینترنت در ایالات متحده از دستیار صوتی گوگل استفاده می کنند. یعنی به صورتی که درخواست خود را به صورت ویس برای گوگل ارسال کرده و آن را به صورت خروجی به ما نشان می‌دهد.
نمی‌توان انکار کرد که جستجوی صوتی در حال تبدیل شدن به بخشی از زندگی روزمره ما است. اما چگونه می‌توانیم محتوای خود را برای افرادی که با گوش‌هایشان جستجو می‌کنند – نه با چشمانشان – بهینه کنیم؟
پاسخ واضح است – سایت خود را برای موبایل بهینه کنید و به اصلاح رسپانسیو کنیم. از آنجایی که بیشتر جستجوهای صوتی در تلفن همراه و دستگاه های هوشمند انجام می‌شود، منطقی است که گوگل سایت‌های سازگار با موبایل را با سرعت بالا را ترجیح دهد.
استراتژی دیگر این است که محتوای خود را مجدداً بررسی کنید تا سؤالات رایجی که کاربران ممکن است بپرسند را دربرگیرد. به عنوان مثال، کلمات کلیدی سوال طولانی را شناسایی کنید و آنها را در هدرهای h2 یا h3 خود قرار دهید.

هدرهای صفحه سایت خود را دریابید

در سال 2021، گوگل یک ویژگی جدید رتبه‌بندی جستجو به نام Passages را ارائه کرد. این ویژگی به گوگل امکان می‌دهد بخش‌های خاصی از یک صفحه را به‌طور نیمه مستقل از خود صفحه رتبه‌بندی کند.
به عبارت دیگر، به‌جای رتبه‌بندی کل صفحه بر اساس ارتباط، گوگل اکنون امتیاز مربوط به بخش‌های خاصی از یک صفحه را کسب می‌کند. برای بازاریابان، این تغییر دلیلی برای نگرانی نیست – با فرض اینکه صفحات شما سازماندهی شده باشند.
در غیر این صورت، ایده خوبی است که سرصفحه‌های صفحه خود را محکم‌تر کنید و خوب کار کنید تا زمینه بیشتری برای بخش‌های مختلف فراهم شود و گوگل بتواند محتوای شما را بدون توجه به نشانه‌گذاری درک کند.
به خاطر داشته باشید که سایر عوامل رتبه‌بندی صفحه همچنان اعمال می‌شوند – بنابراین از بک لینک‌ها، کپی‌رایتینگ بهینه‌شده سئو و سایر استراتژی‌های رتبه‌بندی غافل نشوید.

سرفصل های احساسی.

آیا تا به حال روی عنوانی کلیک کرده‌اید که در مقابل آن نتوانید مقاومت کنید و مجبور بشید به آن پیج سر بزنید؟ به نظر می‌رسد، تحقیقات زیادی برای شناسایی فرمولی برای عناوین قابل کلیک انجام شده است.
بر اساس یک مطالعه اخیر که 5 میلیون عنوان تجزیه و تحلیل شد، عناوین احساسی – مثبت یا منفی – نسبت به عناوین خنثی نرخ کلیک بالاتری داشتند. در واقع، عناوین با احساسات مثبت 7.4٪ CTR بالاتر داشتند، در حالی که عناوین با احساسات منفی 7.2٪ CTR بالاتر داشتند.
گفته می‌شود، عناوین دارای بار احساسی می‌توانند کلیک‌ها را به یک نقطه هدایت کنند. جلوتر بروید و به سرعت وارد clickbait-land می‌شوید. به عنوان مثال، همان مطالعه نشان داد که (کلمات قدرتمند یا کلماتی که به طور خاص برای جلب توجه طراحی شده‌اند) می‌توانند بر CTR تأثیر منفی بگذارند.
کلمات قدرتمند شامل عباراتی مانند باور نکردنی، دیوانه و دیوانه‌وار هستند. در حالی که اینها ممکن است در رسانه‌های اجتماعی کار کنند، اما می‌توانند به CTR ارگانیک شما آسیب بزنند – بنابراین اگر اصلاً از آن‌ها استفاده نکنید.

ویدئو در نتایج جستجو.

احتمالاً با یک ویدیوی YouTube در یک قطعه ویژه مواجه شده‌اید. اینها معمولاً برای جستجوهای “چگونه” ظاهر می‌شوند که در آن خواننده به دنبال دستورالعمل‌های گام به گام است.
درواقع یعنی اینکه اکثر جستجوها با عبارت “چگونه شروع میشود” و همین باعث ایجاد نرخ کلیک بالا می‌شود.

به عنوان مثال، تصور کنید که در کنار جاده با لاستیک پنچر گیر کرده‌اید. یک جستجوی گوگل برای “چگونه پنچر لاستیک را تعمیر کنیم” شما را به ویدیوی مرتبط آن هدایت می‌کند.
حالا با این اوصاف پیش‌بینی می‌کنیم که گوگل به ترکیب ویدیو در نتایج جستجو ادامه دهد. با در نظر گرفتن این موضوع، بهینه سازی ویدیوهای خود برای جستجو در گوگل ضروری است.
در اینجا چند راه برای رسیدن بهش وجود دارد:
فصل‌هایی را به ویدیوهای YouTube خود اضافه کنید. فصل‌ها ویدیوی شما را به بخش‌هایی تقسیم می‌کنند، معمولاً بر اساس موضوع. این لایه زمینه به بینندگان (و گوگل!) اجازه می‌دهد تا محتوای یک ویدیو را درک کنند. همچنین استفاده از کلیپ‌های مختلف از ویدیوی شما برای قطعه‌های ویژه را برای Google آسان می‌کند.

ویدئو در نتایج جستجو.

وجود زیرنویس ویدیو (CC). زیرنویس‌های بسته و چسبیده به YouTube و Google کمک می‌کنند همه کلمات ویدیوی شما را بفهمند. در حالی که YouTube می‌تواند به‌طور خودکار زیرنویس ایجاد کند، این موارد همیشه دقیق نیستند، بنابراین بهتر است که خود را به صورت دستی اضافه کنید.
عنوان، برچسب‎ها و توضیحات خود را بهینه کنید. ویدئوها مانند صفحات وب هستند – دارای عنوان، توضیحات (مانند توضیحات متا) و برچسب (مانند متا تگ) هستند. اینها را با استفاده از بهترین شیوه‌های سئو بهینه کنید. در نهایت، جاسازی ویدیوها در وب‌سایت و پست‌های وبلاگتان ضرری ندارد – که می‌تواند نرخ پرش و بهینه‌سازی را بهبود بخشد.

اصلاح محتوا برای «مردم هم می پرسند»

در حین مرور گوگل، ممکن است متوجه چیز جدیدی شده باشید: مردم نیز می پرسند (PAA). در واقع، 43 درصد از پرس‌و‌جوهای جستجو در حال حاضر شامل یک جعبه PAA است.

اصلاح محتوا برای «مردم هم می پرسند»

 

با داشتن موقعیت برجسته در بالای SERP، همه مایلند در این ویژگی بسیار مطلوب رتبه بندی سهیم باشند. خوشبختانه، شما می‌توانید با انجام برخی تغییرات جزئی در محتوای خود، شانس خود را افزایش دهید.
از آنجایی که اکثر جعبه‌های PAA با کلمات سؤالی مانند «چه»، «چرا» و «چه زمانی» شروع می‌شوند، ایده خوبی است که سؤالات و پاسخ‌ها را در محتوای خود بگنجانید.
می‌توانید از ابزار تحقیق کلمات کلیدی برای شناسایی استفاده کنید. کلمات کلیدی را سوال کنید، سپس این سوالات را در سرفصل‌های صفحه خود قرار دهید. یا با اضافه کردن یک بخش پرسش و پاسخ در پایین صفحات وب خود این مورد را در نظر بگیرید. این نه تنها نکات کلیدی را برای خواننده خلاصه می‌کند، بلکه مزایای سئو مفیدی نیز دارد.


منبع

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *