روش های افزایش امنیت در سایت های وردپرسی

افزایش امنیت وردپرس یکی از نکاتی است که همه وب‌سایت‌های وردپرسی باید به آن بپردازند. زیرا امنیت یکی از مشخصه‌هایی بوده که علاوه‌بر حفظ ارزش اطلاعات یک وب‌سایت، به یکی از بایدهای گوگل تبدیل شده است.
این موتور جستجو با صراحت به مدیران وب‌سایت‌ها تذکر داده که کاربران خود را به سایت‌هایی که از امنیت کافی برخوردار نیستند، لینک نخواهد داد.
پس درصورتی‌که قصد افزایش امنیت وب‌سایت خود را دارید، در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را با افزونه‌های امنیتی وردپرس و روش‌های جلوگیری از نفوذ به سایت آشنا کنیم.

روش های افزایش امنیت سایت وردپرس

امنیت سایت وردپرس به چه عواملی بستگی دارد؟

هر عاملی که از ورود غیرمجاز افراد به سایت جلوگیری کند، یک روش امنیتی شناخته می‌شود. از مهم‌ترین این عوامل می‌توان به تغییر صفحه ورود به مدیریت وردپرس، به‌روزرسانی‌کردن قالب و افزونه‌ها، استفاده از پسوردهای سخت، جلوگیری از ویرایش فایل‌های php در داشبورد و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که در ادامه به معرفی و بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم.

برای افزایش امنیت در وردپرس، صفحه ورود به مدیریت سایت را تغییر دهید!

یکی از دغدغه های اصلی طراحان سایت وردپرس، تغییر لینک ورود به مدیریت سایت است. زیرا همه هکرها می‌دانند که برای ورود به سایت وردپرسی، باید بعد از وارد کردن دامنه سایت و پسوند آن، از یک اسلش (/) استفاده کنند و بعد از آن با نوشتن عبارت wp-admin به بخش درج نام کاربری و پسورد بروند.
پس یکی از روش‌هایی که می‌توان باعث افزایش امنیت وب‌سایت شد، تغییر این صفحه است که معمولا از طریق افزونه‌های امنیتی یا ایجاد تغییر در کدنویسی وب‌سایت انجام می‌شود.

به‌روزرسانی افزونه‌ها و قالب، چه ارتباطی به امنیت سایت دارد؟

یکی از ترفندهای افزایش امنیت سایت وردپرس که همه وب مسترها باید نسبت به آن آگاه باشند، به‌روزرسانی مداوم قالب و افزونه‌ها است. چون برنامه‌نویس‌های قالب و افزونه‌های مختلف، هر چند وقت یک‌بار، با از بین بردن باگ‌های پروژه‌های خود، موجب افزایش امنیت آن‌ها می‌شوند. پس در این بین، مدیر سایتی موفق است که مرتبا در حال به‌روزرسانی موارد گفته‌شده باشد.

در وردپرس، هیچ‌وقت از پسوردهای ساده استفاده نکنید!

در بستر اینترنت، ربات‌های زیادی وجود دارند که با دنبال‌کردن الگوریتم‌های مشخص، قادر به پیداکردن پسوردهای ساده وب‌سایت‌ها هستند. به همین علت، به‌عنوان ترفند افزایش امنیت سایت وردپرس باید بگوییم که از پسوردهای سخت و پیچیده استفاده کنید.
برای انجام این کار، کافی‌است از قابلیت خود وردپرس هنگام تعیین پسورد کمک بگیرید. یا اینکه می‌توانید با درج عبارت password generator در گوگل، به سایت‌هایی لینک شوید که با پیشنهاد دادن پسورهای سخت و پیچیده، موجب افزایش امنیت در وردپرس می‌شوند.

تعداد دفعات ورود به سایت را محدود کنید!

معمولا هکرها برای نفوذ به وب‌سایت، از روش brute force استفاده می‌کنند که در این شرایط، هکر به صفحه ورود سایت رفته و با تست‌کردن انواع و اقسام پسوردها، بالاخره به جواب می‌رسد و امنیت سایت را از بین می‌برد.
در این حالت، برای افزایش امنیت سایت wordpress، بهترین کار استفاده از قابلیت Limit Login Attempts است که در آن، تعداد دفعات ورود به سایت محدود خواهد شد. دقت کنید که وردپرس به‌خودی‌خود این امکان را ندارد و برای فعال‌کردن آن، باید از افزونه امنیتی یا علم برنامه‌نویسی کمک بگیرید.

برای بالابردن امنیت سایت وردپرسی، راه دسترسی به فایل‌ها را مسدود کنید!

اولین کاری که هکرها بعد از نفوذ به سایت انجام می‌دهند، ایجاد تغییر در فایل اصلی است که در داشبورد وردپرس قرار دارد. پس برای افزایش امنیت سایت وردپرسی خود، امکان تغییردادن این فایل را فقط از طریق دسترسی به هاست ممکن کنید.
برای انجام این کار، کافی‌است بعد از بازکردن فایل wp-config.php، قطعه کد define( ‘DISALLOW_FILE_EDIT’, true); را به آن اضافه کنید تا دسترسی به فایل مربوطه، قطع شود.

برای افزایش امنیت در وردپرس، برخی توصیه‌ها را جدی بگیرید!

حال که شما را با ترفندهای افزایش امنیت در سایت‌های وردپرسی آشنا کردیم، نوبت به پرداختن به یک سری توصیه‌ها می‌رسد که پیروی از آن‌ها، تاثیر زیادی در حفظ امنیت وب‌سایت شما خواهد داشت. این توصیه‌ها عبارت‌اند از:

  • هرگز از قالب و افزونه‌های رایگان استفاده نکنید.
  • از وب‌سایت‌هایی که اعتبار کافی ندارند، اقدام به خرید و دانلود افزونه نکنید.
  • برای یوزرنیم سایت خود، یک نام غیر قابل حدس در نظر بگیرید.
  • بعد از مشورت با افراد متخصص، از فایل wp-config.php محافظت کنید.
  • برای امنیت بیشتر، روی پوشه wp-admin، پسورد قرار دهید.
  • در صفحه ورود به سایت از CAPTCHA استفاده کنید تا دسترسی ربات‌ها را قطع کنید.
  • از سایت خود، نسخه پشتیبان تهیه کنید.

آیا افزایش امنیت در وردپرس یکی از خدمات طراحی سایت است؟

اینکه خدمات طراحی سایت وردپرس، شامل چه سرویس‌هایی باشد، بستگی به تیم برنامه‌نویسی و شرکت مورد نظر دارد. با این حال ذکر این نکته لازم است که در صورت اختصاص بودجه کافی، خدمات طراحی سایت می‌تواند شامل پرداختن به امنیت هم شود. پس هنگام ثبت سفارش طراحی سایت، این موضوع را عنوان کنید تا تیم مذکور برای افزایش امنیت سایت wordpress نیز اقدام کند.

معرفی 2 افزونه قدرتمند جهت بالا رفتن امنیت در وردپرس

خیلی از وب‌مسترها وجود دارند که استفاده از افزونه و شخصی‌سازی آن را به برنامه‌نویسی و تغییر کدهای سایت ترجیح می‌دهند. ازاین‌رو، به این دسته از مدیران، نصب و شخصی‌سازی افزونه‌های زیر را پیشنهاد می‌کنیم:

  • افزونه وردفنس امنیتی: نصب نسخه پرمیوم افزونه وردفنس، موجب افزایش امنیت در وردپرس می‌شود. این تکنولوژی به هوش مصنوعی مجهز بوده و می‌تواند از ورود افراد و ربات‌های غیر مجاز به سایت جلوگیری کند.
  • افزونه آیتمز سکیوریتی: به‌کمک این افزونه، قادر هستید تا تمام ترفندهایی را که در بالا توضیح دادیم، روی سایت خود اجرا کنید. از جمله این ترفندها می‌توان به تغییر صفحه ورود و محافظت از فایل‌های اصلی سایت اشاره کرد.

طراحی سایت وردپرس

جمع‌بندی

برای افزایش امنیت در وردپرس روش‌های زیادی وجود دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها، می‌توان به تغییر صفحه ورود به سایت، به‌روزرسانی مداوم قالب و افزونه‌ها، مراقبت از فایل‌های سیستمی سایت و نصب افزونه‌های امنیتی مثل وردفنس و آیتمز سکیوریتی اشاره کرد.
دقت داشته باشید که حفظ امنیت در سایت‌های وردپرسی، از اهمیت زیادی برخوردار است. به‌طوری که گوگل یکی از شرط‌های اعتماد به وب‌سایت‌ها را، میزان امنیت آن‌ها قرار داده است. پس برای پیروی از این شرط، یا از افراد متخصص کمک بگیرید، یا در دوره‌های آموزش امنیت سایت، شرکت کنید.

آژانس زینوگرافیکمشاهده نوشته ها

Avatar for آژانس زینوگرافیک

زینوگرافیک، یک آژانس تخصصی‌ای است که در زمینه‌ خدمات طراحی گرافیکی، خدمات طراحی سایت وردپرس، عکاسی تبلیغاتی و طراحی تیزرهای تبلیغاتی فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر با ما در ارتباط باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *